X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

6 اردیبهشت 1397, 10:04
کد خبر: 26491
خبرنگار: lark
نظرات: 0

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

لبخند بانوی پیر به اسکودتو

لبخند بانوی پیر به اسکودتو لبخند بانوی پیر به اسکودتو
بار دیگر با فرارسیدن یک پنجشنبه ی دیگر در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد با شما هستیم و مروری بر نتایج و حواشی به وقوع پیوسته در لیگ های معتبر اروپایی چون انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه خواهیم داشت .
لبخند بانوی پیر به اسکودتو

دو تیم ساوتهمپتون و چلسی از هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفتند که در پایان آبی های لندن به برتری 3 - 2 رسیدند و با سه امتیاز به خانه برگشتند. در این دیدار ژیرو دبل کرد و دیگر گل تیم مهمان را ادن هازارد به ثمر رساند. در ادامه، تیم لیورپول در خانه خودش با نتیجه 3 بر صفر از سد بورنموث گذشت. مانه در دقیقه 7، صلاح در دقیقه 69 و فرمینو در دقیقه 89 برای میزبان گل زدند. ستاره مصری لیورپول با گلزنی در این بازی 30 گله شد و به نخستین بازیکن آفریقایی تبدیل شد که 30 گل در یک فصل لیگ برتر به ثمر می رساند. او همچنین به هشتمین بازیکن تاریخ جزیره تبدیل شد که موفق به زدن 30 گل در طول یک فصل می شود. تیم های تاتنهام و منچسترسیتی در حساس ترین دیدار این هفته لیگ جزیره در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف هم رفتند که سیتیزن ها موفق شدند با نتیجه سه بر یک میزبان خود را شکست دهند. شاگردان پپ که هفته کابوس واری را پشت سر گذاشتند و سه شکست ( 2 شکست مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان و یک باخت دردربی منچستر) پیاپی را متحمل شدند، بازی را خوب شروع کردند و دو گل در دقایق 22 توسط ژسوس و 25 توسط گوندوغان ( از روی نقطه پنالتی) در ابتدای مسابقه زدند. تاتنهام دقیقه 42 اختلاف را به حداقل رساند اما استرلینگ دقیقه 72 گل سوم را هم زد و کار را تمام کرد. تیم فوتبال نیوکسل به برتری 2 - 1 برابر آرسنال دست پیدا کرد و منچستر یونایتد با یک گل مغلوب وست برومویچ شد.
در رقابتهای هفته سی و پنجم لیگ جزیره، تیم منچستریونایتد مهمان بورنموث بود که با دو گل به پیروزی رسید. شیاطین سرخ که در دیدار یکشنبه شب مقابل وست برومویچ شکست خورده بودند در این دیدار برای جبران آن شکست گام به میدان گذاشتند و توانستند با گلهای دقایق 28 و 70 کریس اسمالینگ و روملو لوکاکو به پیروزی برسند. شاگردان مورینیو با این پیروزی 74 امتیازی شدند و همچنان در رتبه دوم قرار دارند. بورنموث نیز با 38 امتیاز یازدهم است. لیورپول در دیداری خارج از خانه مقابل وست بروم با تساوی 2-2 متوقف شد و فرصت کاهش فاصله با منچستریونایتد را از دست داد. شاگردان یورگن کلوپ که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده اند، اکنون برای کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر مبارزه می کنند اما دریافت دو گل در دقایق پایانی باعث شد تا دو امتیاز حساس را در خانه وست بروم از دست بدهند. در اولین دیدار بعد از اعلام خداحافظی ونگر در پایان فصل، آرسنال نمایش بسیار خوبی داشت و با 4 گل وستهام را بدرقه کرد. منچسترسیتی در مصاف با سوانسی به برتری پرگل 5 - 0 دست یافت. قهرمانی منچسترسیتی هفته گذشته و با شکست منچستریونایتد مقابل وست بروم قطعی شده بود اما این باعث نشد که شاگردان پپ گواردیولا بهترین نمایش شان را ارائه ندهند. در این دیدار بازیکنان سیتی 1015 پاس به هم دادند، رکوردی که برای اولین بار یک تیم به آن رسید. در واقع این برای اولین بار بود که یک تیم در یک دیدار از مرز 1000 پاس عبور می کند. از این بین 943 پاس بازیکنان سیتی سالم بود و آمار 92.3 درصد پاس صحیح را به جا گذاشتند. در مقابل بازیکنان سوانسی تنها 202 پاس به هم دادند که یک پنجم تعداد پاس های بازیکنان سیتی بود. منچسترسیتی با این پیروزی، امتیازاتش در پایان هفته سی و چهارم را به 90 رساند و اگر بتواند در 4 هفته باقی مانده، 6 امتیاز کسب کند، رکورد 95 امتیاز در یک فصل که چلسی در فصل 05-2004 ثبت کرد را پشت سر خواهد گذاشت.


در چارچوب رقابتهای هفته سی ام بوندس لیگای آلمان، تیم بایرن مونیخ قهرمان زودهنگام بوندس لیگا در آلیانز آرنا میزبان مونشن گلادباخ بود که با نتیجه پنج بر یک به پیروزی رسید. باوارایی ها که هفته گذشته قهرمانی خود را قطعی کردند و با توجه به مصاف روز سه شنبه در جام حذفی مقابل لورکوزن به بازیکنان ذخیره خود بازی داد اما این بازیکنان خوش درخشیدند. گل‌های باواریایی‌ها را واگنر 37 و 41 ، تیاگو 51، آلابا 67 و لواندوفسکی 82 به ثمر رساندند. در جدول بوندس لیگای آلمان، بایرن مونیخ با 75 امتیاز در صدر جای دارد. تیم های شالکه و دورتموند در دربی روهر مقابل هم صف آرایی کردند که در انتها شالکه با دو گل بر زنبورها غلبه کرد.
در مهمترین دیدار هفته سی و یکم بوندس لیگا، بایرن مونیخ با سه گل مهمانش هانوفر را شکست داد. در این دیدار مولر 57 و لواندوفسکی 73 ، رودی 89 برای باوارایی‌ها گلزنی کردند. مولر و لواندوفسکی از ابتدا در ترکیب بایرن حضور نداشتند و در نیمه دوم وارد زمین شدند. بایرن که پیش از این قهرمانی خود در بوندس لیگا را مسجل کرده است با این پیروزی 78 امتیازی شد. تیم های فوتبال دورتموند و بایرلورکوزن برابر هم ایستادند که در پایان دورتموند 4 بر صفر به پیروزی رسید. برای زنبورها در این بازی سانچو (۱۳)، مارکو رویس (۵۵ و ۷۹) و ماکسیمیلیان فیلیپ (۶۳) موفق به گلزنی شدند. مارکو رویس در دقیقه ۳۷ یک ضربه پنالتی را هم از دست داد. دورتموند با پیروزی در این بازی حساس ۵۴ امتیازی شد و جای لورکوزن را در رده سوم جدول گرفت.


بارسلونا موفق شد در هفته سی و دوم لالیگا در ورزشگاه نیوکمپ با نتیجه 2 بر 1 در مقابل والنسیا به برتری دست یابد. آبی اناری ها با این پیروزی رکورد شکست ناپذیری خود را به 39 دیدار رساندند و از این نظر در تاریخ لالیگا به تنهایی رکورد دار شدند. بارسلونا در 7 دیدار پایانی فصل گذشته در زمان سرمربی گری انریکه و 32 دیدار فصل جاری شکست نخورده اند. اتلتیکو مادرید پیروزی قاطعی را با نتیجه 3 - 0 برابر ختافه جشن گرفت. شاگردان زین الدین زیدان که امیدی برای قهرمانی در لالیگا ندارند و اکنون با والنسیا بر سر کسب رتبه سوم رقابت می کنند، این هفته توانستند با گل های ایسکو و کاسمیرو به پیروزی برسند و بار دیگر بالاتر از خفاش ها در جدول قرار بگیرند.
دو تیم سلتاویگو و بارسلونا از هفته سی و سوم لالیگا به مصاف یکدیگر رفتند که آبی اناری ها در بالایدوس به یک امتیاز بسنده کردند تا باز هم در شکست دادن سلتاویگو عاجز بمانند. در ادامه این هفته، رئال مادرید میزبان اتلتیک بیلبائو بود با تساوی یک بر یک متوقف شد. ابتدا ویلیامز در دقیقه 14 میهمان را پیروز به رختکن فرستاد. حملات رئال مادرید در نیمه دوم در دقیقه 87 نتیجه داد و شوت پای راست مودریچ از پشت محوطه جریمه با ضربه پشت پای کریستیانو رونالدو به گوشه دروازه کپا رفت تا نتیجه مسابقه یک بر یک شود. در آخرین دیدار، رئال سوسیه داد با نتیجه عجیب 3 - 0 دیگر تیم مادریدی را مغلوب کرد.
در سی و چهارمین هفته از لیگ برتر اسپانیا، تیم سیمئونه در مقابل پدیده فصل لالیگا کار خاصی انجام نداد و بازی در شب درخشش اوبلاک با تساوی بدون گل خاتمه یافت. با این نتیجه، روخی بلانکوس برای حداقل یک هفته دیگر جایگاه دومی را حفظ خواهند کرد اما با این سطح از بازی، کار دشواری برابر آرسنال در انتظار آنها خواهد بود. لازم به ذکر است بازی تیمهای بارسلونا و رئال مادرید در این هفته برگزار نشد.


در چارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم سری آ. تیم آتالانتا میزبان اینترمیلان بود که در نهایت این مسابقه با نتیجه بدون گل به پایان رسید. نراتزوری که رقابت شدیدی با تیم‌های لاتزیو و رم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر دارد نتوانست از فرصت به دست آمده و مصاف رودروی این دو تیم استفاده کنند و فقط یک امتیاز به دست آورد. تیم میلان در سن سیرو میزبان ناپولی بود که دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. یوونتوس موفق شد با برتری 0-3 برابر سمپدوریا، در فاصله 6 هفته مانده به پایان سری آ فاصله خود را با ناپولی به 6 امتیاز افزایش داده و در آستانه کسب هفتمین اسکودتوی متوالی قرار گیرد. رم و لاتزیو در برابر هم صف آرایی کردند که در نهایت به تساوی 0 - 0 دست پیدا کردند.
شاگردان لوچا اسپالتی که در دو دیدار قبلی موفق به گلزنی نشده بودند، در هفته سی و سوم لیگ برتر ایتالیا برابر کالیاری نمایش متفاوتی داشتند و توانستند به یک پیروزی پر گل برسند. رم با نتیجه 2 - 1 بر جنوا غلبه کرد تا به یک پیروزی شیرین خانگی دست یابد. در یکی از مهمترین بازی های این هفته، تیم یوونتوس با نتیجه تساوی ۱-۱ در خانه کروتونه متوقف شد. ساندرو در دقیقه ۱۶ تک گل یووه را به ثمر رساند. یووه با این نتیجه ۸۵ امتیازی شد. در آخرین دیدار، میلان و تورینو به تساوی 1 - 1 رضایت دادند.
در اولین بازی از هفته سی و چهارم سری آ ایتالیا، رم با قضاوت پائولو تالیاونتو در ورزشگاه پائولو ماتزا میهمان اسپال بود که با سه گل به پیروزی رسید. نخستین گل بازی توسط فرانچسکو ویکاری در دقیقه 33 به ثمر رسید که به اشتباه دروازه تیم خودی را بازی کرد. در ادامه پاتریک شیک در دقایق 52 و 60 گلزنی کرد تا خیال جالوروسی را از بابت کسب سه امتیاز این بازی آسوده کند. بنونتو با تک گل لملو در مصاف با میلان پیروز شد. اینتر در هفته ای که رم و لاتزیو نیز رقبای خود را شکست دادند، از سد کیه وو گذشت تا تنور کسب سهمیه لیگ قهرمانان همچنان داغ بماند. ناپولی در دیداری حساس موفق شد در خانه یوونتوس با نتیجه 1-0 پیروز شود و امیدهایش برای قهرمانی را همچنان زنده نگه دارد.


در ایستگاه سی و سوم لوشامپیونه، لیون با سه گل آمیان را در خانه گلباران کرد. تیمهای لیل و گنگام به تساوی 2 - 2 رضایت دادند و به یک امتیاز این دیدار بسنده کردند. مارسی در خانه تروا و در دیداری که پنج گل داشت به برتری 3 - 2 دست یافت و سه امتیاز این دیدار را به حساب خود واریز کرد. در حساس ترین دیدار این هفته، دو تیم پاری سن ژرمن و موناکو به مصاف یکدیگر رفتند که در انتها این پاریسی ها بودند که پیروز و مقتدر از بازی خارج شدند. آنها موفق شدند با نتیجه 7 - 1 موناکو را تحقیر کنند.
لیون سی و چهارمین هفته از لیگ برتر فرانسه را با پیروزی 5 - 2 برابر دیژون آغاز کرد. مارسی با 5 گل بر مهمان خود، لیل غلبه کرد. تیم فوتبال گنگام در مصاف با موناکو به یک پیروزی خانگی شیرین دست یافت. در آخرین دیدار تیم فوتبال پاری سن ژرمن به برتری یک بر صفر مقابل بوردو دست پیدا کرد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها