X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

21 مرداد 1397, 17:21
کد خبر: 27260
خبرنگار: lark
نظرات: 6

داور تعادل روانی ما را به هم زد

الهویی: سیستم پیکان از تیم ملی گرفته شده است

الهویی: سیستم پیکان از تیم ملی گرفته شده است الهویی: سیستم پیکان از تیم ملی گرفته شده است
سعید الهویی مربی تیم فوتبال سپاهان می گوید که سیستم دفاعی تیم پیکان شبیه به تیم ملی و یک سیستم منسوخ در فوتبال دفاعی دنیا است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه"، سعید الهویی یکی از دستیاران امیرقلعه نویی است که در مقابل پیکان به دلیل اعتراض به تصمیمات داور مسابقه از روی نیمکت اخراج شد. این چهره در گفتگو با "ورزش سه" در خصوص این موضوع و همینطوری شرایط سپاهان و دلیل عدم نتیجه گیری این تیم برابر پیکان صحبت کرده است.

داور فقط با اخراج روی بازی تاثیر منفی نمی گذارد
بازی دیگر گذشته و نمی خواهم راجع به عملکرد داوری صحبت کنم ولی یک موضوع را باید در نظر بگیریم هر چند روی صحنه هایی مثل اخراج علی حمودی معترض هستیم ولی داور صرفا با یک کارت زرد و قرمز روی بازی تاثیر نمی گذارد بلکه می تواند با اشتباهات کوچک روی بازی تاثیر بگذارد. به طور مثال وقتی داو نمی تواند با وقت تلف کردن حریف مقابله کند، موجب به هم ریختن ذهن ما می شود؛ به این دلیل که ما می خواهیم فوتبال بازی کنیم تا هواداران از تماشای فوتبال مدرن و زیبا لذت ببرند ولی حریف سعی می کند با کشتن زمان بازی توسط دروازه بان و سایر بازیکنان بازی را از جریان و ریتم بیاندازد. اخطاری که در دقیقه 90 داور به دروزاه بان حرف نشان داد، می توانست در نیمه اول اتفاق بیافتد و این قطعا به زیباتر شدن بازی کمک می کرد تا هواداران فوتبال هم یک فوتبال مدرن ببیند.

پیکان با 6 نفر در خط دفاع
در مجموع ما دو شکل دفاع کردن تیمی داریم که یکی دفاع فشرده و چندلایه است و یک شکل دیگر هم هست قراردادن تعداد مدافعان زیاد در یک خط که باعث می شود در سیستم تیم کاملا تغییر ایجاد شود؛ مثل تیم ملی و پیکان. یعنی سیستم غالب تیم پیکان1-3-6 و 1-5-4 در جریان بازی می شود. شما در این سیتم فشردگی ندارید بلکه چیدمان پرتعداد بازیکن در آخرین خط تیم دارید. این شکل متفاوت از شکل بالا است و متاسفانه این شکلی است که از تیم ملی به باشگاه های ایران انتقال پیدا کرده است.

سیستم پیکان برگرفته از تیم ملی است
اما باید ببینیم در سیستم روز فوتبال دنیا این شکل بازی وجود دارد؛ شما در سیسم روز دنیا فشردگی، کانتر پرسینگ یا اولترا پرسینگ را می بینید که شاخصه های فوتبال مدرن هستند. به نظرم جامعه مربیان باید دنبال شاخصه های فوتبال مدرن بروند. خیلی تیم ها در فوتبال هستند که شاید بازیکنان بزرگی نداشته باشند ولی با یک سری بازیکنان معمولی می توانند این فوتبال را ارائه دهند. در فوتبال ما متاسفانه این سبک از تیم ملی به باشگاه ها تسری پیدا کرده است یعنی شما به جای فشردگی در ساختار دفاعی از تعداد زیادی بازیکن در خط دفاع استفاده می کنید.

در ضربات نهایی دقت نداشتیم
من این بحث را فراتر از بازی با پیکان انجام می دهم؛ در بازی پیکان اگرچه آنها از سبک دفاعی استفاده می کردند، ما موقعیت گل ایجاد کردیم و به پیکان هم موقعیتی ندادیم. خطرناک ترین موقعیت آنها ضربه سر قاضی بود که گلر ما می توانست بدون استفاده از دست هایش هم توپ را در اختیار بگیرد. این نشان می دهد تیم ما می توانست این بازی را ببرد، ولی ما در ضربه های آخر کم دقت و کم شانس بودیم وگرنه شما اگر روند این بازی با سپیدرود رشت را مقایسه کنید می بینید که ما پرفشار بازی را شروع کردیم ولی در ضربات نهایی با دقت نبودیم.

هنوز مشکل روحی تیم به طور کامل رفع نشده
چند تا موضوع در نمایش متفاوت ما در نیمه اول و نیمه دوم تاثیر گذار بود؛ اولین موضوع پیش زمینه سپاهان است که آقای قلعه نویی تلاش کرد شرایط را عوض کند، ولی هنوز به طور کامل شرایط عوض نشده است. وقتی در استادیوم خودمان تا دقیقه 50/60 نمی توانیم به گل برسیم استرس و ترس در بازیکنان به وجود می آید. البته تا حد زیادی این موضوع کاهش پیدا کرده ولی طبیعی است که تا هفته های ابتدایی وقتی به گل نمی رسی شکل و نظم بازی از دست برود؛ مضاف بر این چند بازیکن داشتیم که در چند روز گذشته شرایط تمرین نداشتند. مثلا بازیکنی داشتیم که دندان درد داشت و به دلیل مصرف مُسکن شرایط بدنی خوبی نداشت. البته در تلاشیم هم این مشکل و هم مشکل روانی بازیکنان را حل کنیم.

می خواستیم تمام امتیازات را بگیریم
اولا اینکه همه بازی ها سخت و سنگین است؛ بازی با سپیدرود هم بازی سختی بود و نوع شروع ما بود که بازی را تبدیل به یک بازی پر گل کرد. ما در دو بخش می توانیم این موضوع را بررسی کنیم؛ ما از هر بازی برد می خواستیم ولی یک نگاه هم عملکرد تیمی است که گام به گام رو به پیشرفت بوده است ولی باز هم باید بهتر بشویم و پیشرفت داشته باشیم که فاصله امتیازی را از ببریم تا در بازی هایی مانند پیکان بتوانیم 3 امتیاز را به دست بیاوریم.

داور فقط با اخراج روی بازی تاثیر منفی نمی گذارد
بازی دیگر گذشته و نمی خواهم راجع به عملکرد داوری صحبت کنم ولی یک موضوع را باید در نظر بگیریم هر چند روی صحنه هایی مثل اخراج علی حمودی معترض هستیم ولی داور صرفا با یک کارت زرد و قرمز روی بازی تاثیر نمی گذارد بلکه می تواند با اشتباهات کوچک روی بازی تاثیر بگذارد.

داور تعادل روانی ما را به هم زد
معمولا اینگونه است که داوران در دیدارهایی که تماشاگر دارد، تحت تاثیر تماشاگران به سود تیم میزبان سوت می زنند ولی در این بازی داور طوری سوت می زد که تعادل روانی ما را به هم می زد؛ این موضوعی بود که ما بعد از بازی هم انتقال دادیم .
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها