X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 خرداد 1397, 14:47
کد خبر: 26751
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 6

الگوریتم جدید یا مهندسی قرعه کشی لیگ؟

8 دیدار متوالی پرسپولیس با یک بلیت رفت و برگشت!

8 دیدار متوالی پرسپولیس با یک بلیت رفت و برگشت! 8 دیدار متوالی پرسپولیس با یک بلیت رفت و برگشت!
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد قرعه‌کشی هجدهمین دوره لیگ برتر ایران پنجشنبه‌شب در سالن سینا تهران برگزار شد و برنامه کامل دیدارها مشخص شد. نکته جالب اما در این قرعه‌کشی برنامه دیدارهای تیم پرسپولیس تهران در خلال هفته‌های ششم تا سیزدهم است. سرخ‌پوشان تهران در حالی در خلال هفته‌های ششم و هفتم با دو میزبانی متوالی در ورزشگاه آزادی میزبان نساجی و سپیدرود هستند و پس‌ازآن به استقبال دربی تهران خواهند رفت. دیداری که اگرچه استقلال میزبان آن است اما در استادیوم خانگی این تیم برگزار می‌شود و عملاً میزبان و میهمان واژه‌ای فرمالیته برای دربی است.
سرخ‌پوشان پس از دربی در تهران میزبان پیکان هستند و پس‌ازآن با طی مسافتی کمتر از 40 کیلومتر و احتمالاً با خودروهای شخصی در کرج میهمان سایپا خواهند بود. این پایان ماجرا نیست و هفته یازدهم پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن اصفهان هم باشد. شش هفته خانه‌نشینی بالاخره پرسپولیسی‌ها را با یک بلیت رفت‌وبرگشت به اصفهان می‌فرستد تا مقابل طلایی پوشان دیار زاینده‌رود صف‌آرایی کنند. آرامش و استراحتی کامل قبل از دیدار حساس الکلاسیکوی ایران!
پس از بازی با سپاهان، پرسپولیسی‌ها بازهم در استادیوم آزادی میزبان تراکتورسازی تبریز هستند. و این یعنی در 8 دیدار متوالی سرخ‌پوشان آن‌ها فقط یک‌بار تهران را با مسافتی بیشتر از 40 کیلومتر ترک خواهند کرد. این در شرایطی است که طبق سنوات گذشته و در مقاطعی به بهانه‌های مختلف ازجمله مشکلات استادیوم تختی، حضور هواداران سرخ‌پوش یا احتمالاً همکاری با شورای تأمین دیدار، سایپا در همان استادیوم آزادی از پرسپولیس میزبانی کرده است. اتفاقی که اگر امسال نیز شاهد آن باشیم خوش‌خدمتی بزرگی از جانب سازمان لیگ به سرخ‌پوشان بوده است.
نکته موشکافانه اما آنجاست که اگر قرعه‌کشی لیگ با شفافیت هرچه‌تمام‌تر در رسانه ملی به‌صورت زنده پخش می‌شود نباید فاکتورهای تصمیم‌گیرنده دیگری در آن دخیل باشد. آنچه از بازگویی آن در قرعه‌کشی امسال لیگ صرف‌نظر شد همین مهندسی جدید تاریخ دربی است.
در اتفاقی که امسال شاهد آن بودیم عدم برگزاری مسابقات دربی در 2 هفته آغازین و 2 هفته پایانی نیم‌فصل بود. به‌عبارت‌دیگر حجم کل دربی‌های لیگ در هفته‌های میانی نیم‌فصل رخ خواهد داد. بدین ترتیب ترافیک دیدارهای تیم‌هایی که بیشترین همشهری را در لیگ امسال دارند در میانه دور رفت یا میانه دور برگشت بسیار زیاد است. تنها موردی که در الگوریتم جدید سازمان لیگ در نظر گرفته نشد میزان همین میزان استراحت تیم‌هاست. بدون شک آمادگی بدنی بازیکنانی که هفته‌به‌هفته به شهرهای دور و نزدیک سفر می‌کنند با آمادگی بدنی بازیکنانی که شش هفته متوالی درخانه‌بازی کرده‌اند بسیار متفاوت است!
8 دیدار متوالی پرسپولیس با یک بلیت رفت و برگشت!
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها