X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 بهمن 1396, 17:59
کد خبر: 25852
خبرنگار: hamed
نظرات: 2

دستاوردی برای حفظ اعتبار فوتبال ملی

اصلاحیه خبر: باشگاه سپاهان اعتبار بین‌المللی فوتبال ایران را احیا کرد

اصلاحیه خبر: باشگاه سپاهان اعتبار بین‌المللی فوتبال ایران را احیا کرد اصلاحیه خبر: باشگاه سپاهان اعتبار بین‌المللی فوتبال ایران را احیا کرد
با صدور حکم فیفا در پرونده شکایت باشگاه سپاهان از برونو سزار بعد از سال‌ها یک باشگاه ایرانی توانست در مجامع بین المللی از حق و حقوق خودش دفاع کند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از سایت رسمی باشگاه سپاهان در این دو سال گذشته پرونده شکایت باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان خارجی از فوتبال ایران آسیب زیادی به اعتبار و جایگاه فوتبال ایران زده و باعث محرومیت چند باشگاه مطرح ایرانی از جمله استقلال، تراکتورسازی و پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالاتی هم شده است.
با این حال باشگاه سپاهان در راستای حمایت از حق و حقوق خودش در پرونده شکایت از برونوسزار بازیکن برزیلی در نهایت موفق شد یک اتفاق تاریخی را رقم بزند و با پیگیری‌های نمايندگان باشگاه آقايان آرش نجفي وكيل حقوق ورزشي و محمد جازان مديرحقوقي و قراردادهای باشگاه سپاهان و تقديم مستندات و لوايح باشگاه به دادگاه CAS سرانجام این دادگاه راي فيفا را شكست و فيفا را ملزم به بررسي ميزان غرامت به نفع سپاهان نمود. اكنون پس از يك دوره طولاني بررسي و نتيجه گيري نهايتا طبق راي فيفا برونو سزار و باشگاه برزيلي ، (بازيكن و باشگاه متخلف ) محكوم به پرداخت مبلغ ٣١٠هزار دلار در حق باشگاه سپاهان گرديده‌اند.
این اتفاق در حالی به سود فوتبال ایران و باشگاه سپاهان رقم خورد که در پرونده‌های قبلی کمتر شاهد صدور چنین حکمی به سود باشگاه‌های ایرانی بودیم و باشگاه سپاهان به عنوان طلایه‌دار این اتفاق نام خودش را در تاریخ ورزش ایران به ثبت رساند.
لازم به ذکر است که برونو سزار کوریا بازیکن برزیلی در سال ۲۰۱۲ میلادی (۹۱-۱۳۹۰) با قراردادی یک و نیم ساله به سپاهان اصفهان پیوست و در مدت حضور در تیم فوتبال سپاهان اصفهان در ۲۱ دیدار به میدان رفت . در پایان فصل سزار با وجود اینکه قراردادی یک و نیم ساله با سپاهان داشت و پیش پرداخت قرارداد ۱۶۵ هزار دلاری خودش را نیز دریافت کرده بود در سفر بدون بازگشت خودش سر از لیگ امارات و تیم النصر درآورد. تلاش مسئولان باشگاه سپاهان برای بازگرداندن این بازیکن برزیلی که علت بازنگشتن خودش را احتمال وقوع ناآرامی ناشی از تهدیدهای خارجی در ایران خوانده بود در همان زمان شدت گرفت و مستندات لازم جمع‌آوری شد ولی در نهایت بعد از گذشت ۶ سال تلاش باشگاه سپاهان نتیجه داد و این حکم فیفا به سود یک باشگاه ایرانی صادر شد.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها