X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

8 مرداد 1397, 15:56
کد خبر: 27089
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 7

هم درون و هم بیرون از مستطیل سبز

فقدان معمار و طراح در سپاهان

فقدان معمار و طراح در سپاهان فقدان معمار و طراح در سپاهان
بدون تماشاگر، بدون امتیاز؛ دایره واژگان ما برای آنچه چند شب گذشته در نقش‌جهان رخ داد فراتر از این مقدار نیست. سپاهان لیگ هجدهم به رهبری امیر قلعه‌نویی هنوز درخور نام و آوازه طلایی پوشان نیست اما دست‌کم هواداران را امیدوارتر از همیشه به انتظار خود خواهد نشاند. برای قلعه‌نویی اما ، نسخه سپاهان، متفاوت از ذوب‌آهن فصل پیش نخواهد بود. در این توصیف یک قالب همیشه مشخص است. تیم‌های ژنرال به اوج می‌رسند اما باکمی مکث ، اما باکمی درایت...
به اعتقاد بینندگان جمعه‌شب شبکه استانی اصفهان، سپاهان هنوز با فقدان یک طراح در خط هافبک دست‌وپنجه نرم می‌کند. یک مغز متفکر و یک موتور پیشران... یک ژن خوب مثل برادر بزرگ‌تر از خاندان نویدکیا... شاید برای یک‌بار هم، بی‌رحمی قیمت ارز به داد سپاهان برسد اگر حداقل برای یک خرید خوب خارجی زمانی صرف شود و حساسیتی باشد برای کوتاه ماندن دست دلال ها! اگر به استناد گفته‌های سرمربی، هافبک طراح سپاهان از میان 80 بازیکن خارجی معرفی شود یعنی انتخابی با ضریب اطمینان یک و بیست‌وپنج صدم درصد! یعنی اگر بازار خوب نبود، در عوض خریدار مطمئن است!
برای سپاهان شدن اما یک طراح دیگر هم نیاز است. طراح استراتژیک برای بازبینی رویکرد امور هواداری باشگاه سپاهان! در یک‌سو کج‌سلیقگی رسانه‌ای یا ضعف‌های اجرایی و در سویی دیگر ظرفیت‌های بکر هواداری که از مدت‌ها قبل دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند. گویا به‌رغم حضور «اسمی» هواداران در چشم‌انداز 1400 این باشگاه، هنوز زمان و مکانی برای شناسایی ظرفیت‌های حرفه‌ای و دارای دین به باشگاه اصفهانی دیده نشده است. معضلاتی که امروز باشگاه سپاهان با آن روبرو شده به‌راحتی و با راه‌حل ساده قابل‌رفع است... اگر نیتی برای حل مسائل وجود داشته باشد و تفکری برای هم‌اندیشی!
امروز اما، هواداران سپاهان به طراحی نامناسب پیراهن و اتوبوس تیمشان منتقدند، امروز معضلی به نام بلیت‌فروشی الکترونیکی همچنان گریبان پرافتخارترین باشگاه فوتبال ایران را گرفته است. ضعف رسانه‌ای ، محتوایی ، فنی و اجرایی در بسیاری از امور روابط عمومی باشگاه ازجمله مجله ، سایت ، صفحات اجتماعی و... به چشم می‌آید. چاره اما در دست همان هوادارانی است که دلسوزانه در شرایط دشوار و سخت، تعصب طلایی خود را رها نکردند و بدون منافع مالی سعی بر رفع موانع و مشکلات داشته و دارند. اگر اندیشه‌ای برای تعامل و استفاده از ظرفیت‌ها موجود باشد، معمار و طراحی موردنیاز است تا پل ارتباطی این ظرفیت ها را با باشگاه بنا کند. یک مغز متفکر و یک موتور پیشران... همانند آنچه در مستطیل سبز به آن نیاز داشتیم!

مجتبی فدائی - سردبیر پایگاه خبری طوفان زرد
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها