X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

13 اردیبهشت 1397, 12:03
کد خبر: 26564
خبرنگار: lark
نظرات: 3

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

لالیگا برای بیست و پنجمین بار به رنگ آبی اناری در آمد

لالیگا برای بیست و پنجمین بار به رنگ آبی اناری در آمد لالیگا برای بیست و پنجمین بار به رنگ آبی اناری در آمد
بار دیگر با فرارسیدن یک پنجشنبه ی دیگر در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد با شما هستیم و مروری بر نتایج و حواشی به وقوع پیوسته در لیگ های معتبر اروپایی چون انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه خواهیم داشت .
لالیگا برای بیست و پنجمین بار به رنگ آبی اناری در آمد

در چارچوب هفته سی و ششم لیگ برتر انگلستان، تیم های لیورپول و استوک سیتی در استادیوم آنفیلد به مصاف هم رفتند.شاگردان یورگن کلوپ که در آستانه رسیدن به فینال چمپیونزلیگ هستند، در دیدار امروز نتوانستند دروازه تیم قعر جدولی استوک سیتی را باز کنند و دو امتیاز حساس را از دست دادند. تیم فوتبال چلسی با تک گل فابرگاس مقابل سوانسی به برتری رسید. منچسترسیتی اگرچه پیش از این قهرمانی خود را قطعی کرده بود، اما امروز هم موفق شد با ارائه یک نمایش فوق العاده و برتری 1-4، روند پیروزی های پرگل خود در لیگ برتر را استمرار بخشد. سیتیزن ها حالا موفق به زدن 102 گل در 35 مسابقه شده و با رکورد فوق العاده اورتون در فصل 1932-1931 برابری کرد که البته تافی ها در 32 بازی به این رقم فوق العاده دست یافتند. البته سیتی در سال 2013 نیز در طول یک فصل موفق به زدن 102 گل شده بود و حالا تنها تیم تاریخ جزیره است که در 2 فصل از مرز 100 گل گذشته است. فصل گذشته چلسی با کسب 30 پیروزی از 38 مسابقه در تاریخ لیگ برتر رکورددار شده بود و حالا سیتی بعد از 35 بازی به این رکورد دست یافته و می تواند در هفته آتی عملکرد خود را بهبود بخشد. مهم‌ترین بازی این هفته رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برتری ۲ بریک منچستریونایتد در خانه‌اش مقابل آرسنال به پایان رسید.
در آخرین رویارویی آرسن ونگر، سرمربی افسانه‌ای آرسنال با منچستریونایتد، ابتدا پوگبا در دقیقه ۱۶ میزبان را پیش انداخت اما میختاریان، بازیکن سابق منچستریونایتد در دقیقه ۵۱ گل تساوی آرسنال را به ثمر رساند و سرانجام فلینی در دقیقه ۹۰ منچستریونایتد را صاحب گل دوم و پیروزی کرد. پیش از آغاز این دیدار از آرسن ونگر سرمربی فرانسوی آرسنال به مناسبت ۲۲ سال حضور در آرسنال و آخرین حضورش به عنوان سرمربی توپچی‌ها در اولدترافورد توسط الکس فرگوسن تقدیر شد. شاگردان مورینیو با این پیروزی ۷۷ امتیازی شدند تا امید زیادی به پایان بردن فصل در رتبه‌ی دوم داشته باشند و توپچی‌های لندن نیز با ۵۷ امتیاز در رتبه‌ی ششم جاخوش کردند تا تنها امیدشان برای فرار از لیگ اروپا در فصل آینده قهرمانی در این فصل لیگ اروپا باشد.


بایرن مونیخ موفق شد در هفته سی و دوم بوندس لیگا با نتیجه 1-4 از سد فرانکفورت که نیکو کواچ، سرمربی فصل بعد بایرن را روی نیمکت می بیند گذر کند. آخرین دیدار این هفته لیگ برتر آلمان با تساوی 1-1 وردربرمن و دورتموند خاتمه یافت تا دورتموند فرصت رسیدن به رده دوم جدول را از دست بدهد.


کهکشانی ها در روزی که بسیاری از ستاره های خود را روی نیمکت قرار دادند، با گل های گرت بیل و مایورال لگانس را مغلوب کرده تا در یک قدمی اتلتیکومادرید قرار بگیرد. اتلتیکومادرید در نیمه اول نتوانست دروازه میزبان خود را باز کند و تنها ۵ کارت زرد برای بازیکنان دو تیم حاصل نیمه اول بود. در نیمه دوم فرناندز قاضی این دیدار در دقیقه ۷۱ یک پنالتی به سود تیم میهمان گرفت، اما تورس این پنالتی را از دست داد. روخی بلانکو در دقیقه ۷۸ مجدداً صاحب ضربه پنالتی شد و گامیرو آن را تبدیل به گل کرد. در دقیقه ۹۵ این دیدار کریا با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد. اتلتیکو با کسب این ۳ امتیاز ۷۵ امتیازی شد و همچنان در رده دوم جدول قرار دارد. آلاوز نیز با ۴۱ امتیاز در رده سیزدهم جدول جای دارد. بارسلونا در دیداری خارج از خانه موفق شد با نتیجه 4-2 دپورتیوو لاکرونیا را شکست بدهد و قهرمانی اش در رقابت های این فصل لالیگا را قطعی کند.


در اولین دیدار از هفته سی و پنجم سری آ ایتالیا، رم با قضاوت جامپائولو کالوارزه در ورزشگاه المپیکو میزبان کیه وو بود که با نتیجه چهار بر یک به پیروزی رسید. برای رم میزبان ژکو در دقایق 39 و 66، شیک در دقیقه 8 و الشراوی در دقیقه 64 گلزنی کردند و تنها گل کیه‌وو به وسیله انگلسه در دقیقه 87 زده شد. ضمن اینکه ژسوس از رم در دقیقه 55 از بازی اخراج شد. دو تیم یوونتوس و اینتر در حساس ترین بازی این هفته، در استادیوم جوزپه مه آتزا به مصاف هم رفتند. در این دیدار فوق العاده زیبا و جنجالی که اینتر از دقیقه 15 با اخراج وچینو ده نفره به بازی ادامه میداد، ابتدا یوونتوس به گل رسید و در ادامه اینتر به بازی برگشت و 2 بریک پیش افتاد و در حالیکه بازی تا دقیقه 87 با همین نتیجه دنبال می شد، یووه با گل‌های دقایق پایانی از شکست پیروزی ساخت و به صدرنشینی خود تداوم بخشید. داگلاس کاستا 13،‌ کوادرادو 87 و هیگواین 89 برای یوونتوس و برای اینتر میلان ایکاردی 52 و بارزاگلی گل به خودی 65 گلزنی کردند. با این نتیجه یوونتوس 88 امتیازی در صدر ایستاده و اینتر با 66 امتیاز ششم است. روسونری در روزی که فرصت های زیادی را برای گلزنی از دست داد، در نهایت با گل های بوناونتورا و چالهان اوغلو، با نتیجه1-2 از سد بولونیا گذشت.


لیون در هفته سی و پنجم لوشامپیونه به مصاف نانت رفت و توانست با دو گل بر حریف خود غلبه کند. تیمهای موناکو و آمیان به تساوی 0-0 برابر هم رسیدند. تیم فوتبال لیل در خانه خود از تیم متز پذیرایی کرد که در انتها تیم میزبان با نتیجه 3 - 1 به برتری دست یافت. نیس و مارسی مقابل حریفان خود با تساوی 1 - 1 متوقف شدند. در آخرین دیدار این هفته پاری سن ژرمن به مصاف گنگام رفت که درپایان دو تیم به تساوی 2-2 دست پیدا کردند. گلهای پاریسی ها را در این دیدار کاوانی به ثمر رساند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها