X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 دی 1396, 09:07
کد خبر: 25532
خبرنگار: khani
نظرات: 3

مرور جایگاه سپاهان تا پایان هفته نوزدهم در پنج فصل اخیر

از این بدتر نمی‌شد

از این بدتر نمی‌شد از این بدتر نمی‌شد
تیم فوتبال سپاهان در فصل جاری عقب گرد عجیبی را نسبیت به دو فصل پیش تجربه می‌کند. طلایی پوشان در پایان هفته نوزدهم لیگ شانزدهم با کسب 28 امتیاز رتبه پنجم جدول را در اختیار داشتند. آنها در حال حاضر که 19 هفته از رقابت‌های لیگ هفدهم سپری‌شده تنها 20 امتیاز اندوخته اند و همین ضعف در جمع‌آوری امتیاز، طلایی پوشان را به رده دوازدهم جدول تنزل داده است. حتی در لیگ دو فصل پیش که زردپوشان اصفهانی اسیر حاشیه‌های بسیاری همچون قهر محرم نویدکیا، جدایی فرکی و پس از او استیماچ شده بودند 25 امتیاز به کیسه‌شان واریزشده بود. در لیگ چهاردهم هم که حسابی اوضاع سپاهانی‌ها گل‌وبلبل بود و آنها در پایان هفته نوزدهم با کسب 34 امتیاز رتبه چهارم جدول را در اختیار داشتند و سرانجام نیز بر جام قهرمانی بوسه زدند. در لیگ‌های سیزدهم و حتی دوازدهم هم شرایط طلایی پوشان بسیار بهتر از لیگ فصل جاری بود و از رتبه ششمی جدول در پایان هفته نوزدهم پایین‌تر نیامده بودند.

تعداد شکست‌های عجیب سپاهان
تعداد شکست‌های سپاهان در لیگ هفدهم دور از ذهن و غیرقابل‌باور است. شاگردان کرانچار تاکنون هفت بار تسلیم حریفان شده‌اند، درحالی‌که 10 رقابت دیگر پیش رودارند. این عدد با تعداد تساوی‌های آنها برابر است و عملاً نشان می‌دهد زردهای اصفهان از 14 بازی تنها هفت امتیاز کسب کرده‌اند. چنین عملکرد ضعیفی برای آنها حداقل در چند دوره اخیر لیگ برتر بی‌سابقه بوده و نیاز به یک بازنگری جدی دارد. تیمی که ابتدای فصل باهدف قرار گرفتن در جمع مدعیان بسته می‌شود و بدون حاشیه خاصی لیگ را آغاز می‌کند، چگونه تا پایان هفته نوزدهم تنها 20 امتیاز جمع‌آوری می‌کند؟!

امیدوار یا ناامید

نتایج سپاهان در فصل جاری جای هیچ امیدواری باقی نمی‌گذارد. آنها با تیم نخست جدول یعنی پرسپولیس 21 امتیاز فاصله‌دارند و تنها شانس قهرمانی برای طلایی پوشان را می‌توان روی کاغذ متصور شد. برای گرفتن سهمیه آسیایی هم در حال حاضر تیم‌هایی همچون فولاد، پارس جنوبی، ذوب‌آهن، استقلال و پیکان باهم رقابت نزدیکی دارند. با این شرایط تنها باید به کسب سهمیه آسیایی، آن‌هم بنا به وضعیتی خاص امیدوار باشند. سپاهانی‌ها اگر در هفته‌های باقی‌مانده بتوانند پیروزی‌های متوالی به نام خودشان سند بزنند و تیم‌های بالای جدول درنتیجه گیری ضعیف عمل کنند شاید شانسی برای گرفتن سهمیه پیدا کنند.

سپاهان شهرآورد را هم باخت
سپاهان نیم‌فصل نخست را با تساوی برابر سایپا آغاز کرد؛ نتیجه‌ای که در شروع نیم‌فصل دوم هم تکرار شد. در بازی دوم اما همه‌چیز بر وفق مراد کرانچار رقم خورد. این مربی که در دیدار رفت برابر پدیده سنگین‌ترین شکست تاریخ لیگ برتر را همراه با تیمش تجربه کرده بود، در نیم‌فصل دوم و در اتفاقی غیرمنتظره با نتیجه چهار بر صفر شاگردان مهاجری را شکست داد تا همه به شروع دوباره سپاهان امیدوار باشند. دیدار سوم برابر پارس جنوبی جم در خانه این تیم بود و تساوی بدون گل بازهم مانع از کسب نخستین پیروزی پیاپی کرانچار و تیمش شد، بااین‌حال همه با خوش‌بینی به شهرآورد اصفهان می‌اندیشیدند. شهرآورد که شروع شد، شاگردان کرانچار نمایش بهتری داشتند؛ اما بازهم در ضدحملات، کرانچار و شاگردانش مات شدند تا ضعف‌های نیم‌فصل نخست بار دیگر خود را در زمین مسابقه نشان دهد و تیم سپاهان با آشفتگی و دستپاچگی به بازی ادامه دهد. البته اگر شانس یار سپاهانی‌ها بود، آنها می‌توانستند در نیمه نخست بازی، جبران کنند، اما شاید سراسیمگی بیش‌ازحد بازیکنان تیم و فشاری که متحمل می‌شدند، مانع از تمرکز و دقت آنها شده بود.

کرانچار متهم ردیف اول

زلاتکو کرانچار فصل پیش، در باغ سبزی به سپاهانی‌ها نشان داد و همان پایه سرمربیگری این مرد کُروات در تیم اصفهانی شد. مدیران باشگاه در آخرین ماه‌های سال پیش به این نتیجه رسیدند که ادامه کار با وعبدا... ویسی امکان‌پذیر نیست. در روزهای پایانی سال ویسی بی سروصدا کنار گذاشته شد تا کرانچار به‌طور رسمی از سوم فروردین‌ماه سال جاری سرمربیگری سپاهان را بر عهده بگیرد. او باید در شش بازی باقی‌مانده تیم اصفهانی را برای رسیدن به سهمیه آسیایی هدایت می‌کرد. در آن زمان زردپوشان اصفهانی با کسب 32 امتیاز از 24 بازی در رتبه هفتم جدول جای داشتند. کرانچار پس‌از اینکه هدایت سپاهان را بر عهده گرفت از شش بازی چهار پیروزی، یک تساوی و یک شکست به دست آورد تا طلایی پوشان در پایان فصل رتبه پنجم جدول را به خود اختصاص دهند. این عملکرد درخشان کافی بود تا هواداران و مدیران باشگاه تردیدی در تمدید قرارداد کرانچار به خودشان راه ندهند. در فصل نقل و انتقالات هم سپاهانی‌ها با جیب پر پول وارد شدند و سعی کردند بازیکنان موردنیاز سرمربی تیمشان را جذب کنند. عزت ا... پورقاز، سعید آقایی، سیاووش یزدانی، حسن جعفری پنج صید درجه‌یک کرانچار به شمار می‌رفتند. آنها همچنین دو بازیکن برزیلی و یک بازیکن عراقی را هم به خدمت گرفتند اما نتیجه همه این ریخت‌وپاش‌ها تاکنون همین شده است که جدول رده‌بندی نشان می‌دهد؛ رتبه دوازدهمی!

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها