X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 آذر 1394, 08:48
کد خبر: 13329
خبرنگار: lark
نظرات: 4

هر پنجشنبه با مروری بر فوتبال اروپا

ناپولی پیروز جنگ صدرنشینی با درخشش ایگواین

ناپولی پیروز جنگ صدرنشینی با درخشش ایگواین ناپولی پیروز جنگ صدرنشینی با درخشش ایگواین
در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد ، هر پنجشنبه به مروری بر رویدادهای فوتبال اروپا می پردازیم. حواشی ، اتفاقات و نتایج دیدار های مهم برگزار شده در لیگ های آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، اسپانیا و انگلیس که هرکدام به نوعی از کشور های صاحب سبک در حوزه فوتبال به شمار می روند ، به لطف اجرای زیبای این پدیده اجتماعی در سراسر جهان هواداران پرشماری را مجذوب خود کرده اند...

در ادامه با ما باشید...

در نخستین بازی از هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس تیم فوتبال منچستر یونایتد میهمان واتفورد میانه جدولی بود. شیاطین سرخ که برای این دیدار بازیکنانی نظیر وین رونی، آنتونی مارسیال، مروان فلینی، مایکل کریک و آنتونیو والنسیا را در اختیار نداشتند، موفق شدند با نتیجه 2 بر یک از سد واتفورد بگذرند. در دیگر بازی که در ورزشگاه استمفورد بریج بین دو تیم چلسی و نوریچ سیتی برگزار شد، آبی های لندن با کسب یک پیروزی مهم و خانگی توانستند گام بلندی برای دور شدن از بحران بردارند. شاگردان خوزه مورینیو که در این بازی بهتر از قبل ظاهر شده بودند توانستد با تک گل دیگو کاستا که با پاس گل زیبای سسک فابرگاس در دقیقه 64 به ثمر رسید پیروزی 1 بر 0 خود را جشن بگیرند تا تیم بالادستی خود یعنی نوریچ را کنار زنند. تیم آماده آرسنال در خانه وست برومویچ مغلوب شد تا در رقابت خود با دو تیم شهر منچستر برای صدرنشینی عقب بیفتد. دیدار حساس دو تیم منچستر سیتی و لیورپول در ورزشگاه اتحاد با پیروزی پرگل 4 - 1 لک لک ها به پایان رسید.
در چارچوب هفته چهاردهم لیگ جزیره، دو تیم منچسترسیتی و ساوتهمپتون در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم رفتند که این سیتیزن ها بودند که بر میهمان خود با نتیجه 3 - 1 غلبه کردند. منچستر یونایتد در مقابل لستر سیتی با نتیجه 1 - 1 متوقف شد در اين بازي شواين‌ اشتايگر، بازيكن آلماني منچستر اولين گل خود در ليگ جزيره را به ثمر رساند و جیمی واردی هم با فرار از پشت دفاع یونایتد موفق شد تا با گلزنی در یازدهمین بازی پیاپی، رکورد فن نیستلروی را بشکند و رکورد جدیدی را از آن خود کند. چلسی و تانتهام به تساوی بدون گل رسیدند. آرسنال هم با وجود گل مسعود اوزيل نتوانست از خانه نوريچ، پيروز ميدان را ترك كند و با يك تساوي به خانه بازگشت. ضمن اين كه دو بازيكن اين تيم هم در اين بازي مصدوم شدند. شاگردان یورگن کلوپ در ادامه فرم ایده آل خود توانستند در خانه مقابل تیم سوانسی به پیروزی شیرین 1 - 0 دست پیدا کنند. یورگن کلوپ رفته رفته نشان می دهد که حضورش در کوتاه مدت نیز می تواند برای لیورپول حائز اهمیت باشد. تک گل قرمزهای آنفیلد را در این دیدار سخت و نفس گیر جیمز میلنر در دقیقه 62 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در پایان این دو هفته، تیم منچستر سیتی با 29 امتیاز و تفاضل بهتر صدرنشین لیگ انگلیس است.

ناپولی پیروز جنگ صدرنشینی با درخشش ایگواین

از هفته سیزدهم سری آ، دو تیم بلونیا و رم در برابر هم صف آرایی کردند که در نهایت دو تیم با نتیجه 2-2 به تساوی رضایت دادند؛ سه گل این دیدار از روی نقطه پنالتی زده شد. در حساس ترین دیدار این هفته، یوونتوس میزبان رقیب دیرینه خود میلان بود که در پایان موفق شد سه امتیاز دیدار را از آن خود کند. شاگردان روبرتو مانچینی در تیم فوتبال اینتر در ادامه نتایج خوب شان در رقابت های این فصل، ‏توانستند از سد فروزينون هم بگذرند.
روسونری که در فصل جاری عملکرد پر فراز و نشیبی داشته است، پس از دو بازی، در هفته چهاردهم به روند پیروزی بازگشت و موفق شد شاگردان مونتلا در تیم سامپدوریا را با چهار گل در هم بکوبد. رم با ارائه نمایشی دور از انتظار با نتیجه 2 - 0 مقابل آتالانتا در خانه شکست تلخی را متحمل شد. روند صعودی شاگردان الگری همچنان ادامه دارد و تیم یوونتوس با یک نمایش فوق العاده و تعداد گل های زیاد موفق شد تیم پالرمو را گلباران کند تا امیدوارانه در انتظار روزهای بعدی باشد. در این بازی یوونتوس، یوونتوسی تر از همیشه بود. ناپولی با پیروزی شیرین خانگی مقابل اینترمیلان توانست جای این تیم را در صدر جدول رقابت های سری آ تصاحب کند. گونزالو ایگواین هر دو گل ناپولی را به ثمر رساند.


چهاردهین هفته از لوشامپیونه فرانسه با شکست 3 - 0 لیون آغاز شد. شاگردان بلان 2 بر 1 بر لوریان غلبه کردند. لیل و تروا به تساوی 1 - 1 رضایت دادند. تیم فوتبال موناکو با یک گل از سد نانت عبور کرد و در آخرین دیدار مارسی و سنت اتین به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار با برتری 2 - 0 مارسی به پایان رسید.
تیم فوتبال پاری سن ژرمن با 4 گل تیم تروا را تحقیر کرد تا هفته پانزدهم لیگ فرانسه را با پیروزی جشن بگیرد. آنژه با 2 گل تیم لیل را بدرقه کرد و در مهم ترین دیدار هفته مارسی و موناکو در مقابل هم صف آرایی کردند که در پایان دو تیم به تساوی پرگل 3 - 3 رسیدند.
دو تیم پاری سن ژرمن و لیون در هفته شانزدهم لیگ فرانسه به ترتیب برابر آنژه و نانت متوقف شدند و یک امتیاز را به حساب خود واریز کردند. کان در خانه موناکو یک امتیاز را کسب کرد و لیل برد خفیف 1 بر 0 را برابر میهمان خود، سنت اتین تجربه کرد. در پایان این دو هفته پاریسی ها با 42 امتیاز صدرنشین بلامنازع لیگ فرانسه هستند.


در حساس ترین دیدار هفته سیزدهم بوندسیلگا آلمان ، شالکه میزبان بایرن مونیخ صدرنشین بود. در پایان این دیدار باورایی ها با نتیجه سه بر یک شالکه را شکست دادند. دیگر رقیب شاگردان گواردیولا، دورتموند، با همین نتیجه مغلوب هامبورگ شد.
بایرن مونیخ توانست با دو گل مولر و کومان سیزدهمین برد خود را در هفته چهاردهم لیگ آلمان مقابل هرتابرلین جشن بگیرد. زنبورها با 4 گل، اشتوتگارت را گلباران کردند و به مسیر پیروزی بازگشتند. در این بازی اوبامیانگ دبل کرد. در پایان این دو هفته بایرن مونیخ 40 امتیازی است و صدرنشین جدول رده بندی لقب گرفته است.


بارسلونا موفق شد در هفته دوازدهم لالیگا، رئال مادرید را در برنابئو با 4 گل تحقیر کند، این برد دلچسب باز هم به لطف درخشش نیمار و سوارز به ثمر نشست البته در این مسابقه خاص، عملکرد خیره کننده براوو هم در پیروزی بارسلونا کم اثر نبود. با برد نزدیک شاگردان دیگو سیمئونه در ورزشگاه بنیتو ویلامارین، حالا آن ها با 29 امتیاز نزدیک ترین تعقیب کننده بارسلونا در لالیگا هستند.
از هفته سیزدهم لالیگا و در نیوکمپ تیم های بارسلونا و رئال سوسیه داد مقابل یکدیگر قرارگرفتند که آبی اناری ها موفق شدند با 4 گل تیم سوسیه داد را شکست دهند. گل های این بازی را دوبار نیمار و یک بار مسی و سوارز برای بارسا به ثمر رساندند. این برای بار دوم است که شاگردان انریکه یک رئال دیگر را در این فصل 4 تایی می کنند. اتلتیکو مادرید موفق شد با تک گل گریژمان بر اسپانیول غلبه کند. در دیگر بازی این هفته، رئال مادرید میهمان ایبار بود که بعد از دو شکست متوالی در لالیگا، بالاخره موفق شد با حساب 2-0 از سد حریف خود عبور کرده و فاصله 6 امتیازی با صدر جدول را حفظ کند. دو گل کهکشانی ها هیچ کدام روی حرکت تیمی به ثمر نرسیدند یکی روی ارسال کرنر توسط مودریچ و ضربه سر بیل و دیگری پنالتی رونالدو. در پایان این دو هفته بارسلونا با کسب 33 امتیاز در صدر قرار دارد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها