X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

6 آبان 1395, 08:49
کد خبر: 20911
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 0

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

بازگشت تلخ آقای خاص به استمفورد بریج

بازگشت تلخ آقای خاص به استمفورد بریج بازگشت تلخ آقای خاص به استمفورد بریج
در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد ، هر پنجشنبه به مروری بر رویدادهای فوتبال اروپا می پردازیم. حواشی ، اتفاقات و نتایج دیدار های مهم برگزار شده در لیگ های آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، اسپانیا و ...
بازگشت تلخ آقای خاص به استمفورد بریج

از سری رقابتهای هفته نهم لیگ برتر جزیره آرسنال در خانه به مصاف میلدزبورو رفت و مقابل حریف به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافت تا نوار پیروزی های پیاپی این تیم در روز درخشش چک قطع شود.لیورپول نیز از دیدار خانگی مقابل وست برومویچ با پیروزی دو بر یک خارج شد.با این پیروزی، کلوپ و تیمش از ابتدای همکاری تا کنون با 75 گل بهترین آمار گلزنی را داشته اند.همچنین سرمربی آلمانی در 38 دیدار موفق به کسب 65 امتیاز و قرار گیری در جمع چهار تیم برتر لیگ جزیره شد، عملکردی که یکبار دیگر و توسط اورتون در سال 2004 تکرار شده بود.گواردیولا و تیمش در کمال نا باوری برای دومین هفته ی متوالی و اینبار مقابل ساوتهمپتون نتیجه ای بهتر از تساوی کسب نکردند.این دیدار،پنجمین دیدار متوالی در تمام رقابتها بود که منچستر سیتی موفق به کسب پیروزی در آن نشد،رکوردی که پپ بار دیگر در سال 2009 و در زمان حضورش در بارسلونا تجربه کرده بود.آخرین و مهم ترین مصاف این هفته میان دو تیم چلسی و منچستریونایتد در ورزشگاه استمفورد بریج لندن برگزار شد.رویارویی آقای خاص با تیم سابق خود از نکات جالب این دیدار بود.دیداری که سر انجامی تلخ برای مورینیو و شاگردانش داشت و آنها مقابل شیاطین سرخ متحمل شکست سنگین چهار بر صفر شدند.

این نتیجه،پس از باخت پنج بر صفر به بارسلونا در زمان حضور مورینیو در رئال، دومین شکست سنگین دوران مربیگری وی محسوب می شود.در پایان نهمین هفته از مصاف های تیم های انگلیسی، منچستر سیتی همچنان و علیرغم نتایج نه چندان خوب،در صدر جدول قرار دارد و آرسنال و لیورپول هم امتیاز با این تیم در رده های دوم و سوم قرار دارند.چلسی نیز رتبه چهارم و منچستر یونایتد رتبه هفتم را به خود اختصاص دادند.


قطار رقابتهای لالیگا اسپانیا با برد دقایق آخر بارسلونا، اولین شکست اتلتیکومادرید و پیروزی رئال مادرید به ایستگاه نهم رسید.
آبی اناری پوشان که در مستایا مهمان والنسیا بودند،در حالی سه بر دو بر این تیم غلبه کردند که تا دقیقه 93 مقابل میزبان دو بر دو متوقف شده بودند.تصمیم جنجالی داور در دقیقه 93 و اعلام پنالتی برای بارسلونا و گل شدن آن توسط مسی، ورق را برگرداند تا شاگردان انریکه از این دیدار خارج از خانه سه امتیاز کسب کنند و نیمار صدمین دیدارش با پیراهن آبی اناری را با پیروزی جشن بگیرد.وی تا قبل از این دیدار با 59 گل و 31 پاس گل بر نود گل از نود و نه دیدار این تیم تاثیر مستقیم داشت.ستاره آرژانتینی بارسا نیز با گلزنی در این دیدار به چهارمین گلزن برتر پنج لیگ معتبر قاره سبز تبدیل شد.لازم به ذکر است که این برد خیلی هم برای بارسلونا شیرین نبود و با مصدومیت آندرس اینیستا، این تیم هافبک خود را حداکثر به مدت دو ماه در اختیار نخواهد داشت.
جدال سویا و اتلتیکومادرید در خانه سویا با اولین شکست شاگردان سیمئونه همراه بود.تیم میزبان موفق شد با تک گلی که در دقیقه 73 به ثمر رساند،بر سفید و قرمزپوشان مادرید غلبه کند.
تیم اول شهر مادرید نیز در خانه مقابل اتلتیکو بیلبائو در حالیکه تا دقیقه 82 با نتیجه 1-1 متوقف شده بود،با گلزنی در همین دقیقه پیروز از این دیدار خانگی خارج شود.

عدم گلزنی رونالدو مقابل بیلبائو از این جهت جالب توجه بود که وی با حساب این دیدار، چهارمین بازی متوالی خود در تمام رقابتها در سانتیاگو برنابئو را بدون گل پشت سر گذاشت.در پایان این رقابتها در هفته نهم رئال مادرید با 21 امتیاز صدر جدول را از آن خود کرد سویا و بارسلونا نیز با 20 و 19 امتیاز بر پله های دوم و سوم تکیه زدند.


تساوی پرگل دورتموند و پیروزی بایرن مونیخ در دیداری خانگی،از اتفاقات مهم هشتمین هفته از رقابتهای بوندس لیگا آلمان بود.
زنبور ها که در خانه اینگول اشتات به مصاف این تیم رفته بودند،درحالی یک امتیاز از این میدان کسب کردند که تا نزدیکی دقیقه 70 سه بر یک از حریف عقب بودند و با زدن دو گل در بیست دقیقه پایانی و وقت های اضافه، موفق به کسب حداقل امتیاز از این دیدار شدند.
باواریایی ها نیز در آلیانز آرنا پذیرای مونشن گلادباخ بودند و این تیم را با دو گل بدرقه کردند.

نکته جالب و قابل ذکر از این مصاف، این بود که قرمز پوشان مونیخ در نیمه اول این دیدار مرتکب هیچ خطایی روی بازیکنان تیم میهمان نشدند!با اتمام این سری دیدار ها در هشتمین ایستگاه،بایرن مونیخ 20 امتیازی صدر جدول را در تسخیر خود گرفت و زنبور ها با اختلاف 6 امتیازی نسبت به صدر جدول،در رده ششم ایستادند.


در هفته نهم از سری آ ایتالیا شاگردان وینچنزو مونتلا در آث میلان در ادامه روند خوب خود ،موفق به پیروزی یک بر صفر مقابل صدرنشین ایتالیا شدند.با توجه به این نتیجه و شکست بانوی پیر مقابل اینتر در هفته چهارم، از سال 1990 تا کنکون این سومین بار است که روسونری در یک فصل،در خارج از خانه برابر هر دو تیم میلان و اینتر متحمل شکست می شود.درخشش دوناردوما، سنگربان قرمز و مشکی پوشان، خصوصا در ثانیه های پایانی این دیدار،حتی تحسین همتایش در تیم حریف را نیز در پی داشت و بوفون پس از پایان بازی با در آغوش گرفتن جانشین جوانش در تیم ملی ایتالیا،از عملکرد خوب وی تقدیر کرد.

زرد و قرمز پوشان شهر رم از جدال خانگی برابر پالرمو دست پر بازگشتند و چهار بر یک میهمان خود را بدرقه کردند.اینترمیلان نیز در خانه آتالانتا و با گلی که در دقایق آخر دیدار از روی نقطه پنالتی توسط پینا دریافت کرد،دو بر یک مغلوب این تیم شد تا روند بد این تیم با این شکست تلخ ادامه یابد.پینا با گل کردن پنالتی دقایق پایانی تیمش، ششمین گل خود را در ده دیدار مقابل اینتر به ثمر رساند.
در دهمین هفته از همین رقابتها، آث میلان پس از پیروزی مقابل یوونتوس با روحیه ای مضاعف به میهمانی جنوا رفته بود.این تیم در حالی پذیرای شکست سه بر صفر مقابل حریف بود که از دقیقه 56 با اخراج گابریل پالتا ده نفره به بازی ادامه داد.آ اس رم در ادامه نتایج خوب خود،با درخشش ادین ژکو سه بر یک بر ساسولو غلبه کرد.یوونتوس مقابل سامپدوریا قاطعانه و با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسید و جدال اینتر میلان و تورینو با برتری دو بر یک اینتر همراه بود.
در پایان این هفته،یوونتوس ،آ اس رم، ناپولی و آث میلان به ترتیب رده های اول تا چهارم را به نام خود کردند.اینترمیلان هم که پس از چند نتیجه ی ضعیف، در هفته ی دهم نتیجه ی خوبی را کسب کرد،در جایگاه دهم جدول ایستاد.


پیروزی پر گل و شش بر دو موناکو بر مون پلیه آغازگر هفته دهم لوشامپیونه فرانسه بود.لیون در خانه سه بر یک مغلوب گنگام شد و لیل دو بر یک از سد باستیا گذشت.جدال پاری سن ژرمن و مارسی در ورزشگاه پارک دِ پرنس گلی به همراه نداشت تا دو تیم به یک امتیاز از این دیدار بسنده کنند.
در پایان هفته دهم،نیس صدر جدول را در اختیار گرفت.موناکو و پاری سن ژرمن نیز با چهار و شش اختلاف امتیاز نسبت به صدر،در تعقیب نیس هستند.لیون و مارسی که هر دو 13 امتیازی هستند،جایگاههای دهم و یازدهم جدول را به خود اختصاص دادند و لیل هم بر رده شانزدهم تکیه زد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها