X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

23 دی 1396, 11:52
کد خبر: 25504
خبرنگار: khani
نظرات: 0

به جا مانده از شهرآورد شصت و دوم اصفهان- ۳

سومین پیروزی و چندمین بحران!

سومین پیروزی و چندمین بحران! سومین پیروزی و چندمین بحران!
در روزی که ذوب‌آهن با کسب سومین برد پیاپی به مثلث صدرنشینی چسبید، فاصله سپاهان پس از قبول هفتمین باخت فصل با تیم‌های پایین جدول به مرز هشداردهنده‌ای رسید.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، ذوب‌آهن در نوزدهمین هفته از لیگ برتر با حساب دو بر یک برابر سپاهان به برتری رسید. درباره شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان نکات زیر شایان ذکر است:

نخستین باخت سپاهان در نیم‌فصل دوم
سپاهان دور برگشت لیگ هفدهم را با دو تساوی بیرون از خانه و یک برد پُرگل خانگی آغاز کرد. پنج امتیازی که از این طریق به حساب سپاهان واریز شد هرچند بهبودی در جایگاه نامناسب این تیم در رده دوازدهم جدول ایجاد نکرد، اما شروعی قابل‌قبول و نویدبخش برای طلایی‌پوشان به حساب می‌آمد. با واگذار کردن شهرآورد اصفهان، سپاهان نه تنها پذیرای نخستین باخت خود در نیم‌فصل دوم شد که با قبول هفتمین شکست فصل باز هم شرایطی بحرانی پیدا کرد به خصوص که فاصله امتیازی‌اش با تیم‌های پشت سرش کم شد و به میزان خطرناکی رسید.

صعود سه‌پله‌ای؛ پاداش برد سوم ذوب‌آهن
تا پیش از آغاز رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر ذوب‌آهن یکی از شش تیمی بود که در لیگ هفدهم هرگز موفق به کسب دو برد متوالی نشده بود. پس از پیروزی خانگی برابر پیکان که یک هفته بعد از برتری بیرون از خانه مقابل گسترش فولاد به دست آمد این طلسم شکسته شد. با برتری برابر سپاهان در شصت و دومین شهرآورد اصفهان، ذوب‌آهن برای نخستین مرتبه در فصل جاری موفق به کسب سه پیروزی پی‌درپی شد. اتفاقاً فعل و انفعالات هفته نوزدهم لیگ برتر دست به دست هم داد تا سومین برد پیاپی ذوب‌آهن صعود سه‌پله‌ای این تیم در جدول را در پی داشته باشد.

سپاهان همچنان در حسرت سه کلین‌شیت پیاپی
سپاهان در دو دیدار منتهی به شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان دروازه خود را به روی تیم‌های پدیده مشهد و پارس جنوبی جم بسته نگه داشت. گل نخوردن سپاهان در دو مسابقه پیاپی البته اتفاق بی‌سابقه‌ای نبود و پیش از این دو مرتبه دیگر در لیگ هفدهم برای این تیم افتاده بود، اما طلایی‌پوشان اصفهانی هرگز در لیگ جاری نتوانسته بودند برای سه دیدار متوالی دروازه خود را بسته نگه دارند. با توجه به گل نخوردن سپاهان در هفته‌های هفدهم و هجدهم این امکان وجود داشت تا این طلسم در شهرآورد اصفهان شکسته شود اما با دریافت دو گل از ذوب‌آهن در هفته نوزدهم، سپاهان همچنان در حسرت بسته نگه داشتن دروازه‌اش برای سه دیدار متوالی از لیگ هفدهم باقی ماند.

تماشاگر ثابت، تجربه متفاوت
شصت و دومین شهرآورد فوتبال اصفهان ششمین مرتبه در لیگ هفدهم به حساب می‌آمد که ذوب‌آهن بازی در ورزشگاه نقش‌جهان را تجربه می‌کرد. البته در دیدار با سپاهان برخلاف بازی با تیم‌های پارس جنوبی، فولاد، نفت تهران، سیاه‌جامگان و پیکان، ذوب‌آهن نه تیم میزبان که میهمان مسابقه بود.

در دیدارهایی که تا پیش از این ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش‌جهان پشت سر گذاشته بود تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم فراتر از چند صد نفر نرفت. سبزپوشان اصفهانی اما به لطف شهرآورد نصف‌جهان برای نخستین بار بازی در حضور چندین هزار تماشاگر را در ورزشگاه نقش‌جهان تجربه کردند. البته درصد بسیار کوچکی از جمعیت نسبتاً بزرگی که روز جمعه به استادیوم نقش‌جهان رفتند برای حمایت از ذوب‌آهن در این استادیوم حضور به هم رسانده بودند. در اصل، تعداد تماشاگران حامی ذوب‌آهن نسبت به دیدارهای قبلی این تیم در اصفهان، تغییری محسوسی نکرده بود و این حضور نسبتاً پُرشمار هواداران سپاهان بود که تصویر متفاوتی از این بازی نسبت به سایر دیدارهای ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش‌جهان به وجود آورد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها