X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 مهر 1394, 11:34
کد خبر: 12298
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 9

هر شنبه با یادمانه های طلایی

نوستالژیک های سپاهانی من: زادروز ابراهیم توره

نوستالژیک های سپاهانی من: زادروز ابراهیم توره نوستالژیک های سپاهانی من: زادروز ابراهیم توره
در مطالب این سرویس پایگاه خبری طوفان زرد تصویری خاطره انگیز از بازیکنان ،افتخار آفرینی ها ،شکست ها ،پیروزی ها و یا عکس های تیمی ادوار گذشته منتشر می شود تا از هواداران خواسته شود جمله ،عبارت یا دیدگاهی که در اولین مشاهده تصویر به طور آنی از اذهانشان عبور می کنند را از طریق درج نظر در همان مطلب اعلام کنند.

به بهانه زادروز ابراهیم توره:

ابراهیم توره السلاوی (به انگلیسی: Ibrahima Touré)‏، (زادهٔ ۱۷ دسامبر ۱۹۸۵ - داکار) بازیکن فوتبال سنگالی است.
وی سابقه بازی در تیم‌های پیکان، پرسپولیس و سپاهان در ایران را دارد.
توره در ژانویه ۲۰۱۲ به باشگاه فوتبال موناکو پیوست.

افتخارات
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۹-۸۸ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۰-۸۹ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ دسته دوم فرانسه به همراه تیم موناکو

تیم فوتبال موناکوی فرانسه، در فصل 13-2012 موفق شد با کسب 70 امتیاز از مجموع 36 بازی، عنوان قهرمانی لیگ دسته دوم فرانسه را با هدایت کلودیو رانیری از آن خود کند و راهی لوشامپیونه‌ی فرانسه شود. اما آن‌چه باعث شد تا به سراغ قهرمانی موناکو در لیگ دسته دوم فرانسه برویم، حضور ابراهیم توره، مهاجم گل‌زن سنگالی در ترکیب تیم موناکو است. ابراهیم توره‌، مهاجمی نام‌آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی است که سال‌ها در لیگ برتر ایران حضور داشت. او از سال 2007 تا سال 2011 در ترکیب سه تیم پیکان، پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان حضور یافت.

توره که بطور قرضی در لیگ هفتم راهی پیکان شده بود در 21 بازی موفق به زدن 13 گل شد تا با اختلاف 5 گل نسبت به محسن خلیلی در رده‌ی سوم برترین گل‌زنان لیگ برتر قرار گیرد. او با درخشش در این فصل راهی پرسپولیس تهران شد تا در لیگ هشتم در جمع سرخ‌پوشان پایتخت به میدان برود. درخشش او در لیگ هشتم ادامه نداشت و او در 24 بازی فقط موفق به زدن 11 گل شد و در جمع برترین گل‌زنان لیگ برتر با اختلاف 9 گل نسبت به آرش برهانی 20 گله در رده‌ی هفتم برترین‌ها قرار گرفت. با ابن حال او راهی سپاهان شد تا پس از دو فصل حضور در ایران قهرمانی را تجربه کند، آن‌هم در دو فصل پیاپی. او گرچه در 53 بازی برای سپاهان 36 گل به ثمر رساند، اما بازهم موفق نشد عنوان آقای گلی را از آن خود کند. او در فصل نخست با زدن 18 گل با اختلاف یک گل نسبت به عماد رضا در رده‌ی دوم جدول گل‌زنان برتر لیگ نهم قرار گرفت و در لیگ دهم نیز با تکرار همین آمار با اختلاف شش گل نسبت به رضا نوروزی در رده‌ی چهارم برترین گلزنان لیگ برتر قرار گرفت.

او پس از این به عجمان رفت و پس از یک فصل حضور در این تیم و زدن 16 گل در مجموع 17 دیدار به موناکوی فرانسه پیوست. او در فصل نخست در مجموع در 17 دیدار در لیگ دسته دوم فرانسه با پیراهن موناکو به میدان رفت و موفق به زدن 10 گل شد.

و اما آمار فصل اخیر حضور ابرهیم توره در موناکو که با صعود این تیم به لوشامپیونه نیز همراه شد :

توره در این فصل 34 بار به میدان رفت که از این تعداد بازی 27 بار با نظر رانیری از ابتدا در ترکیب این تیم حضور یافت. او 2346 دقیقه با پیراهن موناکو در لیگ دسته دوم فرانسه حضور یافت و موفق به زدن 17 گل شد و فقط یک پاس گل داد. جالب است بدانید او در ورزشگاه لوئی دوم، ورزشگاه اختصاصی باشگاه موناکو 18 بار به میدان رفت و با انجام 1336 دقیقه بازی موفق به زدن فقط شش گل شد تا عمده‌ی آمار گل‌زنی او مربوط به 16 بازی خارج از خانه باشد که در آن 1010 دقیقه بازی کرد و یازده گل نیز به ثمر رساند.

او در مجموع هر 138 دقیقه یک‌بار برای موناکو گلزنی کرده است (در خانه هر 223 دقیقه و در خارج از خانه هر 92 دقیقه یک‌بار گل‌زنی کرده است).

نکته‌ی جالب در مورد آمار فصل اخیر توره این است که او موفق به انجام دو دبل و یک هت‌تریک در طول فصل شده است و از مجموع 70 امتیاز شاگردان رانیری، 22 امتیاز آن با گلزنی توره بدست آمده است. جالب‌تر آن است که توره در هر بازی که برای موناکو گل‌زنی کرده است پیروزی برای این تیم قطعی بوده است. البته نباید فراموش کنیم که او با تنها پاس گل فصل خود زمینه‌ساز یک تساوی برای موناکو بود.

او در جام حذفی فرانسه نیز در این فصل 4 بار به بازی گرفته شد و موفق به زدن سه گل برای موناکو شد. این مهاجم سنگالی در این رقابت‌ها یک دبل حیاتی انجام داد و صعود موناکو به مرحله‌ی بعد را قطعی ساخت.

این مهاجم 27 ساله‌ی سنگالی با زدن 17 گل با اختلاف 5 گل نسبت آقای گل این لیگ در رده‌ی سوم برترین گل‌زن لیگ دسته‌ی دوم قرار گرفت.
نوستالژیک های سپاهانی من: زادروز ابراهیم توره
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها