X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 دی 1396, 10:42
کد خبر: 25535
خبرنگار: khani
نظرات: 24

کرانچار تخفيف داد تا برانکو به سپاهان نيايد !

خوروش : از باشگاه سپاهان شکايت نکردم ، از بي کيفيتي مديران شاکي ام

خوروش : از باشگاه سپاهان شکايت نکردم ، از بي کيفيتي مديران شاکي ام خوروش : از باشگاه سپاهان شکايت نکردم ، از بي کيفيتي مديران شاکي ام

تيم فوتبال سپاهان ، طي چند سال اخير ، به نوعي، آنچنان روي منحني سينوسي ليگ برتر قرار گرفته است که با يک برد گويي "مويز " خورده اند و گرمي شان مي شود و توهم آور، کسب عنوان قهرماني و بالانشيني را نشانه مي روند . با باخت و ناکامي هاي متوالي هم سردي شان مي شود و سکوها مدام تک بيتي " حيا کن رها کن " را براي سير تا پياز باشگاه و همه عوامل مي سرايند . طلايي پوشان ،با شکست در دربي 62 نصف جهان ، 15 هزار تماشاگر مشتاق خود را با چشماني اشک بار، و دست از پا دراز تر راهي منازلشان فرستادند . در بيرون از ورزشگاه نقش جهان ، در آن سرماي استخوان سوز ، هوادران تيفوسي سپاهاني مي گريستند و مي گفتند ؛ حداقل برف هم نمي بارد که براي دل خوشي مان کاپ و افتخارات گذشته را با آن بسازيم و تجسم کنيم .توي اين چند سال هميشه دسته گلها را نثار ناکامي هايمان کرده ايم و...

براي چند و چون همه اين ناکامي ها، سراغ رسول خوروش ، مدير سابق تيم فوتبال سپاهان رفتيم تا ناگفته هاي سپاهان را برايمان تفسير کند . رسول خوروش، در طول سابقه بازيکني و مديريت سپاهان، هيچگاه پيراهن تيم محبوبش را تغيير نداد .و با تعصب و غيرت مثالزدني پيگير مسايل ريز و درشت تيم سپاهان بوده است .

گپ و گفتوي صميمانه ما آنقدر طولاني شد که گويي فراموش کرديم قرار گفتگويمان فقط يکساعت بود . بهر حال خواندن آن را از دست ندهيد و با ما همراه شويد .

رزمه فعاليت در باشگاه سپاهان

از بدو نوجواني با تيم شاهين سابق، که بعد ها به نام سپاهان تغيير نام داد استارت زدم . در پست هافبکهاي چپ و راست در تيم محبوبم کار کردم، برادر مرحومم ( مهندس مصطفي خوروش ) به اتفاق پسر عمويم،( تيمسار شکرالله خوروش) و مرحوم حريري که از بنيانگذاران باشگاه سپاهان بودند ، تشويق ام مي کردند که در سپاهان بازي کنم .تا سال 57 عضو ثابت تيم بزگسالان بودم که پس از اخذ .ليسانس جغرافيا از دانشگاه اصفهان ، براي ادامه تحصيل راهي ايالات متحده آمريکا شدم و در آنجا در دانشگاه تگزاس موفق به اخذ کارشناسي تربيت بدني شدم . در تيم ايرانيان تگزاس بازي و مربيگري مي کردم .

به دعوت رحيمي ...


بعد از ورود به ايران ، به دعوت عليرضا رحيمي ، مدير عامل وقت باشگاه سپاهان براي مديريت تيم فوتبال سپاهان مشغول کار شدم . که در طي چهارسال خدمت ، دو مقام قهرماني در ليگ برتر و يک مقام قهرماني نيز در جام حذفي به دست اورديم .

مقصران ناکامي هاي سپاهان


مدير سابقه تيم فوتبال سپاهان، مقصران ناکامي ها و شکست هاي تيم پرطرفدار سپاهان را عوامل مختلفي قلمداد مي کند .

سوء نيت مديريت


وقتي در مديريت باشگاه سوء نيت مديرت باشد ، شکست و تلخکامي ها يکي پس از ديگري يقه تيم محبوب سپاهان را مي گيرد .مديران ، اداره اين باشگاه را مانند بنگاه اقتصادي فرض کردند . تفکر جوانگرايي و کم کردن هزينه ها را د يمي وار در دستور کار قرار دادند، که در معيت دکتر خليليان و محرم نويد کيا با آن مخالفت کرديم که مديران وقت گفتند ؛ جوانگرايي را در تيم فوتبال ذوب آهن انجام داديم. به بار نشست . به او ، پاسخ داديم ، داستان ذوب آهن و سپاهان زمين تا آسمان فرق دارد و قياسي مع الفارق است که آنها گوش نکردند .

در شروع فصل ، اصرار به آوردن برانکو ايوانکوويچ داشتم که متاسفانه پس از اينکه کرانچار رقم قرارداد خود را پايين آورد باشگاه با او قرارداد بست که وي تا هفته هفتم بيشتر دوام نياورد که در اين بره قرعه کار به اسم حسين فرکي در آمد که با هدايت او وبازيکنان باتجربه سپاهان قهرمان شد .

تيم را يازدهم کردند !

تفکر جوانگرايي و کم کردن هزينه ها در سپاهان موج مي زد تا جائيکه با رفتن دکتر خليليان بيشتر وبيشتر شد . در آن سال تيم سپاهان يازدهم نشد آنرا يازدهم کردند . پس از رفتن احسان حاج صفي به يونان و نبود محرم نويد کيا ، در آن مقطع تيم دچار بحران شد . و ما نياز به پلي ميکر شش دانگ داشتيم . به دکتر سبحاني القا ء کردند؛ تيم پير و فرتوت شده و بايد جوانگرايي کنيم .

لج و لجبازي ها

در آن مقطع براي آنکه از وجود پلي ميکر شش دانگ محروم بوديم با جاسم کرارو پيام صادقيان صحبت کرديم که سپاهاني شوند اما بازهم از سوي مديريت وقت باشگاه ،لج و لجازي ها شروع شد . و اظهار داشتند ، سپاهان ، جايي براي بازيکن بي ادب و بي نزاکت نيست .صدور کارت بازي شيمبا و پادوواني را مي توان از تاکتيک ديگر لجبازي ها و سهل انگاري ها برشمرد . دليل ديگري که مي گويم تيم را يازدهم کردند اين بود که با آوردن استيماچ با آن رزومه وحشتناک و مخالفت شديد خودم پايه هاي اقتدار تيم سپاهان را متزلزل کردند .

اخراج غير عقلايي هادي عقيلي ،را نيز مي توان از ديگر کارهاي سخيف ناپسند مديريت باشگاه دانست . همه اينها مصادف شد تا ضربه شديد ومحکمي به تيم وارد شود .حتي محمد رضا خلعتبري، که در فصل قبل يکي از مهره هاي تاثير گذار تيممان بود و در قهرماني نيز نقش تعيين کننده اي داشت را روي نيمکت نشاندند و همه حرفهاي واهي خود را بر کرسي مي نشاندند .

براي اثبات گفته هايم و اينکه سوء مديريت در سپاهان حرف اول و آخر را مي زد مي توانم دلايل ديگري هم براي روشن شدن افکار عمومي بيان کنم .

1- اخراج مدير لايق ، (دکتر مهرزاد خليليان) بعد از قهرماني بدون هيچ دليل .

2- توطئه حذف محرم نويد کيا ، که نهايتا انجام شد، توسط مديران باشگاه سپاهان .

3- آوردن استيماچ ، با رزومه خيلي بد و وحشتناک .

4- اخراج هادي عقيلي بدون در نظر گرفتن عواقب آن، از نظر مادي و ضربه روحي به تيم .

5- انتخاب ويسي ، به عنوان سرمربي تيم بزرگ سپاهان و دادن اختيار تام به وي .

انتخاب ويسي ، منتج به اين شد که سپاهان بزرگ ، که با ديناموزاگرب و فنر باغچه ترکيه بازيهاي تدراکاتي مي کرد وبيايدو دراستان چهار مهال بختياري ، با تيم منتخب لردگان و شهر کرد بازي تدارکاتي انجام دهد . آنها قرار داد بازيکنان را در اين خانه و آن خانه تنظيم و تهيه مي کردند، البته انتخاب اين مربي را به کميته فني نسبت دادند که شرط اصلي کميته فني آن بود که ويسي با شش بازيکن تيم قهرمان ( استقلال خوزستان ) راهي سپاهان شود که اين امر محقق نشد .همانجا بايد فاتحه تيم سپاهان را مي خوانديد .

زمان خروج از سپاهان

خوروش ، در ادامه صحبتهايش گفت ، بعد از انتخاب ويسي ، احساس کردم وجود م مفيد نيست ، بلکه خيانت به سپاهان و همکاري با اين مديران خيانت آشکارا به تيم محبوبم است و استعفا دادم . البته گفتند ؛ که خوروش را نمي خواستيم ، خدا را شکر که دل به دل راه دارد .

کم کردن هزينه ها و جوانگرايي ها ؟

چگونه مي توان هزينه ها را کم کرد و در دو سال گذشته بيش از ده ميليارد تومان به حلقوم خارجي هاي بنجل بريزيد ؟ خودتان کلاه خود را قاضي کنيد . توجه کنيد ، چه هزينه هاي گزافي روي دست باشگاه گذاشتيد ؟

استيماچ و دو دستيارش ، اخراج قبل از فصل .

لي اولي ويرا برزيلي و اخراج در نيم فصل .

هنريکه ، و اخراج قبل از نيم فصل .

ژايرو ، اخراج قبل از نيم فصل .

تونچي ، مربي دروازه بانها ، در حال اخراج .

مروان حسين ، در حال اخراج .

رافائل ، در حال اخراج .

کرانچار ، در مرز اخراج ، مبلغ قرار داد ، يک ميليون دلار .

کدام کم کردن هزينه ؟ ويسي ، بعد از ورود به سپاهان ، بخاطر رفيق بازي قرارداددستياران خود را از 120 ميليون تومان به 250 ميليون تومان افزايش داد .بجزء قرارداد حسام فتاحي که خود وپدرش جزو پيشکسوتان فوتبال سپاهان بودند بنا به گفته خودش 30 ميليون تومان پرداخت کردند و از نام او استفاده تبليغاتي کردند . دست آخر هم با بي مهري به او گفتند مگر از باشگاه سپاهان ،مبتلا به سرطان شده اي ؟

مبلغ بازيکني در خوزستان 15 ميليون تومان بود ، وي را به سپاهان آوردند و با او 250 ميليون تومان قرار داد منعقد کردند در نيم فصل هم اخراجش کردند .و مبلغ 70 ميليون بابت رضايت نامه به باشگاه متبوعش پرداخت کردند .درد از ناله زياد است . جباروف ازبکستاني وقتي سر از تيم سپاهان درآورد . 100 ميليون تومان به کارگزار جباروف تقديم کردند . اينطوري هزينه هاي تيم را کم کرديد ؟ همين ابراهيم عالمه ، گلر سوريه اي را وارد تيم سپاهان کرديد با چه شکل و شمايلي ؟ در سوريه که فوتبال باشگاهي بخاطر مسائل جنگ و بحران انجام نمي شد . با چه رويکردي براي 14 بازي رقم 200 هزار دلار به او پرداخت کرديد ؟ يعني هر مسابقه که گلر سوريه اي براي تيم سپاهان انجام مي دهد چيزي حدود 60 ميليون تومان دستمزد مي گيرد .

پولهاي بي زبان را بيهوده وبي جهت براي بازيکنان و مربيان بنجل هزينه مي کنند و ادعا دارند که هزينه را کم کرديم و جوانگرايي را در باشگاه سپاهان در دستور کار قرار داديم . تفاوت هزينه کردن اينطور آشکار و هويدا مي شود . براي بستن قرار داد با برون سزار به برزيل سفر کردم ( اسناد آن در باشگاه موجود است ) آقايان هم براي انتخاب وانعقاد قرارداد شاهکار گلر برزيلي ( لي اوليويرا ) به برزيل رفتند و با اقامت يک هفته اي در برزيل چه هزينه اي روي دست باشگاه گذاشتيد

آقايان در بوق و کرنا کرده اند که هزينه ها را کم کرده ايم ، گاهي هزينه ها را در سال 94 تا مبلغ 37 ميليارد تومان رقم زده اند . براي شفاف سازي هزينه هاي سه سال اخير را منتشر کنيد تا مردم و هوادران از اين ولخرجي ها مطلع شوند . شکايت خوروش ، پيرامون حق و حقو اش که دو سال بطول انجاميد و حاضر به پرداخت آن نشديد و کميته انضباطي به شما مهلت 20 رزه داد و انجام نداديد بخاطر عدم مديريت درد سرساز است يا ريختن ميلياردها تومان به حلقوم خارجي هاي بنجل و بي خاصيت که يک ريال نه فقط منفعت داشتند که باعث ضرر هم بودند .

اجحاف کرديد در حق هادي عقيلي !


به دستور مديران باشگاه ، استيماج ، هادي عقيلي را از تيم اخراج کرد . در آن مقطع ، به اين تصميم معترض شدم ، اما ، قبول نکردند و عقيلي را کنار گذاشتند . بهمين خاطر طي گزارشي به کميته انضباطي باشگاه ، ضمن تقبيح اين عمل توضيح دادم که اين کار توسط استيماج و مديريت باشگاه سپاهان غير حرفه اي بود که کپي آن نامه توسط عقيلي جزو مدارک شکايتش ضميه کرد و ارسال کرد . که وي نيز آنرا جزء مدارک شکايت خو به کميته انضباطي ارسال کرد . لازم به توضيح است عقيلي ، پس از اخراج بطور متوالي به باشگاه مراجعه و از مسئولان درخواست کرد تا زماني که بازي کرده است حق الزحمه اش را دريافت کند و مابقي قراردادش را فسخ کند که آنها مخالفت مي کردند . در مقطعي نيز حاضر شد بدون دريافت حق الزحمه تا يکسال بازي کند که مربي آن زمان ايشان را نخواست .حال کسي که قرارداد دارد و به او رضايت نامه نمي دهيد و اسم او رادر ليست خود مي گذاريد که جايي بازي نکند مستحق گرفتن رقم قرارداد خود نيست ؟

در ادامه کار کميته انضباطي از من توضيح خواست تا صحت گزارش خود را تاييد کنم که ضمن تاييد آن ، صحبتهايي راجع به عقيلي شد که حقايق را گفتم . در اين خصوص با توجه به مدارک و ادله محکم ، باشگاه سپاهان محکوم به پرداخت مبلغ قرارداد عقيلي شد . متاسفانه آقايان براي تبرئه کردن خود از اشتباه بزرگشان به دکتر سبحاني گفتند ؛ حضور خوروش در فدراسيون فوتبال موجب محکوميت باشگاه سپاهان نسبت به وضعيت قرار داد هادي عقيلي شده است که اين خلاف واقع است .

هدر دادن پولهاي نجومي به مربيان و بازيکنان تاريخ مصرف خارجي و داخلي اجحاف است در دسترنج کارگراني که در کنار کوره هاي آتشين روز را به شب مي رسانند و اينطور بايد شاهد ناکامي ها شويم .

راهکار برگشت سپاهان به افتخارات گذشته
سپاهان ، قدمتي 65 ساله در فوتبال ايران و اسيا دارد . گنجينه بسيار غني از پيشکسوتان و کاردانان فوتبال را دارد که بالاي گود نشسته اند، بنظر شما با وجود استاد محمود ياوري اسطره سپاهان در اصفهان، کسي جرات اظهار نظر در مورد فوتبال دارد ؟که از ايشان استفاده نمي شود .ساير بزرگان اين تيم مانند دکتر محمود فلامرزي ، محمد بزرمهري ،دکتر فضل الله اورنگي ، اصغر آزاد نيا ، دکتر تيمسار حسين آقايي ، تيمسار خوروش ، ابوالقاسم فلامرزيان ، دکتر دهقان ،احمد جفاري ، محسن يزدخواستي ، محمد ياوري و ... ما تعجب مي کنيم چطور اسطوره ها در اصفهان وجود دارند و آقايان از اينها نه در کميته فني و نه در هيات مديره استفاده نمي کنند .

تماشاي بازيهاي اروپايي ...
داشتن مدرک تحصيلي و تماشاي بازيهاي اروپا خواندن رسانه هاي ورزشي دليل کارشناس بودن فوتبال نيست .که متاسفانه ما از اين افراد و يا توصيه بعضي از اعضا ء هيات مديره جهت کميته فني از اين افراد استفاده مي کنيم .در صورتيکه کارشناسان فوتبال بايد سابقه حضور در اين تي هميراه با مدرک ل را داشته باشند که از اين افراد ما زياد داريم ولي از وجود آنها استفاده نمي شود .مم

مديري در حد استاندار

باشگاه پر طمطراق سپاهان مديري توانا ، کاربلد و با اقتدار در حد استاندار استان اصفهان مي خواهد که اهم امور و تيم باشگاه سپاهان را حل و فصل کند . چگونه است که شما از مديران با لايقي مانند ساکت ، رحيمي ، دکتر خليليان ، ابراهيم خليلي و هاشم رضايي مي گذريد و کساني را انتخاب مي کنيد که سابقه مديريت ندارند و اگر هم داشتند موفق نبودند . اصفهان ، فعلا ، درگيربي آبي و هواي آلوده وخشکي زاينده رود مي باشد . تنها اميد مردم اين شهر به تيم سپاهان است که نتايج ضعيف آن مربوط به حوادث غير مترقبه نمي باشد .

مربيان سازنده را دريابيد

در باشگاه سپاهان مربيان تيمهاي پايه با رزومه عالي مانند قاسم زاغي نژاد حضور دارند که بازيکنان با آتيه اي را مانند ، مهدي شريفي ، امين جهان عاليان ، علي کريمي ،سعيد قائدي فر و... را تربيت کرده و به فوتبال ايران معرفي نموده است . با تيم اميد سپاهان که در ليگ برتر اميدهاي کشور حضور داشت چندين بار به قهرماني رسيده است ( تيم اميد سپاهان اکنون به ليگ دسته اول سقوط کرد ) چرا ، زاغي نژاد، بالاي گود بايد بنشيند وشاهد غمگساري تيم سپاهان شود ! درد را از هر طرف بنويسي درد است !

سخن پاياني


حاضرم با مديران باشگاه محبوب سپاهان در حضور هوادران مناظره کنم تا نقطه ضعف ها را بدانند . ضمنا ، خيانت هايي که آقايان به اين تيم کرده اند را با ادله و مدرک کافي ثابت مي کنم . از اين آقايان خواهش مي کنم اگر من و امثالم در چگونگي ذوب سنگ آهن و تبديل آن به فولاد نظري داديم آنها هم در مورد فوتبال اظهار نظر کنند .بهتر نيست آقايان که تخصص فولاد دارند و نه فوتبال – بکار خود برسند . چون به آنها نياز است و ما هم به کار فوتبالمان برسيم . آسيابي که گندم ندارد سنگش فرسوده مي شود .

سعید واعظ
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها