X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 بهمن 1396, 09:58
کد خبر: 25969
خبرنگار: khani
نظرات: 4

تبلیغات سرخابی‌ها در نصف‌جهان و اعتراضات هواداران اصفهانی

تبلیغات سرخابی‌ها در نصف‌جهان و اعتراضات هواداران اصفهانی تبلیغات سرخابی‌ها در نصف‌جهان و اعتراضات هواداران اصفهانی
اخیرا در برخی خیابان‌های اصفهان یک شرکت تبلیغاتی، بنرهایی را به حمایت از یکی از تیم‌های پایتخت در اصفهان نصب کرد که پس از اعتراض هواداران اصفهانی بنرها از تابلوهای تبلیغاتی پایین کشیده شد.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم ، اسم و نام اصفهان شاید با 3 چیز گره خورده باشد، زاینده‌رود و بناهای تاریخی از دیرباز با نام اصفهان آمیخته شده، اما در سال‌های اخیر علاوه بر این 2 عنصر نام دیگری نیز اصفهان را نه تنها در ایران زمین بلکه در آسیا و حتی شاید در دنیا درخشان کرده است.

عنصر سومی که پرچم اصفهان را بالا برده فوتبال این شهر با 2 تیم سپاهان و ذوب‌آهن است، در سال‌های اخیر سپاهان و ذوب‌آهن را می‌توان به عنوان قهرمان‌های قاطع ایران دانست، از هتریک قهرمانی سپاهان در لیگ تا قهرمانی‌های پی در پی ذوب‌آهن در جام حذفی افتخارات اصفهان در فوتبال است.

دهه 80 نام سپاهان، فوتبال ایران را از آن 2 قطبی چندین و چند ساله خارج کرد و قهرمان جدید ایران حال از دیار نصف جهان در لیگ حضور پیدا کرده بود، از نخستین قهرمانی در سال 82 تا قهرمانی‌های زودهنگام و قهرمانی‌های ثانیه آخر در لیگ خاطرات و لحظات شیرین مردم دیار زاینده‌رود است.

در این سال‌ها اما دلخوشی مردم هر روز کمتر از گذشته می‌شود، مدت‌هاست که زاینده‌رود دیگر به بزرگراهی خاکی تبدیل شده و دیگر پل‌های تاریخی آن برای مردم جذابیت خاصی ندارند، شاید آخرین دلخوشی مردم اصفهان تیم‌های فوتبال آن بود، اما چند فصلی است که سپاهان، قهرمان سال‌های اخیر فوتبال ایران دیگر روز خوش ندیده و ذوب‌آهن هم آنطور که باید نبوده است.

اما مسئله‌ای که در میان اهمیت دارد این است که مردم اصفهان همانطور که همیشه به پشت زاینده‌رود خود بوده‌اند در روزهای تلخ فوتبال اصفهان نیز تیم‌های شهر خود را تنها نگذاشته‌اند و تنها دلخوشی آن‌ها شاید به پیروزی فوتبال اصفهان باشد، پیروزی هفته گذشته ذوب‌آهن برابر استقلال یکی از آن شادی‌هاست.

مردم این دیار بر روی تیم‌های خود همچون زاینده رود و تاریخ خود تعصب دارد، چند ماه پیش بود که در کنار 2 ورزشگاه بزرگ اصفهان تبلیغ سرخابی‌های پایتخت صورت گرفت، آن روز‌ها این مسئله اعتراض بسیاری از اهالی فوتبال اصفهان را در پی داشت.

2 بازی از ذوب‌آهن و سپاهان در کنار زمین تبلیغات سرخابی دور تا دور زمین را فراگرفت تا جایی که دیگر اعتراض هواداران اصفهان به برخی برنامه‌های تلویزیونی کشیده شد و پس از آن تبلیغات دیگر تیم‌های خارج از اصفهان در کنار زمین صورت نگرفت.

اما از آن اتفاقات تنها چند ماه گذشته که تبلیغات تیم‌های پایتخت از کنار ورزشگاه به گوشه و کنار شهر اصفهان کشیده شده، این روزها در چهارراه‌های اصفهان تبلیغات تیم پایتخت به چشم می‌خورد، مسئله‌ای که چندان به مذاق اصفهان‌ها که خود، بهترین‌ تیم‌های این سال‌های فوتبال کشور را در اختیار دارند خوش نیامده است.

در روزهای اخیر هواداران اصفهانی تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی و در کنار تبلیغات‌ها به این نوع تبلیغات یکی از تیم‌های پایتخت نشان داده‌اند، در این میان پای بسیاری از مسئولان شهری هم به اعتراض هواداران باز شده و درخواست اصفهانی‌ها از مسئولان این است که هر چه سریع‌تر به این مسائل رسیدگی کنند.

البته نمی‌توان بر وجود تبلیغات در فضای شهری ایراد گرفت، وجود تبلیغات در گوشه و کنار شهر و در خیابان‌های نصف‌جهان امری بسیار مهم است اما شاید بهتر باشد مسئولان تبلیغات در اصفهان در انتخاب و تایید تبلیغات دقت بیشتری داشته باشند تا هواداران فوتبال در اصفهان از این دلخوشی خود نیز دور نشوند.

در این میان شاید بیشترین تقصیر برای شرکت‌های تبلیغاتی باشد، شرکت‌هایی که در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند باید بدانند اینگونه تبلیغات در دیار سپاهان و ذوب‌آهن نه تنها تبلیغ نیست بلکه شاید ضد تبلیغ در فضای مجازی هم باشد، شاید بهتر باشد اینگونه شرکت‌های تبلیغاتی به جای تیم‌های پایتخت بر سر مذاکره برای تبلیغات تیم‌های اصفهانی بنشینند و در خیابان‌های این شهر پرچم تیم‌های اصفهان را بالا ببرند.

البته بر اساس گزارش‌های میدانی در شهر اصفهان پس از اعتراضات شب گذشته در فضای مجازی و در محل تابلوهای تبلیغاتی، تبلیغات تیم پایتخت از روی تابلو برداشته شد.
تبلیغات سرخابی‌ها در نصف‌جهان و اعتراضات هواداران اصفهانی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها