X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

27 اردیبهشت 1397, 11:04
کد خبر: 26616
خبرنگار: lark
نظرات: 4

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

100 امتیازی شدن سیتی در روز خداحافظی کریک و ونگر و رکوردشکنی صلاح

100 امتیازی شدن سیتی در روز خداحافظی کریک و ونگر و رکوردشکنی صلاح 100 امتیازی شدن سیتی در روز خداحافظی کریک و ونگر و رکوردشکنی صلاح
بار دیگر با فرارسیدن یک پنجشنبه ی دیگر در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد با شما هستیم و مروری بر نتایج و حواشی به وقوع پیوسته در لیگ های معتبر اروپایی چون انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه خواهیم داشت .
100 امتیازی شدن سیتی در روز خداحافظی کریک و ونگر و رکوردشکنی صلاح

در هفته سی و هشتم و پایانی لیگ برتر انگلیس دو تیم هادرسفیلد و آرسنال به مصاف یکدیگر رفتند. با آغاز سوت نیمه اول دو تیم بازی متعادلی را ارائه کردند و حملات نصفه و نیمه ای روی چارچوب دروازه یکدیگر داشتند. در حالی که بازی تا دقیقه 37 بدون گل دنبال می شد این تیم آرسنال بود که با یک ضد حمله خطرناک توانست توسط اوبامیانگ در دقیقه 38 دروازه هادرسفیلد را باز کند و 1-0 از حریف پیش بیفتد. در نهایت این دیدار با همین نتیجه به سود توپچی ها به پایان رسید تا آرسن ونگر با پیروزی لندن را ترک کند. تیم فوتبال لیورپول در آخرین دیدار خود به مصاف برایتون رفت که در انتها مرسی سایدی ها موفق شدند با نتیجه پرگل 4 - 0 حریف خود را شکست دهند و فصل را با رتبه چهارم به پایان برسانند. در این بازی محمد صلاح گل اول تیمش را به ثمر رساند تا با ۳۲ گل زده به بهترین گلزن یک فصل تاریخ لیگ جزیره تبدیل شود. منچستریونایتد در بازی خداحافظی مایکل کریک توانست با تک گل مارکوس راشفورد در دقیقه 34 واتفورد را شکست دهد و به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر برسد. در یکی از بازی‌های حساس چلسی با ۳ گل برابر نیوکاسل شکست خورد. دیت گایل و آیوزه پرز (2 بار) برای کلاغ ها گلزنی کردند تا چلسی در رتبه پنجم قرار گرفته و فصل آینده در لیگ اروپا بازی کند. منچسترسیتی قهرمان زودهنگام این فصل فوتبال جزیره، در یک مسابقه تشریفاتی موفق شد ساوتهمپتون را با نتیجه 1-0 شکست دهد تا علاوه بر رکوردشکنی های قبلی، به رکورد 100 امتیاز در لیگ برتر برسد که یک رکورد تاریخی در لیگ جزیره است. در این مسابقه ژسوس در چهارمین دقیقه از وقت های اضافه توانست سیتی را پیروز زمین کند. سیتی فصل را با امتیاز 100 و تفاضل گل 79 به پایان برساند. ساوتهمپتون هم در نهایت از سقوط فرار کرد و با 36 امتیاز هفدهم شد. آن ها به لطف شکست سوانزی، موفق شدند در لیگ بمانند. در پایان این فصل لیگ برتر انگلیس، تیم‌های سوانسی، وست برومویچ و استوک سیتی به دسته اول سقوط کردند.


هفته سی و چهارم و پایانی رقابتهای بوندس لیگا به طور همزمان برگزار شد که طی آن تیم بایرن مونیخ در ورزشگاه آلیانتس آره نا به مصاف اشتوتگارت رفت و برابر این تیم با نتیجه 4-1 شکست خورد تا یوپ هاینکس در آخرین حضور خود روی نیمکت بایرن مونیخ و بعنوان سرمربی شکست تلخی را شاهد باشد. هاینکس در پایان فصل برای همیشه با دوران مربیگری خداحافظی کرد. بایرن مونیخ با این شکست 84 امتیازی باقی ماند. این تیم از هفته ها قبل قهرمانی خود را مسجل کرده بود. تیم فوتبال دورتموند که تا قبل از هفته پایانی در رده سوم قرار داشت در دیداری حساس برای تصاحب این رده به مصاف هوفن هایم رفت و در زمین این تیم 3 بر یک شکست خورد. با این نتیجه هوفن هایم 55 امتیازی شد و بخاطر تفاضل گل بهتر نسبت به دورتموند رده سوم را از آن خود کرد. شالکه نیز با 63 امتیاز نایب قهرمان این فصل بوندس لیگا شد. در انتهای جدول وولفسبورگ، هامبورگ و کلن به ترتیب در رده های شانزدهم، هفدهم و هجدهم جدول قرار گرفتند. تیم هامبورگ با وجود برتری 2 بر یک برابر مونشن گلادباخ در رده هفدهم قرار گرفت و بعد از 55 سال به دسته دوم سقوط کرد.


شاگردان دیگو سیمئونه که از هفته ها پیش برای کسب عنوان دومی با رئال مادرید رقابت داشتند، در هفته سی و هفتم لالیگا توانستند با تک گل کوکه در دقیقه 8، ختافه را شکست دهند و عنوان نایب قهرمانی شان را قطعی کنند. البته ختافه می توانست این رقابت را به هفته پایانی بکشاند اما یان اوبلاک در دقیقه 77 پنالتی بازیکن این تیم را مهار کرد تا سه امتیاز نصیب اتلتی شود. اتلتیکو با این پیروزی 78 امتیازی شد و حتی اگر در دیدار باقی مانده اش شکست بخورد و رئال در هر دو دیدار بعدی پیروز شود، باز هم عنوان دومی را از دست نخواهد داد زیرا در دیدارهای رودررو، شرایط بهتری نسبت به رقیب همشهری دارند. تیم فوتبال رئال مادرید در دیداری خانگی موفق شد با نتیجه 6-0 سلتاویگو را شکست دهد و عنوان سومی اش در رقابت های این فصل لالیگا را قطعی کند. در شبی که لیونل مسی در ترکیب آبی و اناری ها حضور نداشت، فیلیپ کوتینیو با زدن سه گل ستاره بارسا بود اما اشتباهات پیاپی مدافعان این تیم باعث شد تا رویای قهرمانی بدون شکست نقش برآب شود و متحمل شکست 5-4 برابر لوانته شوند.


اینتر در هفته سی و هفتم سری آ و در دیداری خانگی مقابل ساسولو با نتیجه 2-1 شکست خورد تا امیدهایش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا کمرنگ تر از قبل شود. تک گل اینتر را رافینیا به ثمر رساند. روسونری که تا دقیقه 90 از آتالانتا پیش بود، با اشتباه عجیب دوناروما باز هم دروازه خود را باز شده دید تا یک پیروزی شیرین را از دست دهد اما به هر حال این دو تیم از بخت زیادی برای کسب سهمیه لیگ اروپا برخوردارند. شاگردان مکس آلگری که هفته گذشته با پیروزی مقابل میلان در المپیکو، قهرمان کوپا ایتالیا شده بودند، این هفته بار دیگر جشن قهرمانی شان را پس از تساوی برابر رم در پایتخت ایتالیا برگزار کردند. در دقیقه 68 این دیدار، راجا ناینگولان، هافبک جنگنده رم، که یک کارت زرد داشت، به خاطر خطا روی دیبالا، کارت زرد دوم را دریافت کرد و از بازی اخراج شد.


گنگام و مارسی در هفته سی و هفتم لوشامپیونه به مصاف هم رفتند که در پایان دو تیم به تساوی پرگل 3 - 3 رسید. لیل با نتیجه 2 - 1 بر دیژون غلبه کرد. موناکو موفق شد با تک گل فابیونا از روی نقطه پنالتی، سنت اتین را شکست دهد. تیم فوتبال نیس با نتیجه پرگل 4 - 1 مقابل کان به برتری دست پیدا کرد. در مهم ترین دیدار، قهرمان مسابقات یعنی پاری سن ژرمن در پارک دو پرنس مقابل رن 2 بر صفر شکست خورد. بوریگارد( 51 از روی نقطه پنالتی) و اونو 71 برای رن گلزنی کردند. در دیگر بازی لیون مقابل استراسبورگ شکست خورد تا با 75 امتیاز و یک پله سقوط به رده سوم برود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها