X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

26 فروردین 1397, 12:21
کد خبر: 26409
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 5

خوره تغييرات سرمربي، پاشنه آشيل سپاهان

تغييرات در سپاهان قطعی است؟

تغييرات در سپاهان قطعی است؟ تغييرات در سپاهان قطعی است؟
سعيد واعظ | سايت روزنامه نود - همین‌که فصل هفدهم به پايان برسد، شاهد تغييرات بزرگي در تيم فوتبال سپاهان خواهيم بود اين خبر در صفحه يکي از روزنامه‌های کثیرالانتشار درج شد. حتي در خروجي يکي از سایت‌ها این‌گونه مطرح‌شده بود که از هیئت‌مدیره تا کادر فني و بازيکنان همگي دچار تحول می‌شوند و سپاهان با تيمي بزرگ و قدرتمند روانه ليگ هيجدهم می‌شود.
گويي خمره رنگ ریزی است که فی‌البداهه، تيمي در حد قهرماني ببندند و در ليگ قهرمانان آسيا هم پرفروغ ظاهر شوند. پروسه مدعي بودن، حداقل دو الي سه سال زمان نياز دارد تا تيم موردنظر به هارموني لازم برسد. پسران برانکو طي سه سال توانستند، يک نایب‌قهرمانی و دو مقام قهرماني را به ويترين افتخارات خود اضافه کنند. پس حداقل حرفي بزنيم درست‌وحسابی که خريدار داشته باشد.

خوره تغييرات سرمربي، پاشنه آشيل سپاهان
بعد از قهرماني طلايي پوشان در ليگ چهاردهم با حسين فرکي، آب خوش از گلوي سپاهانی‌ها پايين نرفت. مهم‌ترین دليل آن لجبازي و اختلاف‌سلیقه‌های آن‌چنانی سبب شد تا استيماچ کروات تبار با کلي يال و کوپال سر از تيم سپاهان درآورد. استيماچ، اين نام دهان‌پرکن هم نتوانست خواسته‌های به‌حق هواداران زرد پوش را جامه عمل بپوشاند. عبدالله ويسي، از تيم قهرمان (استقلال خوزستان) به نصف جهان آمد تا مدعي شدن دوباره طلايي پوشان را جشن بگيرد، شاکله زرد جامگان را از ريشه خراب کرد. داستان غم‌انگیز طلايي دلان در ليگ برتر فوتبال با ورود مجدد زلاتکو کرانچار در اواخر ليگ 16 و مدتي هم در ليگ هفدهم کليد خورد، اما کرانچار کروات تبار هم نتوانست از مدعي شدن دوباره سپاهان پرده‌برداری کند. اين شد که گفتيم خوره تغييرات سرمربيگري تيم فوتبال سپاهان، بلاي جان و پاشنه آشيل اين تيم شده است.

گوهر سرمربيگري سپاهان ...
ناکامي و تلخ‌کامی‌های نتايج طلايي پوشان آن‌قدر غم‌آلود و رعب‌آور شد که حتي، هواداران پرشمار اين تيم دست به دعا بردند که مبادا! پرافتخارترین تيم فوتبال ايران سوار چارتر سقوط شود. چرا؟ چون گوهر سرمربيگري سپاهان را به سنگ هر ناقابلي زدند! اما در بزنگاهي، گوهرشناس قابلي (منصور ابراهیم‌زاده) دعوت مديران باشگاه سپاهان را اجابت کرد تا آب‌رفته به جوي را برگرداند.

ترميم زخم‌های عميق

منصور ابراهیم‌زاده، بازيکن سابق و مردي از جنس تيم سپاهان با بضاعت موجود آمد تا نقص‌ها و ناکامی‌ها را جبران مافات کند. با ورود به محل تمرينات طلايي پوشان در مجموعه‌های صفائيه و باغ فردوس مشاهده کرديم زخم‌های عميقي آن‌چنان در تار پود تيم سپاهان نفوذ کرده که با پانسمان سطحي و بخیه‌های عميق هم ترميم نمی‌شود، آن‌وقت شما قضاوت کنيد نقش سرمربي جديد و ديگر کادر فني که هيچ نقشي در انتخاب بازيکنان نداشتند چيست؟ وقتي بازيکن ميليارد توماني که با انتخاب مربيان گذشته پا به توپ می‌شود ازنظر آی‌کیو و سطح هوشياري در اجرا تمرينات سردرگم و مات و مبهوت می‌شود چه بايد کرد؟ بعضي زخم‌ها درمان می‌شوند اما بقيه بايد بمانند تا بتواني به راهت ادامه دهي و در فرصت مناسب رفع‌ورجوع کنيد.

چسب زخم، روي جراحت تغييرات سرمربيگري طلايي پوشان
پرافتخارترین تيم فوتبال ايران در دو الي سه سال گذشته نتيجه خوره تغييرات سرمربيگري سپاهان را به‌وضوح لمس کرد. بياييم از منصور ابراهیم‌زاده به‌عنوان عاشق سپاهان و نه کاسب بادانش عالي و «اکتيو» حمايت کنيم تا در پروسه دو الي سه‌ساله در آينده سپاهان را به جايگاه اصلي خود با بازيکنان قابل برساند که به‌غیراز اين بقيه مربيان با کاسب‌کاری هرچه‌تمام‌تر فقط و فقط به فکر جیب‌های گشادشان هستند و هيچ دلسوزي براي سپاهان انجام نخواهند داد. چسب زخم را روي جراحت تغييرات سرمربيگري طلايي پوشان بزنيم و در برابر باخت «نه» در مواجه با فاجعه‌ای به نام تغيير سرمربیگری مبارزه کنيم تا سپاهان تراز اول را مشاهده کنيم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها