X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 بهمن 1396, 09:23
کد خبر: 25968
خبرنگار: khani
نظرات: 7

سپاهان دوباره از تغییرات زیاد ضربه می‌خورد؟

هشدار به مدیران سپاهان/ ۱۰ بازیکن در آستانه پایان قرارداد

هشدار به مدیران سپاهان/ ۱۰ بازیکن در آستانه پایان قرارداد هشدار به مدیران سپاهان/ ۱۰ بازیکن در آستانه پایان قرارداد
تراژدی نقل و انتقالاتی سپاهان در دو فصل گذشته برای فصل آینده نیز می‌تواند اتفاق بیفتد، اگر مدیران سپاهان از همین حالا به فکر تمدید قرداد با بازیکنان اصلی تیم خود نباشند.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، اگر سپاهان در دو فصل گذشته نتیجه نگرفته یکی از دلایل اصلی آن تغییرات زیاد بازیکنان در ابتدای فصل بوده است که موجب ناهماهنگی بازیکنان در بازی‌های ابتدای فصل می‌شد. زردپوشان اصفهانی که تا همین چند سال پیش مدعی ثابت قهرمانی به شمار می‌رفتند در دو، سه فصل اخیر به دلیل سیاست‌های غلط در نقل و انتقالات و عدم مدیریت صحیح به تیمی تبدیل شده‌اند که حالا برای فراراز سقوط می‌جنگد و هزینه‌ای که کرده‌ با جایگاهش در جدول تناسبی ندارد.

شاید داستان افت سپاهان از ابتدای فصل پیش آغاز شد. در ابتدای لیگ شانزدهم ویسی با تیمی که دو فصل قبلش قهرمان شده بود کاری کرد که در نخستین ترکیب اصلی در لیگ شانزدهم هشت بازیکن تازه وارد در ترکیب حضور داشته باشند و تنها رسول نویدکیا، میلاد سرلک و آرمین سهرابیان از اعضای قدیمی تیم در ترکیب ابتدایی مانده باشند. تغییرات بیش از اندازه و انقلاب نابودگر ویسی در سپاهان باعث شد حالا تعداد بازیکنانی که سابقه قابل توجهی در تیم دارند به انگشتان یک دست نرسد و سپاهان در طول فصل از نبود بزرگ‌ترهایی در حد اندازه‌های محرم نویدکیا یا هادی عقیلی ضربه بخورد.

اوضاع در ابتدای لیگ هفدهم نیز به همین شکل برای سپاهان تکرار شد و تیم زلاتکو کرانچار در ابتدای این فصل با تغییرات صد درصدی در خط دفاع و جدایی مهره‌های اصلی مثل حاج‌صفی و جباروف مواجه شد. جایگزین‌های این نفرات نیز در سپاهانِ این فصل جواب ندادند تا حالا این تیم پس از گذشت ۲۳ هفته برای سقوط نکردن بجنگد.

اما برای بازگشت به مسیر موفقیت هنوز هم دیر نشده است. مدیران سپاهان برای فصل آینده می‌توانند با حفظ ثبات در تیم و اضافه کردن‌ چند مهره درجه یک دوباره شکوه و اقتدار را به پرافتخارترین تیم لیگ برتر بازگردانند. برای حفظ ثبات بازیکنان شاید نخستین اقدام تمدید قرارداد با بازیکنان اصلی تیم باشد که در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسد. ابراهیم عالمه، عزت‌الله پورقاز، علی کریمی، حسین پاپی، رسول نویدکیا، مهدی شریفی، مسعود حسن‌زاده، حامد بحیرایی، رضا میرزایی و عارف غلامی ۱۰ بازیکنی هستند که قراردادشان با سپاهان در پایان فصل تمام می‌شود و لزوم تمدید قرارداد درباره بیشتر آن‌ها کاملاً حس می‌شود. مدیران سپاهان البته باید حواسشان به سیاوش یزدانی هم باشد که شاید در انتهای فصل هوای سرباز شدن و کوچ به تراکتورسازی به سرش بزند.

در بین این ۱۰ بازیکن، رضا میرزایی و عارف غلامی جزو سهمیه زیر ۲۳ سال هستند که این موضوع لزوم تمدید قراداد سریع این دو استعداد جوان را دوچندان می‌کند.

مدیران سپاهان حدود سه ماه فرصت دارند که تا قبل از پایان فصل و پایان قرارداد این ۱۰ بازیکن با آن‌ها برای تمدید قرارداد مذاکره کنند و سپاهانِ فصل آینده را از همین حالا بسازند. سپاهان برای حضوری مقتدرانه در فصل آینده علاوه بر تمدید با بازیکنان اصلی خود نیاز به جذب چند ستاره نیز دارد که در بازی‌های بزرگ به کار این تیم بیایند.

یادداشت از: محمدهاشم میرباقری، خبرنگار ورزشی ایمنا
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها