X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

23 مرداد 1394, 15:46
کد خبر: 10502
نظرات: 5

مکث هادی درست بود

قانون درباره پنالتی عقیلی چه می گوید

قانون درباره پنالتی عقیلی چه می گوید قانون درباره پنالتی عقیلی چه می گوید
ضربه پنالتی عقیلی به پرسپولیس که با مکث چندباره او همراه شد، بحث‌های فراوانی را در محافل فوتبالی بوجود آورده است. عده‌ای معتقدند که ضربه پنالتی باید تکرار می‌شد و عقیلی کارت زرد دریافت می‌کرد و گروهی دیگر بر این باورند که عقیلی در لحظه ضربه زدن مکث نکرده و به همین دلیل خطایی مرتکب نشده است.

به گزارش طوفان زرد ، فیفا 5 سال قبل قانونی در همین زمینه تصویب کرد که از آن زمان تاکنون اجرا شده است. بر اساس این قانون، بازیکنان هنگام زدن ضربه پنالتی حق ندارند مکث کنند و در صورت انجام این کار با کارت زرد داور روبرو خواهند شد. فیفا با غیر ورزشی دانستن این حرکت تاکید کرد، در صورتی که بازیکنی با مکث به توپ ضربه بزند و توپ وارد دروازه شود، ضربه پنالتی تکرار و بازیکن خاطی کارت زرد دریافت خواهد کرد.

در توضیح این قانون آمده است: « بازیکن در هنگام حرکت به سمت توپ می‌تواند مکث کند تا دروازه‌بان جهت ضربه را تشخیص ندهد. اما وقتی به توپ می رسد نمی تواند قبل از زدن ضربه مکث کند.»به همین دلیل داور چهارم که وظیفه نظارت بر تعویض‌ها را برعهده دارد باید در این مورد به داور بازی گزارش بدهد.

به نظر می رسد که حرکت هادی عقیلی نیز خطا نبوده و او پنالتی اش را سالم وارد دروازه پرسپولیس کرده است. عقیلی قبل از رسیدن به توپ چندین بار مکث کرد اما هنگام ضربه مکثی انجام نداد. محمد فنایی، کارشناس داوری که ناظر بازی سپاهان- پرسپولیس بود در این باره می گوید:« بازیکن می تواند قبل از اینکه به توپ برسد حتی حرکت زیگزاگی انجام بدهد و یا مکث کند اما وقتی به توپ رسید دیگر نمی تواند چنین حرکاتی انجام بدهد. به همین دلیل حرکت عقیلی و مکث های او خطا نبود و ضربه پنالتی سالم وارد دروازه پرسپولیس شد.»
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها