X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 بهمن 1396, 18:20
کد خبر: 25957
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 1

همه خسارت های یک روز تلخ

هم فروغ را گرفتند هم گلش را، اینجا فریادرسی هست؟

هم فروغ را گرفتند هم گلش را، اینجا فریادرسی هست؟ هم فروغ را گرفتند هم گلش را، اینجا فریادرسی هست؟
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد دیدار سپاهان و نماینده ایلام در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان کشور از تاریک‌ترین روزهای این فصل رقابت‌ها بود. اصل مطلب درست آنجاست که فارغ ازآنچه در زمین مسابقه رخ داد، عملکرد قاضی میدان بر نتیجه این دیدار بی‌تأثیر نبود. دختران سپاهان که خود را برای تثبیت در جنگ صدر محیا می‌کردند به‌یک‌باره با مشکلات غیر فوتبالی متوقف شدند.

در این دیدار گل سالم مهاجم سپاهان به‌اشتباه مردود تشخیص داده شد. تشخیصی که به‌راحتی از ویدئوی ضبط‌شده، حتی از نگاه دوربینی که روی خط آفساید نیست هم تعجب‌برانگیز است. در میان تمام شوربختی‌های امروز دختران، شاید تنها شانس ما در اختیار داشتن تصاویر ویدئویی همین ماجرا است تا حداقل توانایی اثبات بر باد رفتن زحمات تیم و البته فریاد دادرسی سر دهیم.

در این حادثه اما بزرگ‌ترین ناکامی فوتبال ایران نیز رقم خورد. فروغ موری، برترین بازیکن فصل گذشته ایران و البته گل زن نخست تیم سپاهان بابی احتیاطی محض دروازه‌بان حریف به‌طور کامل فوتبال این فصل و احتمالاً نیمی از فصل آینده خود را از دست داد. هرچقدر که حادثه رخ‌داده را فوتبالی و تقدیر پروردگار بدانیم اما نمی‌شود باور کرد هیچ اخطار فردی و تیمی برای حریف به دنبال نداشته باشد. اگر این‌طور است احتمالاً ما از فوتبال هیچ نمی‌دانیم!

سخن از توجیه و بهانه نیست، اما اگر سطح فوتبال کشورمان را ازلحاظ کیفی، سخت‌افزاری، فنی و نرم‌افزاری معیار قرار دهید، فوتبال بانوان کیلومترها از آن معیار پایین، پایین‌تر است. دختران فوتبالیست در بالاترین لیگشان هم از نخستین و ابتدائی ترین امکانات فوتبالی محروم‌اند. در این شرایط اسفناک، همین تک موقعیت‌ها، همین تک لحظات، همین تک بازیکنان و همین تک‌گل‌ها، سرنوشت یک‌فصل یا حتی عمر فوتبالی یک ورزشکار را مشخص می‌کند. در فوتبال بانوان، نه صدایی هست برای فریاد، نه فریادرسی برای شنیدن گلایه‌ها!
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها