X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

26 مرداد 1396, 10:42
کد خبر: 23868
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 0

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

پرواز قوهای سپید در اسپانیا

پرواز قوهای سپید در اسپانیا پرواز قوهای سپید در اسپانیا
بار دیگر با فرارسیدن یک پنجشنبه ی دیگر در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد با شما هستیم و مروری بر نتایج و حواشی به وقوع پیوسته در لیگ های معتبر اروپایی چون انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه خواهیم داشت .
پرواز قوهای سپید در اسپانیا

در دیدار افتتاحیه رقابتهای لیگ برتر انگلیس، دو تیم آرسنال و لسترسیتی در ورزشگاه امارات به مصاف هم رفتند و با رد و بدل کردن 7 گل، نخستین دیدار فصل را به پر گل ترین دیدار هفته بدل کردند. از دقایق ابتدایی این دیدار بوی گل به مشام می رسید و تنها دو دقیقه پس از سوت آغاز بازی میزبان توسط آلکساندر لاکازت به گل رسید.لسترسیتی خیلی زود و در دقیقه 5 این گل را پاسخ داد تا همه چیز برابر شود.اما این برابری آنچنان دوام نیاورد و میهمان با گل جیمی واردی در دقیقه 29 نیمه نخست را پیروز به رختکن رفت.توپچی ها در ابتدای نیمه دوم بازی را بار دیگر به تساوی کشاندند. لستر سیتی که دست بردار نبود، بار دیگر از حریف پیش افتاد اما با طوفان دو دقیقه ای آرون رمزی و اولیویه ژیرو و دو گلی که در دقایق پایانی به ثمر رساندند، توپچی ها فصل را با پیروزی 4 بر 3 آغاز کردند.روز دوم هفته نخست این رقابتها نیز پر گل آغاز شد.واتفورد و لیورپول که به میزبانی واتفورد مقابل هم صف آرایی کرده بودند، در دیداری که شش گل از خط دروازه ها عبور کرد هر کدام به سه گل رضایت دادند. این تساوی در حالی رقم خورد که قرمز ها تا دقیقه 94 با نتیجه 3-2 از حریف پیش بودند اما در همین دقیقه با دریافت گلی که در شرایط مشکوک به آفساید به ثمر رسید،دو امتیاز را در ابتدای راه از دست دادند.مدافع عنوان قهرمانی در استمفوردبریج میزبان برنلی بود و خیلی زود در دقیقه 14 با تصمیم جنجالی داور و اخراج کیهیل ده نفره شد و به دنبال آن با تغییر روند بازی، برنلی در دقیقه 24 دروازه آبی پوشان را باز کرد.برنلی پانزده دقیقه بعد گل دوم را هم وارد دروازه کورتوا کرد تا امید های چلسی برای کسب پیروزی در گام نخست لیگ برتر کمرنگ تر شود.

اما این پایان کار نبود و چند دقیقه بعد دروازه کورتوا برای سومین بار فروریخت تا نیمه نخست با نتیجه باورنکردنی 3 بر صفر به سود میهمان به پایان برسد.با شروع نیمه ی دوم و ورود موراتا به زمین، علیرغم ده نفره بودن میزبان، روند بازی به سود آنها تغییر کرد.تلاش آبی ها در این نیمه دو گل برای آنها به همراه داشت که برای جبران نتیجه کافی نبود و در نهایت این بازی 3 بر 2 به سود برنلی به پایان رسید.منچستر سیتی در دیداری که از ابتدا سوار بر آن بود، با گلهای آگوئرو و بازیکن حریف با نتیجه دو بر صفر از سد میزبان خود،برایتون، عبور کرد.در آخرین دیدار از هفته نخست نیز منچستر یونایتد در خانه پذیرای وستهام بود و با ارائه یک نمایش مقتدرانه، با دبل لوکاکو و گل های پوگبا و آنتونی مارسیال میهمان را با چهار گل در هم کوبید و قاطع ترین شروع لیگ را به نام خود به ثبت رساند.
پس از گذر از ایستگاه اول لیگ جزیره، شیاطین سرخ بر جایگاه نخست جدول تکیه زدند، منچسترسیتی و آرسنال به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم را از آن خود کردند و لیورپول و چلسی نیز بر پله های نهم و چهاردهم ایستادند.


سوپرکاپ اسپانیا بین دو تیم بارسلونا و رئال مادرید برگزار شد که دیدار رفت این رقابت در ورزشگاه نیوکمپ با برتری 3 بر 1 کهکشانی ها همراه بود.دو تیم نیمه اول را بدون گل به رختکن رفته بودند اما در آغاز نیمه دوم با شروع بهتر رئال مادرید، این تیم روی اشتباه پیکه و گل به خودی این بازیکن به گل رسید.تلاش های آبی اناری ها در دقیقه 77 به ثمر نشست و آنها توسط ضربه پنالتی لیونل مسی بازی را به تساوی کشیدند تا امید به اردوی کاتالان ها بازگردد.درحالیکه بارسایی ها برای زدن گل برتری تلاش می کردند، شاگردان زیدان با یک ضد حمله سریع توسط شوت دیدنی رونالدو بار دیگر از میزبان پیش افتادند.این پایان کار نبود و رئال با وجود اخراج رونالدو و ده نفره شدن، برای بار سوم دروازه تراشتگن را باز کرد تا امیدوار تر از بارسا پای به دیدار برگشت بگذارد.
دیدار برگشت دو تیم در ورزشگاه برنابئو با برتری میزبان آغاز شد و آنها در همان دقایق اولیه بازی با گل آسنسیو عرصه را بر بندر نشینان بارسلون تنگ تر کردند.

بارسا که چیزی برای از دست دادن نداشت سخت در تلاش بود تا نتیجه را جبران کند اما در دقیقه 39 دوباره این رئال بود که روی ضربه ی بنزما به گل رسید تا در مجموع دو بازی 5 بر 1 از بارسلونا پیش بیفتد.تلاش آبی اناری ها در ادامه دیدار نتیجه ای در بر نداشت و این بازی با نتیجه 2-0 به سود رئال به پایان رسید تا قوی سپید در همین ابتدای راه بر فراز لالیگا به پرواز در آید و قهرمانی سوپرکاپ را از آن خود کند.


در دیدار سوپرکاپ ایتالیا، دو تیم لاتزیو(قهرمان جام حذفی) و یوونتوس(قهرمان سری آ) مقابل یکدیگر صف آرایی کردند. در ابتدای این دیدار جذاب و مهیج لاتزیو با دو گل از بانوی پیر پیش افتاد و این نتیجه تا دقایق پایانی این دیدار پا برجا ماند اما تلاش های یوونتوس برای جبران نتیجه بالاخره در دقیقه 85 توسط دیبالا نتیجه داد و ضربه ی تماشایی ستاره آرژانتینی به گوشه دروازه لاتزیو رفت.این پایان کار نبود و در دقیقه 90 بار دیگر این دیبالا بود که از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند و امیدهای سفید و مشکی پوشان را برای کسب جام پر رنگ تر کرد اما گل الساندرو مورگیا در وقت های تلف شده آب سردی بود بر پیکره بانوی پیر و این دیدار در نهایت با پیروزی 3 بر 2 لاتزیو به پایان رسید تا دست آلگری و شاگردانش در همین ابتدای فصل از جام کوتاه بماند.



دومین هفته از دیدار های فوتبال باشگاهی در فرانسه در روز نخست با پیروزی خارج از خانه لیون مقابل رن همراه بود. روز دوم این رقابتها با دیدار نانت و مارسی در خانه نانت آغاز شد که این دیدار را میهمان با تک گل لوکاس اوکامپوس به سود خود به پایان برد.موناکو هم که به میهمان دیژون رفته بود، با چهار گل میزبان را در هم کوبید و در مقابل تنها یک گل دریافت کرد.آخرین دیدار هفته میان گنگام و پاری سن ژرمن نیز با نتیجه 3 بر 0 به سود پاریسی ها به پایان رسید.
در پایان این هفته از رقابتها لیون، پاری سن ژرمن، موناکو و مارسی همگی با 6 امتیاز به تر تیب رتبه های اول تا چهارم جدول لوشامپیونه را در اختیار دارند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها