X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

29 فروردین 1397, 13:25
کد خبر: 26430
خبرنگار: khani
نظرات: 7

صحبت از قلعه‌نویی من را ناراحت نمی‌کند

ابراهیم‌زاده: هاینکس بی‌انگیزه نشد، من هم نمی‌شوم

ابراهیم‌زاده: هاینکس بی‌انگیزه نشد، من هم نمی‌شوم ابراهیم‌زاده: هاینکس بی‌انگیزه نشد، من هم نمی‌شوم
سرمربی سپاهان همچنان به ادامه کار در این تیم امیدوار است .

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد ابراهیم زاده در مصاحبه ای با روزنامه ایران ورزشی تاکید می کند به تعهد خود به سپاهان پایبند است حتی اگر آنها بخواهند گزینه جدیدی را به تیم اضافه کنند.

بازی حساسی را مقابل استقلال خوزستان در پیش دارید.
حساسیت این بازی برای استقلال خوزستان بیشتر از ماست اما ماهیت این حساسیت برای ما بیشتر به خاطر کیفیت فوتبالی است که باید ارائه دهیم. ما برای اینکه سال آینده خودمان را به جایگاه همیشگی سپاهان برسانیم، در هفته‌های پایانی فصل به دنبال ارائه فوتبالی آبرومندانه هستیم.


اینطور که شما صحبت می‌کنید ظاهراً اصلاً به سقوط فکر هم نمی‌کنید.

گاهی اوقات هرکسی با خودش فکرهایی می‌کند که اگر مثبت باشد، می‌تواند به نتیجه مثبت منجر شود و اگر منفی باشد می‌تواند نتیجه منفی داشته باشد. پس باید قوی کار کرد و به نتایج منفی فکر نکرد.

در طول مدتی که در کنار سپاهان بودید، مشکل اصلی این تیم را که منجر به جایگاه فعلی شده چه دیدید؟
به نظر من در دو، سه سال اخیر سپاهان در بخش‌های مختلف تغییراتی داشته. چه از نظر شرایط مدیریت، تغییر سرمربی و تغییر بازیکن. به‌عنوان مثال در فصل جاری، 90 درصد تیم دچار تغییر شده است. این تغییرات مشکلاتی به وجود آورده. حتی سپاهان در بازی‌های مختلف هم با ارنج‌های متفاوت بازی کرده که این موضوع می‌تواند تیم را با مشکل مواجه کند.


قطعاً با این شرایط، اصلی‌ترین برنامه برای فصل آینده می‌تواند حفظ ثبات در تیم باشد.

بله مسلماً در بخش‌های مختلف باید ثبات داشته باشیم. در بخش مدیریت، کادرفنی و بازیکنان. البته نه اینکه منظورم از ثبات در کادرفنی، ماندن خودم باشد. این بازیکنان بعد از یک فصل کنار هم بودن، آماده شده‌اند و همین‌ها حالا باید قوی‌تر و بهتر شوند. مثال‌های مختلفی در همین زمینه از تیم‌های مختلف هست. مثل پرسپولیس که در بدو حضور برانکو این ناهماهنگی‌ها وجود داشت اما حالا حسابی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند.


اما عده‌ای هم معتقدند که سپاهان باید بازیکنان بزرگ داشته باشد.

در واقع هر مربی با فلسفه خودش بازیکن انتخاب می‌کند. این فلسفه باید با فلسفه باشگاه و مدیریت اصلی در ارتباط باشد. این تیم‌ها جایگاه‌شان مختلف است. تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، ذوب آهن و استقلال نمی‌توانند فقط بازیکن جوان داشته باشند چون این تیم‌ها باید هواداران‌شان را هم شارژ کنند. در واقع تیمی مثل سپاهان باید با قدرت بالا بازیکن انتخاب کند تا برای هوادار جای نگرانی نباشد.


پس با این حساب برای فصل آینده تعدادی بازیکن بزرگ به ترکیب سپاهان اضافه خواهد شد
.
مسلماً سال آینده تغییراتی در باشگاه خواهد بود چون سال گذشته غیر از ابراهیم عالمه، نفرات دیگر نتوانستند چندان خوب ظاهر شوند.


منظورتان خریدهای خارجی است؟
بله، مثلاً صنعت نفت آبادان چهار بازیکن تأثیرگذار دارد که همه با کیفیت هستند و می‌توانند بخش کاملی را در تیم تشکیل دهند.


شما خیلی با انگیزه درباره حضور سپاهان در فصل آینده لیگ برتر صحبت می‌کنید. آیا این انگیزه به بازیکنان هم تزریق شده؟

اتفاقاً یکی از مشکلات دیگری که در این مدت داشتیم همین مساله باورها بود. باور نداشتن بازیکنان به خود باعث ایجاد استرس می‌شد. این استرس‌ها به بازیکنان منتقل می‌شد و هم و غم ما این بود که آنها خودشان را باور کنند.


زمزمه‌هایی درباره حضور امیر قلعه‌نویی در سپاهان شنیده می‌شود. نظرتان در این رابطه چیست؟
هر مربی تا یک زمانی قرارداد دارد که در آن قرارداد با تمام قدرت کارش را انجام می‌دهد. شاید بعضی‌ها فکر کنند اگر صحبت از امیر قلعه‌نویی کنند من ناراحت می‌شوم یا راندمان کاری‌ام پایین می‌آید اما اینطور نیست. مثلاً یوپ هاینکس، سرمربی بایرن مونیخ را ببینید. با اینکه سرمربی فصل آینده تیمش را مشخص کرده‌اند اما قهرمان بوندس لیگا شد و حالا برای نیمه نهایی اروپا هم می‌جنگد. من هم اصلاً به این مسائل فکر نمی‌کنم.


اما در مصاحبه‌ای گفته بودید که یکی از اعضای هیأت مدیره با شما درباره فصل آینده صحبت کرده است.

بله، یکی از مسوولان هیأت مدیره با من صحبت کرده است اما این صحبت می‌تواند دو نکته داشته باشد. یکی اینکه می‌خواستند روحیه من را بالا ببرند و دیگر اینکه در حال برنامه‌ریزی درباره سرمربی هستند. به هرحال من به‌عنوان مربی باید پاسخگو باشم و کارم را انجام دهم تا در آینده پای میز مذاکره بنشینیم و ببینیم به چه نتیجه‌ای خواهیم رسید؟
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها