X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

24 بهمن 1391, 18:25
کد خبر: 1435
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 0

دايي: نمي‌شد از اين بهتر فوتبال بازي کنيم

دايي: نمي‌شد از اين بهتر فوتبال بازي کنيم دايي: نمي‌شد از اين بهتر فوتبال بازي کنيم
علي دايي در نشست خبري پس از ديدار تيمش برابر سپاهان گفت: بازي قشنگي بود ما فقط در 10 دقيقه اول خوب نبوديم و در 80 دقيقه بعدي خيلي خوب بازي کرديم ولي در نهايت فوتبال همين است و اگر گل نزني گل مي‌خوري. فقط همين را مي‌توانم بگويم که ماها فوتبال را از اين بهتر نمي‌توانيم بازي کنيم اما نمي‌دانم مشکل چيست که بازيکنانم از 6 قدمي توپ‌شان را گل نمي‌کنند. بازيکنان من خوب بازي مي‌کنند، خوب مي‌دوند و از جان و دل کار مي‌کنند. بنابراين مي‌توانم ادعا کنم که ما خوب عمل مي‌کنيم ولي نقطه ضعف بزرگ ما گل نزدن است. اکنون چند بازي است که نمي‌توانيم گل بزنيم.

دايي در ادامه در پاسخ به سوالي درباره داوري گفت: به نظر من گلي که سپاهان به ثمر رساند، روي اشتباه داور به ثمر رسيد چون در آن صحنه روي فرزاد آشوبي خطا کردند، ولي داور آن را اعلام نکرد و همين توپ در سمت ديگر وارد دروازه ما شد. ضمن اينکه فکر مي‌کنم در صحنه‌اي که فرشيد کريمي به نظر مي‌رسيد توپ را بيرون محوطه جريمه گرفته است، داور اشتباه کرد چون من هم احساس کردم که او توپ را خارج از محوطه گرفته است. در مجموع بايد بگويم که نمي‌توانيم بيش از اين راجع به داوري صحبت کنيم. چون نمي‌توانيم بيش از اندازه خودمان را خسته کنيم. نمي‌شود که همه تقصيرها را به گردن داوران بيندازيم. ما بايد تلاش کنيم که توپ‌هايمان را از 6 قدم يا در تک به تک‌ها گل کنيم. ضعف ما گلزني است که بايد برطرف شود.

دايي در ادامه و در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چرا با وجود بازيکني مثل عباسفرد ارسال‌هاي کمي به روي دروازه سپاهان انجام شد گفت: متاسفانه به جز عباسفرد مهاجم قدبلند ديگري نداريم. او هم پس از مصدوميتي که در نيم فصل گريبانش را گرفت هنوز به شرايط آرماني نرسيده است. از يک مهاجم انتظار مي‌رود که در ديداري که بر حريف تسلط داريم حداقل چهار – پنج شوت و ضربه سر به سمت دروازه حريف بزند اما عليرضا در اين زمينه موفق نبود که به دليل همان دور بودن از شرايط آرماني است. ما حتي در نيم فصل دوم کاسترو را به تيم اضافه کرديم که مشکل گلزني‌مان حل شود اما متاسفانه او هم مصدوم شد.

خبرنگاري به دايي گفت که به نظر مي‌رسد مشکل گلزني مختص راه‌آهن نيست چون تمام فوتبال ايران سال‌هاست که بازيکن مستعدي را به خود نديده است.

دايي در پاسخ گفت: تا وقتي که روي فوتبال پايه درست و حسابي کار نکرده‌ايم و براي پرورش آن‌ها از مربيان خوب استفاده نکرده‌ايم، همين روند را خواهيم داشت. البته اين را نيز بگويم که در زمان ما کسي آن طور که بايد و شايد روي ما کار نکرد. مثلا درباره خود من به جز مرحوم حجازي، کس ديگري وقت نگذاشت که فوتبال يادم بدهد.

وي ادامه داد: فوتبال پايه بايد مديريت شود و در آن از بهترين‌ها استفاده کنيم. در اين صورت مطمئنا مي‌توانيم در آينده بازيکن مستعدي کشف کنيم. مربيان خوب بايد به دقت بررسي کنند و مثلا بازيکني که شم گلزني بالايي دارد پيدا کنند. مطمئنا يک شبه نمي‌توان به موفقيت رسيد.

در ادامه خبرنگار ديگري به دايي گفت: فدراسيون ادعا دارد که در فوتبال پايه کارهاي زيادي انجام داده است. سرمربي راه آهن در واکنش به اين حرف گفت: من با آمارها کاري ندارم چون خيلي راحت مي‌شود چندين و چند اردو برگزار کرد و تيم‌هاي نوجوانان زيادي تشکيل داد تا آمار را بالا برد. نکته اين است که چقدر کار اصولي انجام مي‌شود و خروجي اين کارها چيست. به عنوان نمونه چند نفر از تيم ملي جوانان اکنون در ليگ برتر به طور ثابت بازي مي‌کنند؟ فکر نمي‌کنم تعدادشان بيش از 5 نفر باشد.

دايي در ادامه درباره عملکرد باشگاه راه آهن در فوتبال پايه هم گفت: راه آهن در عرض دو سال گذشته سه بار مالک عوض کرده است اما مالکان جديد کارهاي خوبي را در زمينه فوتبال پايه شروع کرده‌اند. آن طور که من مي‌دانم آن‌ها در چند نقطه کشور اردوهاي استعداديابي برگزار کرده‌اند اما اين هم کافي نيست. ما بايد در گزينش کلاس‌ها و آکادمي‌هاي خود دقيق‌تر باشيم و مربيان خوبي در آن‌ها به کار گيريم تا خروجي مناسبي داشته باشيم. در مجموع معتقدم تنها تيمي که در حال حاضر چنين کاري مي‌کند راه‌آهن است.

در پايان يکي از خبرنگاران بار ديگر سوالي درباره بازي مطرح کرد و گفت که آيا بهتر نبود بازي را در لحظات پاياني مديريت مي‌کرديد تا حداقل مساوي بگيريد. دايي در پاسخ گفت: ما در زمين خودمان بازي مي‌کرديم و مي‌توانستيم برنده باشيم همان طور که توانايي شکست دادن استقلال را داشتيم. ما در همه بازي‌ها به دنبال سه امتياز هستيم چون يک امتياز دردي از ما دوا نمي‌کند. اگر ما سه امتياز بازي را مي‌گرفتيم به رده ششم مي‌رسيديم ولي با يک امتياز شايد تنها يک پله صعود مي‌کرديم. به هر حال ما در اين بازي به دنبال پيروزي بوديم اما قسمت اين بود که آن را به دست نياوريم.

تيم فوتبال راه آهن در ديدار خانگي معوقه هفته‌ي بيستم با يک گل بازي را به سپاهان واگذار کرد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها