X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

31 تیر 1397, 12:12
کد خبر: 27011
خبرنگار: khani
نظرات: 14

بررسی نقل و انتقالات سپاهان؛

طوفان زرد آماده بازگشت به کورس قهرمانی؟

طوفان زرد آماده بازگشت به کورس قهرمانی؟ طوفان زرد آماده بازگشت به کورس قهرمانی؟
سپاهان اصفهان در چند فصل گذشته با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد و از تیمی که همیشه در کورس قهرمانی حضور داشت، تبدیل به یک تیم متوسط در لیگ برتری شد. این مسئله تا آنجا ادامه داشت که زردپوشان اصفهانی، فصل گذشته در کورس سقوط لیگ برتر قرار گرفته و با اختلافی بسیار اندک به دسته پایین تر سقوط نکردند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، اما سپاهان، در این فصل به نظر باز هم رنگ و بوی تیمی مدعی را به خود گرفته است و با حضور فعالش در بازار نقل و انتقالات، توانسته نظرها را به خود جلب کند. در این مطلب، قصد داریم که فعالیت نقل و انتقالاتی سپاهان را پیش از لیگ هیجدهم، بررسی کنیم.
اولین و شاید بهترین تغییر در سپاهان، تغییر سرمربی این تیم بود. سپاهان که در فصول اخیر با افرادی نظیر عبدالله ویسی، زلاتکو کرانچار، منصور ابراهیم زاده و ... نتوانست نتایج مطلوبی را کسب کند، به سراغ گزینه مطمئن سال‌های گذشته خود رفت. امیر قلعه نویی که یکی از موفق‌ترین مربیان لیگ برتر ایران است، سابقه 5 بار قهرمانی در لیگ برتر را دارد که افتخاری بی نظیر در لیگ ایران در فرمت فعلی این لیگ است.
اما نکته بسیار جذاب‌تر قهرمانی‌های پرشمار قلعه نویی در ایران، برای سپاهان، این است که وی دو جام از این پنج جام را در کنار زردپوشان اصفهانی تجربه کرده است و مشخصاً، سابقه و تجربه خوبی برای هدایت سپاهانی‌ها به سوی قهرمانی دارد.
یکی از خریدهای بسیار مهم سپاهان در این فصل، خرید پیام نیازمند در درون دروازه بود. دروازه بان جوان و موفق پیکان در لیگ گذشته، به نظر مشکل بزرگ سپاهان در درون دروازه را در فصل جدید لیگ برتر را حل خواهد کرد. مشکلی که با وجود لی اولیویرا در درون دروازه این تیم ایجاد شده بود و نه ادون حسنی سوری و نه جایگزین‌های جوان این دروازه بان برزیلی، توانستند این مشکل را حل کنند و خود را لایق پوشیدن پیراهن دروازه بانی طلایی پوشان نشان دهند.
البته در پست دروازه بانی، خرید شهاب عادلی جوان را نیز نمی‌توان از قلم انداخت و این دروازه بان خوب نفت تهران هم به نظر جایگزینی مناسب برای نیازمند در فصل پیش روی لیگ است. دروازه بانی که به جای مهدی امینی که سپاهان را به مقصد پیکان ترک کرد، توسط مسئولان تیم اصفهانی جذب شد.
در خط دفاع اما، سپاهان سعی به حفظ ساختار دفاعی فصل گذشته خود کرد و در پست‌های دفاعی، این تیم با حداقل تغییر روبرو بود. البته خط دفاعی سپاهان در فصل پیش رو، محمد ایران پوریان، مدافع راست سابق تراکتورسازی، و خالد شفیعی، مدافع فصل گذشته قلعه نویی در ذوب آهن، را به عنوان نفرات جدید در لیست بازیکنان خط دفاع خود می‌بیند.
خط هافبک، به نوعی مرکز تغییرات تیم سپاهان برای فصل آینده است. جایی که آن‌ها با جذب مهدی کیانی با تجربه، سعی در برطرف کردن یکی از مهم‌ترین نواقص فصل گذشته خود، یعنی عدم وجود رهبر برای سازماندهی و هدایت تیم در درون زمین، دارند. البته آن‌ها یکی از ستاره‌های خود در این پست، یعنی علی کریمی را نیز به استقلال واگذار کردند.
سپاهانی‌ها همینطور بختیار رحمانی را نیز در خط هافبک خود جذب کرده‌اند که به دلیل اتمام سهمیه لیگ برتری این تیم قبل از جذب این بازیکن، وی نمی‌تواند در نیم فصل اول برای تیمش به میدان برود و احتمالاً یک نیم فصل در جای دیگری بازی خواهد کرد.
البته این تغییرات نمی‌تواند پایان کار سپاهان در پنجره نقل و انتقالات در خط هافبک باشد؛ چرا که امیر قلعه نویی، در روزهای اخیر، تاکید زیادی مبنی بر احتیاج تیم اصفهانی به یک یا دو بازیکن بازی ساز خارجی داشته است که طبق گفته این مربی 54 ساله، مسئولان سپاهان هنوز اقدامی برای جذب آن‌ها نکرده‌اند.
و در آخر، پست مهاجم، پستی است که سپاهان بیشترین تغییر را برای فصل جدید در ترکیب خود در آن خواهد دید. مهدی شریفی، مسعود حسن زاده، رضا میرزایی و مروان حسین، مهاجمان نوک فصل گذشته سپاهان، که تقریباً هیچکدام فصل خوبی را پشت سر نگذاشته بودند، همگی راهی تیم‌های جدیدی شدند تا سپاهان، به فکر خرید مهاجمان دیگری برای حل مشکل گلزنی خود در لیگ آتی بیفتد.
البته سپاهانی‌ها از این چالش سربلند بیرون آمده و توانستند مهاجم خوب سال‌های گذشته استقلال، سجاد شهباززاده را جذب کنند. به جز او، سپاهان مهاجم بلندقامت فصل گذشته ذوب آهن، کی روش استنلی را نیز جذب کرد؛ آخرین بازیکن جذب شده سپاهان در خط حمله، ابراهیم صالحی 26 ساله است که فصل گذشته را در پارس جنوبی جم، سپری کرده است.
حال باید دید با مجموع این تغییرات، آیا پرافتخارترین تیم فرمت فعلی لیگ ایران، در فصلی که به اعتقاد برخی، آخرین فرصت آن‌ها برای بازگشتن به کورس قهرمانی و تبدیل نشدن به یک تیم کاملاً متوسط در لیگ است، می‌تواند به این مهم دست یافته و بار دیگر ساختار تیمی خود را پیدا کند؛ یا تیره روزی‌های سپاهان با وجود این خریدها ادامه یافته و این تیم به کمک منجی سابق خود، امیر قلعه نویی، نیز نجات نخواهد یافت.
سپاهان در هفته اول لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، میزبان صنعت نفت آبادانی خواهد بود که در دو دیدار اخیرش برابر این تیم در خانه، یک شکست و یک مساوی به دست آورده است. حال باید دید آیا زرد پوشان اصفهانی استارت یک فصل خوب را با پیروزی در نقش جهان خواهند زد؟

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها