X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

3 تیر 1397, 13:18
کد خبر: 26858
خبرنگار: khani
نظرات: 6

همیشه به چشم یک الگو به محرم نگاه می کنم

دهقان: سپاهان با قلعه نویی به اوج خواهد رسید

دهقان: سپاهان با قلعه نویی به اوج خواهد رسید دهقان: سپاهان با قلعه نویی به اوج خواهد رسید
تمام بازیکنان فوتبال در سرتاسر جهان، روزی که فوتبال را آغاز کردند یا به آن علاقمند شدند را به خاطر می آورند. یک اتفاق یا یک حرکت و یا حتی یک فکر می تواند آغاز رویاپردازی یک فوتبالیست باشد تا مسیر زندگی او را با سایر افراد جامعه متمایز کند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، فوتبال اصفهان در سال های اخیر بازیکنان بسیاری را به تیم های سطح اول فوتبال کشور معرفی کرده، از احسان حاج صفی و حسین پاپی در سپاهان گرفته تا مهدی مهدی پور و مهران درخشان مهر در ذوب آهن که همه به استعدادهای خوب و آینده دار فوتبال اصفهان تبدیل شدند. در این میان بودند بازیکنانی که به دلیل سن بسیار پایین فرصت چندانی برای بازی نداشتند اما با تلاش، خود را به سطح اول فوتبال رساندند.
یکی از این فوتبالیست های آینده دار اصفهانی متولد دهم دی ماه سال ۱۳۷۶ است و در تمام رده های تیم های فوتبال سپاهان و تیم ملی بازی کرده است. رضا دهقان می گوید: علاقه مندی من به فوتبال ذاتی بود و همیشه یا فوتبال بازی می کردم یا در حال تماشای فوتبال بودم. شش یا هفت ساله بودم که سپاهان برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر شد و محرم نوید کیا جام قهرمانی را بالای سر برد، همان زمان آغاز رویاپردازی من بود و لذت بهترین بودن را برای خودم تصویرسازی می کردم."
خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با این فوتبالیست جوان اصفهانی انجام داده که در ادامه می خوانید:
این رویا پردازی ها چند سال به طول انجامید؟
۱۰ ساله بودم که برای تست فوتبال به آکامی سپاهان رفتم، پس از اینکه انتخاب شدم گریه می کردم اما می دانستم همچنان ادامه راه را باید طی کنم. شاید بتوانم بگویم به یکی از رویاهای کوتاه مدتم رسیده بودم که آن هم پوشیدن لباس سپاهان بود.
چرا سپاهان؟
پس از قهرمانی سپاهان در سال ۸۲ ، هرجا می رفتم حرف از این تیم بود و کم کم گرایشم نسبت به این تیم زیاد شد، البته اولین جرقه فوتبالیست شدنم و رویاپردازی من با قهرمانی سپاهان شکل گرفت و این بزرگترین دلیل من برای انتخاب سپاهان بود. سال ۸۲ که محرم نوید کیا جام قهرمانی را بالای سر برد یادم نمی رود، اولین باری بود که بالابردن جام را توسط یک تیم می دیدم و یکی از جذاب ترین اتفاقات زندگی من تا آن زمان بود.
​صحبت از نویدکیا شد، بازی های او در فوتبال تو تاثیر گذار بود؟
اول باید بگویم آرزوی هر بازیکنی است که در کنار محرم نویدکیا بازی کند، چرا که هیچ کسی در ایران کلاس بازی او را ندارد، من هم همیشه به چشم یک الگو به محرم نگاه می کنم و پیشرفتم به همین خاطر بوده است.
در تمام این مدت فقط در سپاهان بازی کردی؟
من از رده سنی زیر ۱۰ سال تا کنون در تمام رده های سپاهان بازی کردم، از سپاهان به تمام رده های تیم ملی و به تازگی نیز به اردوی تیم ملی امید دعوت شدم.
با کرانچار در سپاهان و تیم ملی امید کار کردی، آیا کرانچار سپاهان و تیم ملی امید تفاوتی با هم دارند؟[/b]
اگر بخواهیم به طور حرفه ای نگاه کنیم، متوجه می شویم که شرایط یک تیم باشگاهی و یک تیم ملی آن هم در رده سنی امید با هم قابل مقایسه نیست. یک تیم باشگاهی ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان است اما تیم ملی امید را بازیکنان جوان و جویای نامی تشکیل می دهند که در حال کسب تجربه هستند. از همین رو برنامه ریزی برای تیم ملی امید با یک تیم فوتبال حاضر در لیگ برتر متفاوت است. کرانچار این را به خوبی می داند و نسبت به همه ما شناخت دارد، اما برای کرانچار پیشرفت فرقی ندارد، چه در یک تیم باشگاهی باشد و چه در تیم ملی امید، او همواره خواهان پیشرفت است و هم خود او روبه جلو حرکت می کند و هم باعث پیشرفت بازیکنان می شود، این موضوع کاملا مشهود است.
فصل گذشته توانستی برای سپاهان به میدان بروی و حتی برای تیم گلزنی کنی، بازی کردن و گلزنی در لیگ برتر چه حسی داشت؟
از روزی که فوتبال را شروع کردم خیلی دوست داشتم به تیم بزرگسالان برسم، من از رده سنی جوانان به بزرگسان آمدم و به جرأت می توانم بگویم از خوشحالی خوابم نمی برد اما تصمیم داشتم حرفه ای باشم و باید از فرصتی که برایم پیش آمده بود استفاده می کردم. می دانستم کار سختی دارم و باید تلاش کنم، هر روز سعی می کردم یک تجربه جدید کسب کنم و پیشرفتم را ادامه دهم و در کنار با تجربه ها عملکرد خودم را ارتقاء دهم. روزی که توانستم در لیگ برتر بازی کنم با کلی انرژی وارد زمین شدم، چرا که ۱۰ سال برای رسیدن به آن تلاش کردم و می خواستم خودم را ثابت کنم. مقابل سیاه جامگان که گلزنی کردم نمی دانستم چگونه خوشحالی کنم، تمام تمرینات و سختی های دوران فوتبالم از جلوی چشمم عبور کرد و آنچه من را بیشتر خوشحال می کرد گلزنی با لباس سپاهان در لیگ برتر بود که روزی آرزوی آن را داشتم.
شرایط امسال و حضور امیر قلعه نویی را چگونه ارزیابی می کنی؟
کارکردن با مربیان بزرگ جزو افتخارات هر ورزشکار است و قلعه نویی از بهترین های مربی های فوتبال ایران است، طبیعی است که برای کار کردن با این مربی لحظه شماری می کردم. این حرف را به خاطر این نمی گویم که الان سرمربی سپاهان است، عملکرد قلعه نویی را همه می دانند و مطمئنم باعث رشد هر بازیکنی می شود. سپاهان با قلعه نویی در اوج بوده و باز هم به اوج خواهد رسید، طی این سال ها قلعه نویی نشان داده که برای رسیدن به اهداف خود می جنگد و این روحیه را به بازیکنان نیز انتقال می دهد.
آیا پیشنهاد از تیم های دیگر داشته ای؟
چند پیشنهاد از تهران داشتم اما من سپاهانی هستم و در سپاهان پرورش یافتم، اصلا توجهی به این پیشنهادات ندارم و فقط سپاهان را می بینم و دوست دارم امسال هم به سپاهان کمک کنم تا سال پر افتخاری برای هواداران رقم بزنیم. البته در مقابل بزرگان سپاهان هیچ ادعایی ندارم، وقتی تلاش ها و تمریناتی که در این سال ها انجام دادم و مربیانی که برای بالا آمدن من زحمت کشیده اند را در ذهنم مرور می کنم متوجه می شوم که در سپاهان به اینجا رسیده ام.
از اردوی تیم ملی امید و دوباره کار کردن با کرانچار بگو.
شرایط خوبی در تیم امید داریم و تمرینات با کیفیتی را انجام دادیم. من قبلا با کرانچار کار کردم و با توجه به شرایط مطلوبی که در تیم امید داشتم امیدوارم بتوانم در بین بازیکنان نهایی تیم برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا باشم. تمام تلاش خودم را می کنم تا اعتماد کادر فنی را جلب کنم و در لیست تیم ملی امید قرار بگیرم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها