X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

4 خرداد 1396, 09:51
کد خبر: 22945
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 2

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

پایان حسرت پنج ساله!

پایان حسرت پنج ساله! پایان حسرت پنج ساله!
بار دیگر با فرارسیدن یک پنجشنبه ی دیگر در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد با شما هستیم و مروری بر نتایج و حواشی به وقوع پیوسته در لیگ های معتبر اروپایی چون انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه خواهیم داشت .

هفته سی و هشتم و پایانی لیگ جزیره با پیروزی سه بر صفر لیورپول مقابل میلدزبورو از پیش سقوط کرده و صعود قرمزها به لیگ قهرمانان اروپا همراه بود.در دیگر دیدار هفته منچستر یونایتد که با جوان ترین ترکیب تاریخ خود پای به میدان نبرد با کریستال پالاس گذاشته بود، با زدن دو گل در چهار دقیقه در همان نیمه اول کار حریف را یکسره کرد و این تیم را دو بر صفر شکست داد. چلسی که قهرمانی خود را در این فصل مسجل شده می دید در خانه میزبان ساندرلند بود و با نتیجه پنج بر یک از سد حریف عبور کرد تا جان تری که آخرین بازی خود را با پیراهن آبی پوشان انجام میداد، با این پیروزی خداحافظی باشکوهی با هواداران چلسی داشته باشد.
پایان حسرت پنج ساله!

در پایان این بازی سنگربان آبی پوشان، تیبو کورتوا، با 16 کلین شیت بالاتر از هوگو لوریس بعنوان برترین دروازه بان فصل جزیره معرفی شد.آرسنال در دیدار مقابل اورتون در حالی که بیش از 75 دقیقه ده نفره بود، سه بر یک بر حریف غلبه کرد اما این پیروزی هم برای رسیدن توپچی ها به چمپیونز لیگ کافی نبود و با توجه به پیروزی لیورپول، شاگردان ونگر راهی لیگ اروپا شدند.منچستر سیتی هم که در خانه واتفورد مقابل این تیم صف آرایی کرده بود، برای تثبیت رتبه سوم و صعود مستقیم به لیگ قهرمانان به کسب هر سه امتیاز این دیدار نیاز داشت و در نهایت نیز با یک پیروزی قاطع و پنج گله موفق به کسب امتیاز کامل این دیدار شد.
این فصل از لیگ جزیره با قهرمانی چلسی، دومی تاتنهام، سومی منچستر سیتی و اختصاص یافتن جایگاههای چهارم تا ششم به لیورپول، آرسنال و منچستر یونایتد به پایان رسید.


آخرین هفته از رقابتهای فوتبال باشگاهی در اسپانیا با پیروزی اتلتیکو مادرید مقابل اتلتیکو بیلبائو در وینسته کالدرون همراه بود.روخی بلانکو که رتبه سومی خود را تثبیت شده میدید، در این دیدار ابتدا با دو گل تورس از بیلبائو پیش افتاد. با تک گل بیلبائو در دقیقه 71 اگرچه امید به اردوی تیم میهمان بازگشت اما گل دقیقه نودی آنخل کوره آ برای مادریدی ها تیر خلاصی بود بر پیکره بیلبائو.
رئال مادرید در شبی که برای قهرمانی تنها به یک تساوی نیاز داشت، در خانه مالاگا مقابل این تیم قرار گرفت و به لطف گلزنی رونالدو و بنزما موفق به کسب یک پیروزی ارزشمند در خانه حریف شد. با این پیروزی، قو های سپید ضمن پایان دادن به حسرت پنج ساله خود در کسب جام قهرمانی لالیگا، سی و سومین قهرمانی خود را در این رقابتها جشن گرفتند.

در سوی دیگر بارسلونا در حالی که چشم به دیدار رئال و مالاگا داشت، مقابل ایبار صف آرایی کرده بود و برای زنده نگه داشتن امید های کسب قهرمانی خود، به پیروزی در این دیدار نیاز داشتند. این دیدار در کمال شگفتی با برتری ایبار آغاز شد و این تیم دو بر صفر از آبی اناری ها پیش افتاد اما گل به خودی بازیکنان این تیم در دقیقه 63 امید را به اردوی کاتالان ها بازگرداند و چند دقیقه بعد پس از آنکه مسی یک پنالتی برای تیمش از دست داد، سوارز گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد. پس از به تساوی کشیده شدن بازی باز هم یک پنالتی برای بارسا بدست آمد که اینبار مسی آن را به گل تبدیل کرد. ستاره آرژانتینی بار دیگر در دقیقه 92 برای تیمش گلزنی کرد تا تاثیر زیادی در کسب این پیروزی چهار بر دو برای تیمش داشته باشد. اما با توجه به پیروزی رئال مقابل مالاگا فرصت کسب جام برای بلوگرانا از دست رفت تا آنها وداعی بدون جام با انریکه داشته باشند.
این فصل از رقابتهای لالیگا در نهایت با قهرمانی رئال مادرید، نایب قهرمانی بارسلونا و سومی اتلتیکو مادرید به پایان رسید.


در گام آخر رقابتهای بوندسلیگا آلمان دورتموند در خانه پذیرای وردربرمن بود. این دیدار پر گل که تا اواسط نیمه دوم با برتری سه بر دو تیم میهمان پیگیری می شد، در نهایت با به ثمر رسیدن دو گل برای زنبور ها از روی نقطه پنالتی، 4 بر 3 به سود دورتموند به پایان رسید. با این پیروزی دورتموند رتبه سومی خود را تثبیت کرد و به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان صعود کرد.نکته جالب این دیدار گل دقیقه 88 اوبامیانگ بود که وی را با 31 گل بالاتر از لواندوفسکی 30 گله بعنوان آقای گل رقابتها معرفی کرد.

بایرن مونیخ از پیش قهرمان شده در آلیانز آره نا به مصاف فرایبورگ رفته بود و با نتیجه 4 بر 1 مقابل این تیم به پیروزی رسید تا فیلیپ لام و ژابی آلونسو وداعی رویایی با مستطیل سبز داشته باشند.در انتهای این رقابتها دراین فصل، بایرن مونیخ بعنوان قهرمان شناخته شد، لایپزیگ به نایب قهرمانی رسید و دورتموند رتبه سوم را کسب کرد.


هفته سی و هفتم و ما قبل پایانی سری آ ایتالیا با دیدار پر گل کیه وو و آ اس رم آغاز شد. رم در خانه کیه وو مقابل این تیم به میدان رفته بود و به لطف دبل الشعراوی و صلاح و تک گل ژکو پنج بار دروازه میزبان را گشود و در مقابل سه بار دروازه خود را باز شده دید.آث میلان از دیدار خانگی خود مقابل بلونیا یدست پر بازگشت. روسونری با سه گل حریف را شکست داد و به رتبه ششمی رسید تا مسافر لیگ اروپا شود.
یوونتوس که در خانه میزبان کروتونه بود، با علم بر پیروزی رم، برای قطعی کردن قهرمانی خود به کسب سه امتیاز این دیدار احتیاج داشت. آنها تنها به دوازده دقیقه زمان نیاز داشتند تا گل نخست را وارد دروازه حریف کنند و خود را یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک سازند. در ادامه با گل های دیبالا و ساندرو این یونتوس بود که زمین را با پیروزی شیرین سه بر صفر ترک کرد و موفق شد برای ششمین فصل متوالی به قهرمانی برسد و گام مهمی در تحقق رویای سه گانه خود در این فصل بردارد.

در دیگر دیدار این هفته اینتر در خانه لاتزیو برابر این تیم صف آرایی کرد و با پیروزی سه بر یک مقابل این تیم دست پر به خانه بازگشت.
در انتهای این هفته، یونتووس با 88 امتیاز قهرمانی خود را در سری آ مسجل شده می بیند، رم بر جایگاه دوم تکیه زده و میلان و اینتر نیز رتبه های ششم و هفتم را کسب کرده اند.


از دیداری معوقه از هفته سی و یکم لوشامپیونه موناکو در دیدار خانگی مقابل سنت اتین دو بر صفر به پیروزی رسید.همچنین در دو دیدار معوقه هفته سی و سوم همین رقابتها لیون و مارسی به تر تیب با نتایج سه بر صفر و چهار بر صفر بر باستیا و سنت اتین غلبه کردند.
این دیدارها در هفته پایانی با تساوی پاری سن ژرمن و کان در پاریس همراه بود.این در حالی بود که تیم میزبان یک پنالتی را از دست داد. جدال رن و موناکو پنج گل به همراه داشت که از این تعداد سه گل سهم موناکو و دو گل نیز سهم رن شد. جدال لیون و نیس هم شش گل به همراه داشت که سهم دو تیم از این تعداد گل مساوی بود و به کسب یک امتیاز از این دیدار رضایت دادند. در نبرد مارسی و باستیا نیز تک گل گومیس کافی بود تا مارسی زمین را با سه امتیاز ترک کند.
در پایان این رقابتها موناکو با 95 امتیاز بعنوان قهرمان شناخته شد و پاری سن ژرمن رتبه دوم را از آن خود کرد.لیون و مارسی نیز به ترتیب بر پله های چهارم و پنجم تکیه زدند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها