X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

30 تیر 1397, 14:49
کد خبر: 27006
خبرنگار: khani
نظرات: 11

شمایل سپاهان در لیگ هجدهم؛ از رقابت درون دروازه تا خط حمله پرمهره

شمایل سپاهان در لیگ هجدهم؛ از رقابت درون دروازه تا خط حمله پرمهره شمایل سپاهان در لیگ هجدهم؛ از رقابت درون دروازه تا خط حمله پرمهره
سپاهان امسال فکر دیگری جز قهرمانی در سر ندارد؛ زردپوشان اصفهانی که فصل گذشته بدترین نتایج تاریخ خود را در لیگ برتر به دست آوردند، برای لیگ هجدهم تمام ابزارهای مورد نظر سرمربیشان را تأمین کرده‌اند و حالا چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم ، سپاهان با خرید 9 بازیکن فعال‌ترین تیم فصل نقل و انتقالات بود. خریدهای قلعه‌نویی نشان می‌دهد که او قصد دارد تیم را از نو ساخته و شمایل کاملاً متفاوتی از قبل راهی میدان کند.
سپاهان لیگ هجدهم در بعضی از خطوط با تغییرات 100 درصدی مواجه شده است، اما با این وجود حدس زدن ترکیب مدنظر قلعه‌نویی چندان هم دور از ذهن نخواهد بود. در این گزارش تغییرات خطوط سپاهان را بررسی می‌کنیم.
دروازه‌بان
سپاهان در شرایطی برای آغاز فصل جدید آماده می‌شود که در درون دروازه شاهد یک تغییر 100 درصدی بوده است. زردپوشان اصفهانی در لیگ هفدهم در پست دروازه‌بان مشکلات زیادی داشتند. عملکرد ضعیف الیویرا در نیم‌فصل نخست لیگ هفدهم موجب شد تا مسئولان سپاهان در ابتدای نیم‌فصل دوم، ابراهیم عالمه سوری را به خدمت این تیم درآورند، اما عالمه نیز نتوانست آنچنان که باید کاری از پیش ببرد تا دروازه زردپوشان اصفهانی پس از امتحان 4 دروازه‌بان مختلف، پاشنه آشیل این تیم در لیگ هفدهم لقب گیرد.
امیر قلعه‌نویی پس از حضور در راس کادر فنی سپاهان به خوبی این نقطه ضعف را تشخیص داده و بلافاصله درخواست خرید پیام نیازمند را به مسئولان این تیم داد. نیازمند در فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته و در 23 بازی که به میدان رفت میانگین 8/. گل خورده را ثبت کرد و با نمره 2/89 سومین دروازه‌بان لیگ برتر لقب گرفت. خرید بعدی سپاهان در این پست شهاب عادلی پدیده جوان تیم نفت است تا سپاهان با خرید 2 دروازه‌بان تغییر اساسی در درون دروازه خود ایجاد کند. چیزی که مشخص است اینکه نیازمند نفر نخست دروازه سپاهان در فصل آینده است و صدقیان، عادلی و کیخسروی باید بر سر جانشینی وی رقابت کنند.
خط دفاع
سپاهان در خط دفاع خالد شفیعی و محمد ایرانپوریان را به خدمت گرفت تا همراه با آقایی خط دفاعی محبوب قلعه‌نویی در تراکتورسازی را این بار در سپاهان تشکیل دهند. یکی از انتقادها به سپاهان در فصل گذشته کم‌تجربگی مدافعین این تیم و افت محسوس پورقاز بود. خریدهای سپاهان در این خط علاوه بر جبران این نقص می‌توانند با توجه به سبک بازی ایران‌پوریان در کنار حضور مهرداد محمدی خیال قلعه‌نویی در خصوص بازی مستقیم مدنظرش را راحت کرده و حضور یزدانی و حسن جعفری دست ژنرال برای به ترکیب دلخواهش را باز می‌گذارد. نکته مبهم در خصوص مدافعین سپاهان سرنوشت نامعلوم عارف غلامی است؛ مدافع جوان سپاهان هنوز راهی تیم جدیدی نشده و در صورت بازگشت، وضعیت سپاهان در خط دفاعی را بهتر از قبل می‌کند.
خط میانی
سپاهان در خط هافبک برای نیم‌فصل نخست لیگ آینده با دردسر مواجه است. زردپوشان اصفهانی در پست هافبک دفاعی مهدی کیانی را جذب نمودند تا پس از جدایی کریمی چندان نگرانی نداشته باشند؛ آنها در این پست میلاد سرلک جوان را نیز در اختیار دارند که در صورت لزوم می‌تواند جایگزین کیانی شود، اما مشکل اصلی سپاهان در پست هافبک بازیساز است. زردپوشان اصفهانی که فصل گذشته به دلیل مصدومیت نویدکیا و فقدان یک بازیساز قهار ضررهای زیادی را متحمل شده بودند، در فصل نقل و انتقالات به دنبال جذب مسلمان و رفیعی رفتند، اما هر 2 نفر راهی تیم‌های دیگری شدند تا دست سپاهانی‌ها در پوست گردو بماند و چاره‌ای جز رفتن به دنبال گزینه‌های خارجی نداشته باشند.
سپاهانی ‌ها اگرچه بختیار رحمانی را جذب نموده‌اند، اما به دلیل پر شدن سهمیه لیگ برتری تا پایان نیم‌فصل نخست قادر به استفاده از او نخواهند بود. از طرفی با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت مصدومیت رسول نویدکیا امکان خروج اسم وی از فهرست بازیکنان تا نیم‌فصل وجود دارد؛ نویدکیا چند جلسه‌ای همراه با تیم زیر نظر کادر فنی تمرینات سبکی را انجام داده، اما ممکن است به این زودی‌ها قادر به بازی برای سپاهان نشود. در صورت نرسیدن نویدکیا به مسابقات و عدم جذب بازیکن خارجی، قطعاً امیر قلعه‌نویی و تیمش در نیم‌فصل نخست دردسرهای زیادی در خط میانی خواهند داشت.
خط حمله
سپاهان در خط حمله شرایط بسیار خوبی را دارد. زردپوشان اصفهانی در فصل نقل و انتقالات کی‌روش استنلی، سجاد شهباززاده و ابراهیم صالحی را به خدمت گرفتند تا با حضور سه مهاجم بلندقامت در کنار بازیکنان پر سرعت و خلاقی مثل انصاری و جلال علی‌محمدی دست قلعه‌نویی را از هر جهت باز بگذارد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها