X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 آذر 1396, 20:29
کد خبر: 25018
خبرنگار: lark
نظرات: 1

شجاعت وی در پذیرش گل سوم استقلال، مثال‌زدنی بود

سلیمانی: قضاوت فغانی در بازی استقلال - سپاهان بسیار بالاتر از سطح فوتبال ایران بود

سلیمانی: قضاوت فغانی در بازی استقلال - سپاهان بسیار بالاتر از سطح فوتبال ایران بود سلیمانی: قضاوت فغانی در بازی استقلال - سپاهان بسیار بالاتر از سطح فوتبال ایران بود
پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان، قضاوت علیرضا فغانی را در دیدار استقلال - سپاهان بسیار بالاتر از سطح فوتبال ایران دانست.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد، حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» در خصوص قضاوت علیرضا فغانی و کمک‌های او در دیدار استقلال - سپاهان اظهار داشت: فغانی با دوندگی بسیار زیاد به تمام صحنه‌های بازی نزدیک بود و حدود 60 تصمیم قابل توجه گرفت که این نشان‌دهنده تمرکز بالای او در بازی بود. شجاعت وی در پذیرش گل سوم استقلال، مثال‌زدنی بود.
وی در مورد صحنه‌های مشکوک این دیدار گفت: فغانی در دقیقه هفت به دلیل اعتراض به تصمیم داور و کمک‌داور به سعید آقایی اخطار داد. فغانی نشان داد که اجازه نمی‌دهد بازیکن سپاهان قضاوت وی را به حاشیه ببرد و همین صحنه، ادامه بازی را برای او آسان کرد. در دقیقه 22، اخطار به کریمی به خاطر لگد زدن به ابراهیمی کاملاً صحیح بود و حتی اگر شدت این ضربه بیشتر بود، فغانی می‌توانست به او کارت قرمز نشان دهد.
پیشکسوت داوری کشورمان در مورد صحنه‌ای که در دقایق تلف‌شده نیمه اول رخ داد، تصریح کرد: در دقیقه 1+45، جعفری بازیکن سپاهان روی روزبه چشمی خطا کرد و پای این بازیکن را کاملاً لگد کرد که شایسته اخراج بود، اما فغانی این خطا را عمدی تشخیص نداد و از دادن اخطار هم چشم‌پوشی کرد.
سلیمانی درباره گل سوم استقلال که نیمکت‌نشینان سپاهان اعتقاد به آفساید داشتند، خاطرنشان کرد: در دقیقه 47 و روی گل جپاروف، شاهکار فغانی را مشاهده کردیم. کمک داور دوم بازی، گل سوم استقلال را مردود اعلام کرد و فغانی با مردود کردن پرچم کمک خود، گل استقلال را سالم تشخیص داد. فغانی نشان داد که شایسته حضور در جام جهانی است.
وی راجع به صحنه‌های 30 دقیقه پایانی بازی اظهار داشت: در دقیقه 69، خطایی مقابل کمک داور اول رخ داد که فغانی خطا اعلام کرد، اما کمک داور آن را تشخیص نداد. در دقیقه 85 و با اعلام خطای جعفری، فغانی به این بازیکن تذکر داد و در ادامه آموزش قوانین را برای این بازیکن به اجرا درآورد. قضاوت فغانی در این دیدار بسیار از سطح فوتبال ایران بالاتر بود و او نشان داد که شایسته حضور در جام جهانی است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها