X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

19 بهمن 1394, 10:09
کد خبر: 14907
خبرنگار: lark
نظرات: 0

هر دوشنبه با...

منهای فوتبال

منهای فوتبال منهای فوتبال
پایگاه خبری طوفان زرد روزهای دوشنبه را به مرور رشته های مختلف ورزشی که در اصفهان طی یک هفته اتفاق افتاده می پردازد.


منهای فوتبال
هفته دهم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور سه شنبه 13 بهمن با انجام 5 دیدار برگزار شد. در گروه اول این مسابقات، سپاهان در خانه پاس همدان به پیروزی 30 بر 24 دست یافت. به این ترتیب تیم‌های نفت و گاز گچساران، صنعت مس کرمان، هیئت هندبال تهران و سپاهان اصفهان با قرار گرفتن در رده‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی گروه A به مرحله پلی‌‌آف لیگ برتر صعود کردند اما در گروه دو، شهرداری کاشان که میهمان تیم انتهای جدولی نیروی زمینی تهران بود با حساب 30 بر 23 شکست خورد اما به لطف برتری نزدیک هپکو اراک برابر شهرداری تبریز، شهرداری کاشان موفق شد بالاتر از شهرداری تبریز قرار بگیرد و به مرحله پلی‌آف صعود کند.


بیست و دومین دوره مسابقات ووشوی بزرگسالان کشور در بخش مردان با قهرمانی خراسان رضوی در مجموع دو بخش ساندا و تالو به پایان رسید. این مسابقات مرحله نخست انتخابی تیم ملی محسوب می‌شد. در بخش ساندا، اصفهان با کسب یک مدال طلا، 2 نقره و یک برنز بهترین عملکرد را داشت و بر سکوی نخست ایستاد و زنجان نیز یک مدال طلا، 2 نقره و یک برنز کسب کرد و دوم شد. اصفهان به دلیل اینکه در ریز نتایج سانداکاران، عملکرد بهتری داشت در جایگاه نخست قرار گرفت. در بخش تالو، خراسان رضوی با کسب 4 طلا و 2 نقره بهترین عملکرد را داشت و در جایگاه نخست را از آن خود کرد. خوزستان با کسب 3 نشان طلا و 2 برنز در جایگاه دوم ایستاد و کرمان با 2 مدال طلا سوم شد. هرمزگان و اصفهان نیز هرکدام به یک مدال طلا و یک برنز رسیده و به صورت مشترک در جایگاه چهارم قرار گرفتند.
در رده بندی مجموع دو بخش تیم خراسان رضوی با کسب 4 مدال طلا و 2 نقره بر سکوی نخست ایستاد و سرود قهرمانی خواند. خوزستان با 4 مدال طلا و 3 برنز دوم شد و اصفهان با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز به جایگاه سوم رسید.


پیكارهای 64 تكواندوكار زن برای ورود به اردوی تیم ملی برای شركت در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا 2016، از صبح روز سه‌شنبه با حضور كادرفنی تیم ملی در 8 وزن برگزار شد و در پایان نفرات اول و دوم هر وزن به همراه 4 منتخب کادرفنی جواز حضور در اردوی تیم ملی را به دست آوردند که نام فاطمه سعیدی از اصفهان نیز در میان آنها به چشم می‌خورد.
اسامی این نفرات به شرح زیر است:
وزن 46- كیلوگرم: الهام ابراهیمی و شکیلا کلهر
وزن 49- كیلوگرم: ناهید کیانی و سارا فتحی
وزن 53- كیلوگرم: سودابه پورصادقی و بهاره ندرخانلو
وزن 57- كیلوگرم: روناک حسین زاده و فاطمه پایدار
وزن 62- كیلوگرم: فاطمه سعیدی (از اصفهان) و مهسا جدی
وزن 67- كیلوگرم: حنانه همتی و فاطمه روحانی
وزن 73- كیلوگرم: شکرانه ایزدی و فاطمه مصطفایی
وزن 73+ كیلوگرم: مریم سهرابی و نفیسه رنگرززاده
منتخبین کادرفنی: هانیه اخلاقی، فاطمه کلاسنگیانی، طیبه پارسا و مژگان زادمحمد


1- دور رفت مرحله پلی‌آف لیگ دسته یک والیبال این هفته با انجام 8 مسابقه در شهرهای مختلف برگزار شد. در یکی از مسابقات و در سالن تختی اصفهان، شاگردان علی بهرامی‌نیا در تیم رعد پدافند هوایی اصفهان میزبان سفیر گیلان بودند که موفق شدند این تیم را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهند.
تیم اصفهانی ست‌های اول تا سوم این دیدار را با نتایج 25 بر 20، 25 بر 15 و 25 بر 22 به سود خود به پایان رساندند تا گام نخست خود در مرحله پلی‌آف لیگ دسته یک را محکم برداشته باشند.
2- مرحله نهایی سیزدهمین دوره لیگ برتر والیبال نشسته بانوان باشگاه‌های کشور از 14 بهمن ماه در مشهد مقدس آغاز شد و جمعه 16 بهمن با قهرمانی تیم ذوب‌‌آهن اصفهان به پایان رسید. ذوب‌آهن در این مرحله موفق شد تمام حریفان خود را از پیش رو بردارد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. نماینده اصفهان ابتدا هیئت همدان را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد، سپس با نتیجه 3 بر صفر از سد ثامن‌الحجج سبزوار گذشت و برابر هیئت کرمان که عنوان قهرمانی فصل قبل را در کارنامه داشت با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.
سبزپوشان اصفهانی در ادامه روان کارهای گنبد را با نتیجه 3 بر صفر شکست دادند و با غلبه بر هیئت هرمزگان، به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافتند.
3- ذوب‌آهن هفته هشتم لیگ برتر والیبال بانوان را با پیروزی پشت سر گذاشت. در این مسابقه، شاگردان فریبا صادقی در تیم ذوب‌آهن اصفهان که میهمان شهرداری ارومیه بودند، میزبان خود را با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 10، 25 بر 13 و 25 بر 17 شکست دادند. ذوب‌آهن با این نتیجه در رده سوم جدول رده‌بندی باقی ماند.


دور رفت مرحله پلی‌آف لیگ برتر واترپلو جمعه 16 بهمن با انجام دو دیدار در امیدیه و اصفهان برگزار شد. در اصفهان، تیم واترپلو سپاهان که در مرحله مقدماتی در رده چهارم جدول رده‌بندی ایستاد و به عنوان آخرین تیم به مرحله پلی‌آف صعود کرد، در استخر انقلاب میزبان دانشگاه آزاد تهران بود که با صدرنشینی در مرحله مقدماتی پا به مرحله پلی‌آف گذاشته بود.
سپاهان در این مسابقه شگفتی‌ساز شد و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را با حساب 12 بر 9 از پیش رو برداشت تا دیدار برگشت دو تیم در تهران بیش از پیش حساس شود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها