X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

23 مرداد 1394, 15:52
کد خبر: 10506
نظرات: 3

کفشگری با دست و پای خود بی جهت همزمان روی حاج صفی خطا کرد

سلیمانی: داور به درستی سوت زد

سلیمانی: داور به درستی سوت زد سلیمانی: داور به درستی سوت زد
کارشناس داوری فوتبال درباره عملکرد تیم داوری دیدار سپاهان و پرسپولیس گفت: هیچ کدام از صحنه های مشکوک بر روی مهاجم پرسپولیس پنالتی نبوده و داور کارش را درست انجام داده است، اما ندادن کارت زرد به عالیشاه در صحنه شبیه سازی در داخل محوطه جریمه سپاهان در تصمیم داور شبهه ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری سپاهان حیدر سلیمانی درخصوص صحنه های داوری پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: در دقیقه ۱۰ بازی علیپور بازیکن پرسپولیس به شکم و ران شهاب گردان ضربه زد و اخطار کاملا صحیح بود و همینطور دقیقه ۳۴ اخطار به خلعتبری هم به درستی داده شد.

پیشکسوت داوری ادامه داد: دقیقه ۳۷ خطایی بر روی بازیکن پرسپولیس در کنار خط طولی اتفاق افتاد که از چشم کمک داور اول و داور دور ماند که موجب اعتراض نیمکت نشینان پرسپولیس شد.

کارشناس داوری تصریح کرد: دقیقه ۷۲ کمک داور اول مسابقه در اعلام خطا به نفع پرسپولیس کمی عجله کرد ولی داور با اعلام آوانتاژ فرصت خوبی را به پرسپولیسی ها داد. توصیه می شود که کمک داوران در اعلام تصمیم کمی با تامل رفتار کنند چون که پایین آوردن پرچم از سوی داور زیاد خوشایند نیست.

سلیمانی در خصوص اعتراض پرسپولیسی ها و اعتقاد به خطا بر روی عالیشاه در محوطه جریمه سپاهان گفت: دقیقه ۷۸ صحنه‌ای که برانکو معتقد به پنالتی بود، بازیکن پرسپولیس سعی داشت از میان بازیکنان عبور کند که امکان گذشتن وی نبود، به همین دلیل با برخورد خیلی ساده سرنگون شد و پنالتی اتفاق نیفتاد. در این صحنه امید عالیشاه واقعا از دو نفری که روبروی او بودند عقب تر قرار داشت و شائبه پنالتی در این صحنه وجود نداشت.

وی هم‌چنین در مورد صحنه مشکوک به پنالتی در اواخر نیمه دوم اظهار کرد: عالیشاه آمده بود که شبیه سازی کند برخوردی وجود نداشت و در واقع عالیشاه پای خودش را به پای مهاجم گیر داده بود تا بتواند پنالتی بگیرد و به دلیل این شبیه سازی مستحق دریافت کارت زرد بود که داور به این بازیکن اخطار نداد و در تصمیم داور شائبه بوجود آمد البته داور در این صحنه می خواست مدیریت کند و این کار باعث اعتراض پرسپولیسی ها هم واقع شد.

این کارشناس داوری درباره پنالتی سپاهان که روی حاج صفی انجام شد نیز گفت: این یک ناشی گری توسط مدافع پرسپولیس بود که انجام شد و کفشگری با دست و پای خود بی جهت همزمان روی حاج صفی خطا کرد و تصمیم داور در این صحنه درست بود.

سلیمانی در خصوص چیدمان داوری تاکید کرد: عنایت در هفته سوم ریسک زیادی کرده است و بازی ابتدایی هفته سوم را به دو داور جوان به نام های محمدرضا فغانی و پیام حیدری سپرد که این دو داور با استرسی که در چهره های شان مشهود بود سعی در کنترل بازی داشتند که زیاد موفق نبودند و در هر دو بازی شاهد اعتراض مربیان و درگیری لفظی بین داور و عوامل تیم ها بودیم. به نظر بنده اگر عنایت می خواهد به جوان ها میدان بدهد که کار درستی نیز محسوب می شود باید به یک داور جوان میدان می داد تا شاهد اعتراض کمتری باشیم نه اینکه دو بازی اول هفته سوم را به دو داور بدهند که صدای اعتراض از چهار مربی به گوش برسد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها