X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 اردیبهشت 1397, 16:06
کد خبر: 26623
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 9

پرده برداری از سه سناریوی موجود؛

توپ در زمین قلعه‌نویی افتاد؟

توپ در زمین قلعه‌نویی افتاد؟ توپ در زمین قلعه‌نویی افتاد؟
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد ساعاتی پیش سایت باشگاه سپاهان با انتشار مطلبی از مذاکره خود با امیر قلعه‌نویی پرده برداشت. مذاکره‌ای که البته پیش‌ازاین نیز بر اهالی رسانه و هواداران سپاهان محرز بود اما از سوی مقامات ارشد باشگاه تکذیب می‌شد.
باشگاه سپاهان در شرایطی به انتشار موضوع تن داده است که علی‌القاعده هیچ خبر جدیدی برای مخاطبان به همراه ندارد. همین مسئله باعث شده تا چرایی انتشار این خبر با سه نگرش متفاوت قابل‌بررسی باشد.
اگر قلعه‌نویی و سپاهان به توافق رسیده‌اند چرا رسماً اعلام نکردند؟
سناریوی نخست و منفی آنجاست که احتمالاً امیر قلعه‌نویی برای پیوستن به سپاهان شروطی گذاشته باشد. برای مثال اگر قلعه‌نویی در رقم قرارداد یا لزوم همراهی محرم نویدکیا یا اختیار نقل و انتقالات شرط گذاشته باشد، انتشار خبر مذاکره از سوی یکی از طرفین موجب گرایش اذهان عمومی به‌طرف دوم می‌شود. آن‌چنان‌که در بیانیه آمده بود باشگاه سپاهان بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و اعتماد هوادارانش است. اگر خواسته عموم هواداران هم حضور قلعه‌نویی باشد، پرده‌برداری از خبر مذاکره تا حدود زیاده تکلیف را از سر مسئولان باشگاه ساقط می‌کند و این بار هواداران به‌جای مسئولان، از امیر قلعه‌نویی انتظار دارند. اصطلاحاً توپ در زمین سرمربی است که به کاوش مطالباتش بپردازد یا تحت‌فشار مخاطبان مجبور به پاسخ مثبت شود. موضوعی که تا حدودی بدبینانه است اما به‌هرحال یک فرضیه ذهنی است.
توپ در زمین قلعه‌نویی افتاد؟
سناریوی دوم اما بسیار مثبت‌تر است. شواهدی که از جلسه شب گذشته محرم نویدکیا و مسعود تابش مشخص است خبر از گفتمان محبوب‌ترین چهره سپاهان با این باشگاه می‌دهد. این بار هیچ سانسوری صورت نمی‌گیرد و تصاویر این جلسه هم به بیرون درز می‌کند. موضوعی که پیش‌ازاین در باشگاه سپاهان کمتر سراغ داشتیم و انگار مسئولان باشگاه هم بدشان نمی‌آید که به‌واسطه حضور محرم حمایت و اعتماد هواداران را بخرند. درست به همین علت است که در تمامی اخبارموجود، تصاویر مسئولان سپاهان در کنار گزینه های محبوب هواداران دیده می شود.
اگر حضور محرم، یکی از شروط قلعه‌نویی باشد و محرم نیز تمایل خود به بازگشت دوباره به سپاهان را به تابش و نیکفر اعلام کرده باشد، همه‌چیز حل‌شده است. سپاهان بله را از محرم گرفته و درنتیجه قلعه‌نویی هم فصل بعد سرمربی است. پس زمان آن می‌رسد که سپاهان با انتشار یک خبر این‌چنینی نه به‌طور رسمی اما به‌طور ضمنی از حضور قلعه‌نویی در سپاهان سخن بگوید.

سناریوی سوم اما هیچ موضوع جدیدی نیست. تلفیق بدبینانه‌ترین حالت ممکن و خوش‌بینانه‌ترین فرض مسئله، یک معادله سوم می‌سازد. محرم تمایل بازگشت خود را اعلام کرده اما قلعه‌نویی شروط دیگر هم دارد. همه‌چیز در ظاهر حل‌شده اما برای تأیید رسمی، نیاز به پاسخ مثبت قلعه‌نویی است که اگر محرم واسطه شود احتمالا حل خواهد شد. ازآنجایی‌که مسئولان باشگاه وعده رونمایی از سرمربی جدید سپاهان را تا امروز (جمعه 28 اردیبهشت) داده بودند پس چه‌بهتر که توپ در زمین امیر قلعه‌نویی باشد.

سه معادله ممکن که یکی بیش از دیگر موارد مجهولات مسئله قلعه‌نویی و سپاهان را جایگذاری و به حل مسئله کمک می‌کند.
اما نحوه اطلاع‌رسانی بسیار ساده‌انگارانه است. سپاهان از مدت‌ها قبل به دنبال قلعه‌نویی بود و تقریباً همه از این اتفاق مطلع بودند. انتشار خبر مذاکره سپاهان و قلعه‌نویی با تأخیر بسیار هدف دیگری جز آنچه می‌پنداریم خواهد داشت.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها