X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

1 آذر 1396, 08:50
کد خبر: 24839
خبرنگار: khani
نظرات: 0

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

انتقام از بدل!

انتقام از بدل! انتقام از بدل!
نزدیک به ۸۰ روز پس از باخت خانگی به زردهای آبادانی در جام حذفی، طلایی‌پوشان اصفهانی درست در شرایطی می‌کوشند تا از این حریف انتقام بگیرد که در جدول رده‌بندی لیگ برتر آمار کاملاً مشابهی با این تیم پیدا کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، سپاهان از ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه جمعه در ورزشگاه تختی آبادان میهمان صنعت نفت است.

تقابل طلایی‌پوشان اصفهانی با زردهای آبادانی از چند جهت ویژه است. اولین عاملی که رویارویی آنها را در مقطع فعلی جذاب می‌کند این است که ۲ تیم درست زمانی به یکدیگر رسیده‌اند که از حیث آماری شرایط کاملاً مشابهی با یکدیگر در جدول دارند یعنی هم سپاهان هم نفت ۱۱ گل زده و ۱۲ گل خورده‌اند و تا به اینجا ۱۴ امتیاز به حساب خود واریز کرده‌اند. با وجود این همه شباهت اما یک تفاوت بسیار اساسی هم بین ۲ تیم هست و آن اینکه اگر این تعداد امتیاز حاصل ۱۲ مسابقه میزبان اصفهانی است میهمان آبادانی این میزان امتیاز را ظرف تنها ۱۱ بازی جمع کرده است. با این اوصاف، شاید منصفانه‌تر باشد که جایگاه هشتم جدول به نفت اختصاص یابد و سپاهان یک پله پایین‌تر از این تیم فعلاً در همان نیمه پایینی جدول باشد.

البته بازی معوقه نفت حکم شمشیر دولبه‌ای را دارد که در آن واحد می‌تواند منجر به صعود یا سقوط این تیم شود یعنی در حالی که امتیاز گرفتن از پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به منزله پیشی گرفتن از سپاهان است شکست در خانه این تیم مدعی طبیعتاً باعث بدتر شدن تفاضل گل این تیم در قیاس با رقیب اصفهانی می‌شود. اما نکته مهم اینجاست که بازی معوقه نفت برابر پرسپولیس فعلاً برگزار نمی‌شود. از این رو، فعل و انفعالاتی که در دیدار رو در روی نفت و سپاهان رقم می‌خورد جایگاه آنها را نسبت به دیگر تضعیف یا تقویت خواهد کرد. بدیهی است که در صورت تقسیم امتیازات در ورزشگاه تختی، آمار یکسان ۲ تیم تا ابتدای هفته چهاردهم تمدید خواهد شد.

با وجود آمار یکسان در جدول رده‌بندی، سپاهان و نفت به این دلیل در شرایطی کاملاً نابرابر به هم می‌رسند که میزبان آبادانی نزدیک به ۱۰ روز استراحت کرده است اما میهمان اصفهانی به فاصله تنها چهار روز پس از دیدار قبلی‌اش به میدان می‌رود.

اما بازی سپاهان و نفت به یک دلیل دیگر هم خاص است و آن اینکه تیم آبادانی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی میزبان مدعی خود را در ورزشگاه نقش جهان شکست داد و وداعی تلخ و زودهنگام را برای طلایی‌پوشان اصفهانی در این دوره از رقابت‌ها رقم زد. با این اوصاف، شاگردان زلاتکو کرانچار ۷۸ روز پس از آنکه قافیه را در اصفهان به نفت واگذار کردند این فرصت را در اختیار دارند تا انتقام آن شکست تلخ را در آبادان از این حریف بگیرند.

آخرین تقابل ۲ تیم در ورزشگاه تختی به سود میزبان آبادانی تمام شد. طلایی‌پوشان اصفهانی امیدوارند نتیجه‌ای که اوایل لیگ شانزدهم به ثبت رسید در هفته‌های پایانی دور رفت لیگ هفدهم تکرار نشود تا پس از پیروزی روحیه‌بخش روز دوشنبه برابر تراکتورسازی روند صعودی این تیم ادامه یابد.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:


صنعت نفت: داود نوشی صوفیانی، حسین ساکی، حسین بغلانی، علی عبدالله‌زاده، مسعود ابراهیم‌زاده، زبیر نیک‌نفس، مگنو باتیستا، آگوستو سزار، محمدامین درویشی، میلاد جهانی و لوسیانو پریرا

سپاهان:
لی اولیویرا، عارف غلامی، مهدی رحیمی، حسن جعفری، سعید آقایی، رسول نویدکیا، علی کریمی، حسین پاپی، جلال‌الدین علی‌محمدی، ساسان انصاری و مروان حسین
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها