X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

16 آذر 1396, 10:36
کد خبر: 25024
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 9

اصلاحیه مصاحبه اخیر پیشکسوت فوتبال اصفهان و سپاهان

چرخابی: اشتباه استراتژیک سپاهان برای اعلام دروازه‌بانش / ما پیش‌بینی می‌کنیم، دیگران پس بینی!

چرخابی: اشتباه استراتژیک سپاهان برای اعلام دروازه‌بانش / ما پیش‌بینی می‌کنیم، دیگران پس بینی! چرخابی: اشتباه استراتژیک سپاهان برای اعلام دروازه‌بانش / ما پیش‌بینی می‌کنیم، دیگران پس بینی!
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد حسین چرخابی پیشکسوت و کارشناس فوتبال اصفهان در خصوص اشتباه رسانه‌ای در مصاحبه اخیر خود با یکی از خبرگزاری‌ها واکنش نشان داد.
چرخابی شب گذشته در گفتگو با خبرنگار طوفان زرد و در خصوص شکست سپاهان برابر آبی‌ها پایتخت گفت: متأسفانه مصاحبه‌ای از من منتشرشده که در آن نسبت به عملکرد همه بازیکنان خارجی سپاهان انتقاد داشتم و این انتقاد فقط مختص به بازی سپاهان و استقلال و خط دروازه سپاهان نبود. من به‌طور کامل این دیدار را دیدم و عملکرد مهدی صدقیانی سنگربان جوان سپاهانی‌ها را هم موردبررسی دقیق قراردادم؛ اما اگر به آرشیو مراجعه کنیم طی دو سال اخیر متأسفانه تمام هشدارها و پیش‌بینی‌هایی که ما از روند برخی فعالیت‌ها داشتیم درست از آب درآمدهاست.
چرخابی افزود: تغییر پنج دفاع کار بسیار اشتباهی در سیستم دفاعی سپاهان بود. به نظر من بهتر بود سپاهان کار اصلی را با دو یا سه بازیکن کلیدی رقم بزند و پس‌ازآن ظرفیت‌های خالی خط دفاعی خود را بازیکنان آکادمی خود پر کند.

اما بدترین اشتباه سپاهان در مورد بازیکنان خارجی این تیم بود. وقتی‌که بازیکنی جایگزین یکی از فوتبالیست‌های هم‌وطن ما می‌شود باید سطح به‌مراتب بالاتری داشته باشد. متأسفانه سپاهان این روزها به نمایشگاهی از بازیکنان بی‌کیفیت خارجی تبدیل‌شده است. تفاوت اصلی بازیکن ایرانی و خارجی آنجاست که با بازیکنان وطنی بسیار راحت تز می‌شود توافق کرد اما این روند برای بازیکنان خارجی دشوارتر است. نتیجه هم مشخص است. اینکه تیم‌های ما به‌واسطه قطع همکاری و بعضاً شکایت همین بازیکنان و واسطه‌هایشان، در فیفا پرونده ایجاد می‌کنند و تیم‌ها را از پنجره نقل و انتقالاتی محروم می‌کنند.
پیشکسوت فوتبال اصفهان درباره حضور لی الیویرا در دروازه سپاهان گفت: در فوتبال ایران دروازه‌بان سطح بالاتر از لی الیویرا بسیار یافت می‌شد. دومین اشتباه استراتژیک کادر فنی سپاهان رسانه‌ای کردن تصمیمات فنی خود برای دروازه سپاهان بود. اینکه همه ازجمله خود بازیکنان و حریف یک هفته قبل از مسابقه بدانند چه کسی در درون دروازه است بسیار مشکل‌ساز است. یک مثال ساده؛ اگر لی الیویرا در طول تمرینات یک‌هفته‌ای سپاهان بسیار می‌درخشید، یا خدایی نکرده صدقیان در طول تمرینات این‌یک هفته مصدوم می‌شد، کادر فنی با چه موضعی می‌توانست دومرتبه حرف خود را تغییر دهد و لی را جایگزین صدقیان کند؟ حالا به‌مرور تاکتیک‌هایی که استقلال برای باز کردن دروازه صدقیان در طول این‌یک هفته انجام داده بود توجه نمی‌کنیم.

حسین چرخابی راه‌حل برون‌رفت سپاهان از وضعیت فعلی را لزوم بهای هرچه بیشتر به کمیته فنی دانست. وی گفت: خوشبختانه چون در حال حاضر بنده به‌عنوان عضوی از کمیته فنی نیستم بسیار راحت‌تر می‌توانم راجع به این موضوع صحبت کنم. در فوتبال اروپا هم این‌چنین کمیته‌هایی داریم. وظیفه باشگاه‌ها این است که به کمیته فنی خود بها دهند -که در ایران با آن‌ها قرارداد هم منعقد نمی‌شود- و سپس از آن‌ها کار و آمار و آنالیز فنی بخواهند. کمیته فنی می‌تواند 15 بازی اخیر سپاهان در لیگ به‌اضافه بازی‌های جام حذفی را ببیند و سپس با استخراج آمار و ارقام بگوید نقاط ضعف و قوت کجاست. حتی ارزیابی عملکرد کادر فنی هم به عهده کمیته‌های فنی است چون نگاهی فوتبالی و فنی به موضوع دارند و نظراتشان کاملاً تخصصی این حرفه است. حتی اگر تیم نتیجه نگیرد و آنالیزها جواب ندهد توپ در زمین کمیته فنی است که چرا کار خود را درست انجام نداده است. این را بدانیم که هم‌اکنون سپاهان متأسفانه و متأسفانه یک تیم متوسط است. در فوتبال ایران هم تیم‌های متوسط از رده چهارم تا شانزدهم هیچ تفاوتی ندارند و قرار نیست مثل فوتبال اروپا هر پله صعود و سقوط در جدول رقابت‌ها سود و زیانی داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود تیم‌های متوسط باهم هیچ تفاوتی نداشته باشند و اگر سپاهان قهرمان یا آسیایی نباشد به عناوینی که لیاقتش را دارد نرسیده است!
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها