X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

17 خرداد 1397, 04:54
کد خبر: 26775
خبرنگار: lark
نظرات: 3

اصفهانی ها ساختند و بقیه بردند

سپاهان پیگیر اصلی قانون حق رشد

سپاهان پیگیر اصلی قانون حق رشد سپاهان پیگیر اصلی قانون حق رشد
باشگاه سپاهان در صورتی‌که تصمیم بگیرد برای دریافت حق رشد بازیکنان سابق خودش اقدام کند بیشتر از بقیه لیگ برتری‌ها در این زمینه دارای حق خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، نقل و انتقالات غیر رسمی لیگ برتر و خرید بازیکنان جدید توسط تیم‌های لیگ برتری در حالی ادامه دارد که صحبت‌های محمود شیعی مدیرعامل باشگاه پیکان در حاشیه مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ می‌تواند به عنوان تلنگری برای بقیه باشگاه‌ها باشد تا برای رسیدن به حق و حقوق خودشان تلاش بیشتری انجام دهند.
شیعی به عنوان مدیرعامل پیکان صحبت از پیگیری این باشگاه برای دریافت حق رشد پیام نیازمند دروازه سابق خودشان کرده که در این فصل به سپاهان پیوسته و قرار است دروازه‌بان اول طلایی‌پوشان باشد. شیعی بر روی این مسئله تاکید کرده که باشگاه پیکان در این چند سال اخیر برای رشد و پرورش نیازمند هزینه کرده و حق طبیعی خودشان است که از سپاهان درخواست مبلغ حق رشد پیام نیازمند را داشته باشند.
تا به اینجای کار مشکلی وجود ندارد و اگر قانونی در این زمینه به تصویب رسیده باشد به مانند پولی که پرسپولیس برای حق رشد مسلمان به ذوب‌آهن پرداخت کرد سپاهان هم می‌تواند مبلغ حق رشد نیازمند را به پیکان بدهد ولی جالب اینجاست که اگر قرار به گرفتن حق رشد باشد خود سپاهان به واسطه در اختیار داشتن یک آکادمی فوتبال پایه باسابقه و بازیکن ساز می‌تواند مدعی اول دریافت حق رشد در فوتبال ایران باشد.
همین امیرحسین کریمی که فصل گذشته یکی از بازیکنان اصلی مجید جلالی بود در کنار آرمین سهرابیان که در ترکیب استقلال نمایش خوبی داشت و البته محمدحسین مرادمند که با پیراهن سپاهان در فوتبال ایران چهره شد و بعد به پدیده پیوست, رضا اسدی, اکبرایمانی, سردارآزمون و دهها فوتبالیست دیگر تنها نمونه‌ای از عملکرد باشگاه سپاهان در زمینه بازیکن‌سازی بوده که اگر بخواهیم نگاه ریزبینانه‌ای داشته باشیم این نفرات به تعداد انگشتان دو دست هم خواهد رسید.
در این شرایط بهتر است که سپاهانی‌ها خودشان هم برای دریافت حق رشد بازیکنانی که چند سال زحمت آماده شدنشان بر دوش باشگاه بود وارد عمل شوند تا حداقل از این طریق هم فرق باشگاه‌های آماده خور با باشگاه‌های بازیکن ساز مشخص شود و هم بحث مالی آن بتواند تا حدودی گوشه‌ای از هزینه‌های انجام شده در فوتبال پایه را جبران کند.
در فوتبالی که فعالیت‌های جنبی و تبلیغاتی آن هیچ سودی برای باشگاه‌ها ندارد فقط آنهایی توان رقابت با بقیه را خواهند داشت که بتوانند از حداقل فرصت موجود بیشترین استفاده را ببرند و در این بین سپاهان شاید الگویی مناسب برای توجه باشگاه‌ها به فوتبال پایه باشد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها