X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

13 دی 1394, 13:36
کد خبر: 13999
نظرات: 2

اشتباهات داوری ما را از صدر دور کرد

استیماچ: تمرینات سپاهان مثل بارسلونا است

استیماچ: تمرینات سپاهان مثل بارسلونا است استیماچ: تمرینات سپاهان مثل بارسلونا است
ایگور استیماچ سرمربی سپاهان معتقد است که اگر اشتباهات داوری نبود در حال حاضر سپاهان در رده سوم جدول قرار داشت.

به گزارش طوفان زرد،استیماچ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش سه گفت: الان یک ماه و نیم از حضور من در سپاهان می‌گذرد و من به خاطر این زمانی که در این تیم کار می‌کنم هیجان‌زده هستم. با توجه به امکاناتی که هست و تمریناتی که انجام می‌دهیم امیدوارم بتوانیم کار را جلو ببریم و البته من انتظارات زیادی از سپاهان دارم.

دوران کودکی من

من در شهر کوچک در جنوب کرواسی متولد شدم که از خط مرزی خیلی دور نبود. من در دوران کودکی ورزش‌های زیادی انجام می‌دادم فوتبال، بسکتبال، تنیس و خیلی از ورزش‌هایی که در آن دوران پیگیری می‌کردم. زمانی که من ۱۵ سال داشتم در هر دو تیم ملی هندبال و فوتبال بازی می‌کردم ولی بعد از مدتی به خواسته پدرم از رشته هندبال بیرون آمدم، چون در آن زمان برادر بزرگ‌ترم هم در تیم ملی هندبال به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای بازی می‌کرد. برای همین پدرم یک روز به من گفت: برادرت در رشته هندبال فعالیت دارد و این برای من کافی است. دوست دارم تو در رشته دیگری یعنی فوتبال فعالیت داشته باشی.

ورود به دنیای فوتبال

وقتی 16 سالم شد دیگر جدی‌تر فوتبال را دنبال کردم و قراردادی را با هایدوک اشپلیت بستم که فاصله‌اش ۱۶۰،۱۵۰ کیلومتر دورتر از شهری بود که ما در آنجا سکونت داشتیم. در حقیقت این قرارداد شروع فوتبال حرفه‌ای من بود. از همان سال من دور از خانواده بودم و مجبور بودم که برای زندگی‌ام بجنگم.
پابلکویچ اولین مربی من بود و او خیلی به من کمک کرد و آموزش داد. بدون تردید پابلکویچ مهم‌ترین مربی من در دوران ورزشی‌ام بود. دو سال بعد در ۱۸ سالگی من اولین قرارداد حرفه‌ای ام در فوتبال را امضا کردم. در ۲۰ سالگی من به همراه تیم یوگوسلاوی قهرمان شدیم. بعد از آن زمان هم فکر می‌کنم کمتر یا بیشتر بقیه همه چیز را در رابطه با زندگی من می‌دانند.

به خاطر استقلال کرواسی جنگیدیم

* شما در جام جهانی ۹۸ فرانسه همراه تیم کرواسی موفق عمل کردید و همچنین در لیگ انگلیس هم خوش درخشیدید، لطفاً در این مورد هم صحبت کنید.
استیماچ: وقتی کرواسی از یوگوسلاوی جدا شد، کرواسی شرایط خوبی نداشت. دورانی بود که نمی‌شد به اتفاقات خوب مثل یک زندگی راحت، یا ورزش و تفریح فکر کنی و شرایط سختی داشتیم. در آن سالها بود که ما می‌خواستیم به عنوان یک کروات با تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی حاضر شویم و به همراه این تیم بجنگیم. این برای ما خیلی اهمیت داشت که با تمام نیرو در این مسابقات حاضر شویم، بجنگیم و ثابت کنیم که هنوز زنده هستیم. زیر سلطه هیچ‌کس نیستیم و برای استقلالمان تلاش می‌کنیم.



خاطرات خوش در کنار چیرو

چیرو بلاژویچ از سالهای 91 تا 2000 مربی ما بود در دورانی که جنگ همین‌طور بین ما ادامه داشت. خاطرات خوبی از این 9 سال کار کردن با بلاژویچ دارم. او همیشه اشاره می‌کرد که ما باید تمام توانایی‌ خود را به کار بگیریم تا ثابت کنیم که برای خوشحالی مردم کرواسی که در حال جنگ هستند، همه کار می‌کنیم. در آن سال‌ها بازیکنان خوبی در تیم ملی کرواسی بودند که تیم ما حتی قابلیت قهرمانی در جام جهانی را هم داشت. در جام جهانی 98 ما با آلمان بازی کردیم و ۳ بر صفر این تیم را شکست دادیم و بعد از آن در مرحله نیمه‌نهایی به فرانسه برخوردیم که میزیان رقابتها بود، از این تیم ۲ بر یک شکست خوردیم و در نهایت فرانسه در آن سال قهرمان جهان شد.

بازی در انگلیس

بیشترین دوران بازی من در سطح باشگاهی در انگلیس سپری شد و من در آن دوران در لیگ انگلیس در دربی کانتی توپ می‌زدم. در کل تاریخ باشگاه جزو بازیکنان موفق این تیم به حساب می‌آمدم. در سال ۹۶ من جایزه بهترین بازیکن لیگ انگلیس را گرفتم در همان سال به عنوان موفق‌ترین مرد ورزش انگلیس هم جایزه گرفتم. در حقیقت از سال 96 تا 2000 بهترین دوران ورزشی من بود.



ویدیو کلیپی که با خوانندگی من مشهور شد

* سال 98 از شما ویدیو کلیپی منتشر شده بود که خودتان هم در آن می‌خواندید، از ورودتان به دنیای هنر برای ما صحبت کنید
استیماچ: در کرواسی همه استیماچ را به این مساله می‌شناسند که من وقتی کنار دوستانم هستم، خوشحالم. در جمع‌های دوستانه همیشه دوست دارم بخوانم و همه افرادی را که در اطرافم هستند، خوشحال نگه دارم. من دوست دارم زمانی که با دوستانم می گذارنم جو اطرافم مثبت باشد. هنر موسیقی هم از جمله مواردی است که می‌تواند فضای اطراف را شاد و مثبت نگه دارد و آوازی که من خواندم هم دقیقاً همین شرایط را داشت. تعدادی از دوستان من که در هنر فعالیت داشتند و موسیقی‌دان بودند قبل از جام جهانی 98 از من خواستند که من این موزیک را بخوانم. من هم اینکار را کردم و این موزیک ویدیو خیلی در آن سال‌ها مشهور شد. هنوز بعد از گذشت ۱۶،۱۵ سال این موزیک محبوب است و گاهی در رادیو و تلویزیون کرواسی پخش می‌شود.

مضمونی شعری که من خواندم

مضمون این شعر هم که سؤال کردید عاشقانه است و در آن گفته می‌شود که چطور شما بعد از گردش به دور جهان دوست دارید برگردید و با خانواده و دوستانتان خوشحال باشید. من بعد از این ویدیو کلیپ هیچ کار دیگری ارائه ندادم. ولی من از دوران کودکی علاقمند به نواختن گیتار بودم و همیشه این ساز را می‌زدم تا حدود سن 18 سالگی بعد از آن البته فرصت کمتری برای اینکار به دست آوردم.

خانواده من

پسر بزرگ من ۲۵ سال دارد تحصیلاتش را در انگلیس به اتمام رساند و الان مشغول انجام کار بازرگانی بین کرواسی و دوبی است. من دو تا دختر هم دارم که یکی از آنها در سال دوم دانشگاه در زاگرب تحصیل می‌کند و دومین دخترم دبیرستانی است و در اسپیلیت درس می‌خواند و امیدوار است که به‌زودی بتواند برای ادامه تحصیل به دانشگاه زاگرب برود. فرزند آخر من هم یک پسر چهارساله است که قرار است بعد از تعطیلات سال نو، همسر و پسر کوچکم به ایران بیایند.

مجذوب زیبایی و تاریخچه اصفهان شدم

من زمان زیادی برای دیدار از آثار باستانی اصفهان نداشتم. تنها جایی هم که در این مدت توانستم از آن بازدید کنم میدان نقش‌جهان بود که وقتی در آن قدم می‌زدم تحت تأثیر زیبایی و تاریخچه آن قرار گرفتم و امیدوارم که زمان کافی برای تماشای تمام زیبایی‌های اصفهان را داشته باشم. من غذاهای ایرانی را هم دوست هم خیلی دوست دارم. البته زمانی که من به ایران آمدم 7،8 کیلو اضافه وزن داشتم که سعی کردم با ورزش خودم را روی فرم نگه دارم. من فقط نگران همکارانم هستم چون آن‌ها خیلی جوجه دوست دارند و هر روز جوجه کباب می‌خورند بعد از مدتی صدای «کواک کواک» مرغ در نیاورند!(می‌خندد)



اولویت کاری من کیفیت فوتبال است

اولویت کاری من در سپاهان این است که طوری کار کنم که مردم در مورد کیفیت فوتبال من صحبت کنند. برای من خیلی جالب است که مردم اصفهان و طرفداران سپاهان فوتبال را خوب می‌فهمند. زمانی که در استادیوم هستیم دقیقاً می‌شود از روی سکوها دنبال کرد که تیم ما حرکت خوبی انجام می‌دهد یا نه؟ من مطمئنم که اگر بتوانیم شرایط سپاهان را بهبود ببخشیم و نقاط ضعفمان را برطرف کنیم چنین هوادارنی، ما را خیلی بیشتر حمایت خواهند کرد.

تمرینات سپاهان مثل بارسلونا است

*در هفته‌های اخیر با وجود اینکه سپاهان بازی زیبایی ارائه می‌دهد ولی نتیجه نمی‌گیرد، نظر شما در این مورد چیست؟
استیماچ: خیلی خوب است که تیم ما در این مدت بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته است. اما هواداران باید بدانند که من در روزهای خاصی در اصفهان حاضر شدم. کیفیت تمرینات سپاهان مثل تیم‌های بزرگی چون بارسلونا است و من به هواداران مان قول می‌دهم که در نیم‌فصل دوم سپاهان بازی به بازی بهتر خواهیم شد.



اشتباهات داوری ما را از صدر دور کرد

در مورد نتیجه گیری‌ها باید بگویم که خیلی از داورانی که بازی‌ها را قضاوت می‌کنند، ناامید هستم و فکر می‌کنم آنها ما را از هدفمان که رسیدن به قهرمانی است، دور می‌کنند. من واقعاً نمی‌دانم که علت این داوری‌ها چیست؟! ولی سپاهان در سه بازی آخرش 6 امتیاز را به خاطر اشتباهات داوری از دست داد. البته من نمی‌خواهم بهانه بیاورم و ما هم نتوانستیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم ولی در هر حال از قاضی سیاه‌پوش میدان توقع می‌رود که بهترین قضاوت‌ها را بکند. اگر این‌طور بود ما اکنون در جایگاه سوم بودیم با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تیم استقلال در صدر جدول. من سعی می‌کنم که بازیکنانم را از لحاظ روحی و جسمی در شرایط خوبی نگه دارم ولی ما به برد هم نیاز داریم.

در لیگ و آسیا انتظارات را برآورده می‌کنم

من خیلی خوشحالم که در باشگاه عالی فعالیت دارم ولی ما در بهترین شرایط اقتصادی‌ سپاهان نیستیم. ولی الان باشگاه نیاز به حمایت دارد. من هم می خواهم در کنار افرادی که اینجا کار می‌کنند، سخت کار کنم تا با امکاناتی که داریم بتوانیم دوباره سپاهان را به روزهای اوجش برگردانم. مخصوصا اینکه ما در بازیهای آسیایی قصد داریم تا سپاهان را به جایگاه واقعی اش برسانیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها