X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

11 خرداد 1397, 10:33
کد خبر: 26715
خبرنگار: hamed
نظرات: 3

دوسال حضور، دو قهرمانی...

عملکرد امیر از نگاه آمار

عملکرد امیر از نگاه آمار عملکرد امیر از نگاه آمار
سپاهانی ها که این روزها برای بار دوم امیرقلعه نویی را بر روی نیکمت مربی گری خود می بینند، خاطرات بسیار خوشی را از نخستین حضور ژنرال در تیم شان به یاد دارند. دو فصل و دو قهرمانی پیاپی و البته با اقتدار، ماحصل حضور قلعه نویی روی نیمکت سپاهان بود، امری که سبب شده هواداران این تیم بسیار امیدوار باشند که بازگشت پرافتخارترین مربی لیگ روی نیمکت پرافتخارترین تیم لیگ، حوادث خوشی را رقم بزند.
سپاهان قلعه نویی در لیگ نهم و دهم از دریچه آمار و ارقام نیز بسیار قابل تحسین است. طلایی پوشان در مجموعه 68 بازی در دو فصل 88-89 و 89-90 موفق به کسب 37 برتری شده اند که این نشان از کسب سه امتیاز در بیش از 54% از مسابقات توسط سپاهان قلعه نویی دارد. البته به جای گذاشتن تنها 9 شکست در دوفصل این آمار را فوق العاده تر خواهد کرد.
در این آمار میانگین دریافت کمتر از یک گل در هر بازی و همچنین متوسط به ثمر رساندن 1.8 گل در هر دیداراز دیگر ویژگی های برجسته سپاهان قلعه نویی در آن دو فصل رویایی بود.
از دیگر آمار جالب توجه می توان به این اشاره کرد که طلایی پوشان به تعداد شکست های خود در این دو فصل ( 9 بار) موفق به برتری چهار و یا پنج گله مقابل رقیبان شده اند، رقیبانی که در میان آنها نام پرسپولیس، تراکتور و.. نیز دیده می شود. در اختیار داشتن بهترین خط حمله (بیشترین گل زده)، بهترین خط دفاعی (کمترین گل خورده) و... همه و همه سپاهان قلعه نویی در سال های 90-1388 را مقتدر ترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران معرفی می کند؛ سپاهانی که در دو دیدار رفت و برگشت در آسیا السد قطر را به آسانی هرچه تمام تر شکست داد و البته به سبب اشتباهی بزرگ آن هم خارج از مستطیل سبز از آسیا کنارگذاشته شد و در نهایت همین السد جام قهرمانی آسیا را بالای سر برد.
حالا و با بازگشت ژنرال همه هواداران سپاهان چشم انتظار بازگشت روزهای خوش و طلایی برای تیم محبوبشان هستند... پرچم سپاهان توسط ژنرال بازهم برقله ایران به اهتزاز در خواهد آمد؟
عملکرد امیر از نگاه آمار
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها