X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

16 آذر 1396, 15:46
کد خبر: 25025
خبرنگار: khani
نظرات: 19

مربی گلرهای سپاهان پاسخگو باشد

کاسه کوزه‌هایی که بر سر صدقیان شکست

کاسه کوزه‌هایی که بر سر صدقیان شکست کاسه کوزه‌هایی که بر سر صدقیان شکست
در شرایطی که در ۲۴ ساعت گذشته حملات بسیار زیادی به مهدی صدقیان دروازه‌بان جوان سپاهان انجام شده به نظر می‌رسد که افراد دیگری هم باید در این زمینه پاسخگو باشند.
از همان گل دقایق ابتدایی علی قربانی که وارد دروازه سپاهان شد به راحتی می‌شد حدس زد که مهدی صدقیان دروازه‌بان جوان سپاهانی‌ها کاری بسیار سخت در مقابل انگیزه استقلالی‌ها دارد. ضمن اینکه اظهارات عادل فردوسی‌پور گزارشگر بازی در مورد اشتباه صدقیان بر روی این گل هم مزید بر علت شد تا این دروازه‌بان جوان از همان ابتدای مسابقه به عنوان مقصر اصلی باخت سپاهان مورد اتهام هواداران و حتی همبازیانش قرار بگیرد. شاید صدقیان بر روی گل اول استقلال می‌توانست واکنش بهتری حداقل در رد کردن توپ داشته باشد اما نباید فراموش کنیم که ضربه قربانی هم بسیار خوب بود و هرگز نمی‌توان همه تقصیرات این گل را بر گردن صدقیان انداخت.

دروازه‌بان سپاهان در حالی هفته آخر نیم فصل لیگ را با دریافت سه گل به پایان برد که در ابتدای لیگ امسال و به واسطه مصدومیت‌های ناگهانی که برای مهدی امینی و لی اولیویرا ایجاد شد به چهارچوب دروازه تیمش راه پیدا کرد و البته شاید بدشانس هم باشد که درست در مسابقاتی که درون دروازه سپاهان قرار می‌گیرد بازیکنان شوتزن تیم حریف توپ‌های خوبی بر روی پایشان جفت و جور می‌شود. از گل زیبای مهدی ترابی در هفته اول لیگ که کاندیدای بهترین گل ماه هم شد گرفته تا شوت محمد قاضی در هفته دوم در برابر پدیده و همین گل‌های علی قربانی و سرور جباروف در بازی مقابل استقلال پنج گلی بوده که از راهی تقریباً دور وارد دروازه مهدی صدقیان شده تا مشخص شود که حداقل از این لحاظ دچار ضعف است اما اینطور نیست که فکر کنیم بقیه دروازه‌بان‌های سپاهان در حد بوفون و دخه‌آ هستند و هیچ مشکلی ندارند.

بدون شک لی اولیویرا و حتی علی کیخسروی هم از لحاظ فنی چیزی بیشتر از مهدی صدقیان ندارند که امروز همه کاسه کوزه‌ها بر سر صدقیان شکسته شود. اینکه یک دروازه‌بان جوان و کم تجربه بعد از چند هفته نیمکت‌نشینی به یک‌باره در بازی حساس و پرتماشاگر مقابل استقلال در آن فضای وهم انگیز استادیوم آزادی به زمین برگردد شاید یک فرصت مناسب برای صدقیان بود تا بتواند جایگاه خودش را به عنوان دروازه‌بان اول تیم تثبیت کند اما اشتباهاتش آنچنان هم قابل سرزنش نبود و همه گلرهای مطرح امروز فوتبال ایران از ابتدا همین گل‌ها را خورده‌اند تا امروز تبدیل به نفرات اول تیمشان شده‌اند.

تونچی مقصر اصلی

در این میان مقصر اصلی را باید تونچی مردولیاس مربی گلرهای سپاهان دانست که در طول این هفته‌ها هنوز نتوانسته بر روی نقاط ضعف دروازه‌بانان تحت آموزش خودش کار کند و جالب اینجاست که گفته شده او مقصر اصلی در داستان نپذیرفتن دستیار از جانب کرانچار است تا همچنان بتواند به عنوان نفر دوم کادر فنی در کنار کرانچار فعالیت کند. در این روزهایی که سپاهان در درون دروازه ضعف دارد باید این سوال را از تونچی مردولیاس پرسید که چرا در ابتدای فصل به عنوان یک دستیار متخصص در زمینه دروازه‌بانی به کرانچار نگفت که تیم با این گلرها در لیگ امسال دچار مشکل می‌شود تا حداقل مدیریت باشگاه تلاش خودش را برای خرید یک دروازه‌بان بزرگ انجام دهد.

مورد دوم اینکه چرا تونچی نتوانسته مهدی صدقیان و علی کیخسروی را تبدیل به نمونه‌های مشابه خودشان مثل پیام نیازمند در تیم پیکان و یا سعید جلالی راد در تیم پدیده کند که با وجود جوانی از خوب‌های تیمشان در این لیگ بوده‌اند و حتی گلرهای باسابقه‌ای مثل شهاب گردان و رحمان احمدی را نیمکت‌نشین کرده‌اند. به هر حال صدقیان هنوز اول راه است و زمان احتیاج دارد تا بتواند میزان اطمینان به خودش را بالا ببرد و اینطور حمله به او مشکلی را حل نمی‌کند ولی پنهان شدن تونچی مردولیاس پشت دیوار بی اعتمادی به مهدی صدقیان نمی‌تواند بهانه‌ای برای ضعف‌های مربی دروازه‌بان‌های سپاهان در زمینه آموزش دروازه‌بانان این تیم باشد.

مسعود افشاری
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها