X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

24 اردیبهشت 1397, 08:25
کد خبر: 26606
خبرنگار: khani
نظرات: 10

تیم همیشه مدعی زنده می‌شود؟

سپاهان، خشک مثل زاینده‌رود

سپاهان، خشک مثل زاینده‌رود
سپاهان، خشک مثل زاینده‌رود
تیم فوتبال سپاهان اصفهان که همیشه جزو مدعیان لیگ برتر محسوب می‌شده ضعیف‌ترین نتیجه خود را در ادوار مسابقات ثبت کرد.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایسنا، سپاهان اصفهان در پایان فصل هفدهم در جایگاه چهاردهم قرار گرفت تا ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ این باشگاه به ثبت برسد. تیمی که همیشه یک پای قهرمانی بود تنها ۶ برد به دست آورد ۱۳ باخت و ۱۱ تساوی را متحمل شد. از جمله شکست‌های عجیب سپاهانی‌ها مقابل تیم‌های پایین جدولی استقلال خوزستان، سپیدرود و نفت تهران بود تا نشان دهد اوضاع این تیم پرطرفدار بسیار وخیم است.
سپاهان که در پنج بازی پایانی فصل ۹۵-۹۶ با کرانچار به نتایج مثبتی رسیده بود، با امید بازگشت تیم به روزهای رویایی‌اش، قرارداد کرانچار را تمدید کرد. با حضور کرانچار در راس سکان هدایت سپاهان، هواداران به روزهای پیش رو امیدوار شدند. سپاهانی‌ها در فصل نقل و انتقالات تلاش بسیاری برای جذب مهره‌های تاثیرگذار کردند و هر چند مسئولان باشگاه از مثمر ثمر بودن بازیکنان جذب شده خبر می‌دادند اما می‌شد نگرانی را در هواداران دید. هوادارانی که در همان اردوهای پیش فصل در تمرین‌های تیم شرکت کرده و به عملکرد باشگاه در جذب بازیکن اعتراض می‌کردند. گذشت زمان نشان داد هواداران اشتباه نمی‌کردند و نگرانی آنها پر بیراه نبود. تیم کرانچار در همان آغاز فصل به هواداران خود نشان داد امسال نباید انتظار سپاهان رویایی را بکشند.
باخت‌ها و تساوی‌های متوالی و بردهای کم‌تعداد هفته به هفته جمعیت هواداران حاضر در ورزشگاه نقش‌جهان را کمتر می‌کرد. سپاهانی در حالی که در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر، چهار باخت آورده بود، در اولین گام در جام حذفی نیز ناکام ماند و خداحافظی زودهنگامی با این مسابقات داشت. شاگردان کرانچار شانزدهم شهریور در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با یک گل مقابل صنعت نفت آبادان شکست خورده و اولین جام را از دست دادند. این تیم در ۱۵ بازی بعدی خود نیز تنها دو برد کسب کرد تا بعد از سال‌ها افتخارآفرینی در پایین جدول جزو کاندیداهای سقوط قرار بگیرد. در نهایت به دنبال افزایش اعتراض‌ها و ورود مسئولان استانی و افراد سیاسی، محسن طاهری از مدیرعاملی باشگاه کنار رفت و هیات مدیره نیز پایان کار کرانچار در سپاهان را اعلام کرد.
کریم قنبری با رفتن کرانچار در پایان هفته بیستم، در بازی با فولاد در هفته بیست و یکم روی نیمکت سپاهان نشست و طلایی‌پوشان در آن هفته نیز شکست خوردند. سپس منصور ابراهیم‌زاده از هفته بیست و دوم به جمع طلایی‌پوشان ملحق شد؛ مربی‌ای که بعد از جدا شدن در سال ۱۳۹۱ از ذوب‌آهن نتوانست موفقیت شاخصی در فوتبال ایران به دست‌ آورد. با این حال مسئولان باشگاه سپاهان بعد از گرفتن پاسخ منفی از مربیانی مثل الکس نوری به گزینه داخلی روی آوردند و با ابراهیم‌زاده به توافق رسیدند.
این مربی اصفهانی که در بدو ورود به سپاهان اعلام کرد هواداران به سقوط تیمشان فکر نکنند، بر بازسازی روحیه بازیکنانش تاکید کرد و در این زمینه به سراغ محمود یاوری پیشکسوت باشگاه و یک روانشناس رفت تا بازیکنان بتوانند دوباره وضعیت روحی خوبی پیدا کنند. ابراهیم زاده نیز در ۹ هفته‌ای که سکان هدایت سپاهان را به عهده داشت، چهار باخت، دو برد و سه تساوی در کارنامه‌اش ثبت کرد تا سپاهان با نتیجه ناپلئونی لیگ را به اتمام برساند.
از آخرین باری که سپاهان اصفهان جام قهرمانی لیگ را تصاحب کرده سه فصل می‌گذرد و تیم همیشه مدعی اصفهانی حتی در این سه سال نتوانسته سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آورد. بسیاری از هواداران تیم و کارشناسان، بی ثباتی مدیریتی و کادرفنی را عامل اصلی ناکامی‌های تیم می‌دانند. سپاهان که دهه ۸۰ را تنها با یک مدیرعامل (محمدرضا ساکت) سپری کرد از ابتدای دهه نود، شش مدیرعامل به خود دیده است. علیرضا رحیمی، محمد ترابیان، مهرزاد خلیلیان، اصغر باقریان، محسن طاهری و مسعود تابش مدیرانی بودند که در این سال‌ها سکان هدایت پرافتخارترین تیم لیگ برتر را به عهده گرفتند.

برخی سپاهانی‌ها نیز تقصیرها را به گردن عبدالله ویسی می‌اندازند. مربی‌ای که بعد از قهرمانی با استقلال خوزستان در لیگ برتر با شعار جوان‌گرایی به سپاهان رفت و اعلام کرد تیمی که می‌سازد، سال‌ها مدعی قهرمانی خواهد بود. اما مهلت ساختن تیم به ویسی داده نشد و سپاهان ماند با لشگری از بازیکنان جوان و کم تجربه. بنابراین مربی بعدی که بعد از ویسی سکان هدایت سپاهان را برعهده می‌گرفت یا باید کار نیمه‌تمام مربی قبلی را ادامه می‌داد یا به دنبال جذب ستاره‌های سرشناس می‌رفت اما از طرفی هم بودجه سپاهان نسبت به سال‌های پیش کاهش پیدا کرد و جذب بازیکنان شاخص عملا غیرممکن شد.
حال سپاهان که در سال‌های گذشته یکی از باثبات‌ترین باشگاه‌ها در بخش مدیریتی و کادرفنی بوده، این‌روزها با تغییرات پی‌درپی مواجه شده است. در حال حاضر شایعه تغییرات در کادرفنی تیم به گوش می‌رسد اما مسعود تابش بعد از چهار ماه سرپرستی باشگاه، حکم مدیرعاملی خود را دریافت کرد.
تابش در حالی در اسفند ۱۳۹۶ از تمدید احتمالی قرارداد منصور ابراهیم‌زاده خبر داد بود که تا آن زمان، این مربی یک برد، یک تساوی و یک باخت به دست آورده بود اما در ادامه راه، نتایج سپاهان، این تیم را تا مرز سقوط پیش برد و باعث شد دیدگاه تابش برای انتخاب سرمربی فصل جدید تغییر کند.
مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره روند انتخاب سرمربی تیم به ایسنا گفت: به خوبی می‌دانیم در قدم اول بستن تیم، باید سرمربی انتخاب شود. کمیته فنی خوبی داریم و سعی می‌کنیم در اسرع وقت در این کمیته به جمع بندی می‌رسیم. مربی داخلی اولویت ماست و به دنبال یک مربی بزرگ هستیم. خودم نیز با توجه به این که حکم مدیرعاملی را دریافت کردم محکم‌تر وارد کار شده‌ام.
تابش در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکره با امیر قلعه نویی و سروش رفیعی صحت دارد گفت: مذاکراتی داشته‌ایم اما اسمی از هیچ مربی نمی‌آورم. هواداران مطمئن باشند می‌خواهیم سریع‌تر سرمربی را انتخاب کنیم چون به دنبال جبران مافات و زود شروع کردن تمرین هستیم. در مورد سروش رفیعی نیز باید بگویم بازیکنان خوبی مد نظر ما هستند و با توجه به این که خودم مربی‌گری کرده‌ام برخی گزینه‌ها را زیرنظر داشتم. سروش رفیعی نیز بازیکن خیلی خوبی است و اگر سرمربی آینده ما او را بخواهد جذبش می‌کنیم. ابتدا باید ببینیم شرایط آمدنش فراهم است یا نه.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها