X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

19 شهریور 1397, 13:20
کد خبر: 27598
خبرنگار: khani
نظرات: 12

نیازمند، همان‌که سپاهان نیازمندش بود؛

بازگشت امنیت به سنگر طوفان زرد

بازگشت امنیت به سنگر طوفان زرد بازگشت امنیت به سنگر طوفان زرد
سپاهان در طول دوران لیگ برتر و حتی پیش از آن همیشه خیالش از چارچوب دروازه راحت بود ولی این موضوع فصل گذشته شکل دیگری به خودش گرفته بود.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایلنا، سپاهان با کسب 5 عنوان قهرمانی در لیگ برتر پر افتخار‌ترین تیم در این رقابت‌ها محسوب می‌شود و در فصل‌هایی که این تیم موفق به قهرمانی نشده هم معمولاً در جمع مدعیان و بالانشینان قرار گرفته است.
سیاست باشگاه سپاهان که همیشه به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین و ساختارمند‌ترین باشگاه‌های ایران از آن یاد می‌شود، هزینه قابل قبول و جذب مهره‌های کارآمد و در کنار آن پرورش استعداد از دل آکادمی و تیم‌های پایه بوده است. اگر روزگاری جلال حسینی و مهدی رحمتی به عنوان ستاره‌های لیگ برتر جذب این تیم شدند، در کنارشان احسان حاج‌صفی و محرم نویدکیا در راه قهرمانی به تیم کمک کردند تا یکی از قدرت‌های فوتبال ایران شکل بگیرد.
یکی از پست‌هایی که سپاهان همیشه خیالش در آن راحت بوده است چهارچوب دروازه است. از سال‌های پیشین و اولین دوره‌های لیگ برتر و پیش از آن سال‌های پایانی فرمت قبلی سطح اول فوتبال ایران که به نام لیگ آزادگان شناخته می‌شد، آرمناک پطروسیان برای چند فصل توانست قفل محکمی به دروازه طلایی پوشان بزند و پس از جدایی او اگرچه سپاهانی‌ها تغییرات زیادی در این پست داشتند ولی معمولاً با انتخاب‌های خوب کاری کردند که دچار مشکل نشوند. حضور نفراتی مثل مهدی رحمتی در دو مقطع، رحمان احمدی، شهاب گردان و... باعث شد طلایی‌پوشان مشکل چندانی در پست دروازه نداشته باشند.
با این حال تزلزل نسبی در فصل گذشته در این پست مشکلاتی برای سپاهان ایجاد کرد که در نتایج ضعیف این تیم و تغییرات کادرفنی و کسب ضعیف‌ترین نتایج تیم در تاریخ لیگ برتر نقش اساسی داشت. تغییر چند باره گلر در طول فصل و استفاده از لی اولیویرا، مهدی صدقیان، علی کیخسروی و در نهایت ابراهیم عالمه گره‌ از کار سپاهان باز نکرد تا پست دروازه‌بانی تبدیل به دغدغه جدی طلایی پوشان شود.
با اضافه شدن قلعه‌نویی مشخص بود سرمربی کهنه‌کار لیگ برتری برنامه‌ای برای این پست دارد و صحبت‌هایی از علاقه به جذب حسین حسینی مطرح شده بود. گزینه‌ای که اگرچه مناسب بود ولی جذب آن به ماموریت غیر ممکن می‌مانست و حساب روی آن و مانور دادن رویش ممکن بود مثل فصل گذشته زمان از این تیم بگیرد و دستشان در نهایت خالی بماند.
قلعه‌نویی ولی به جای رفتن سراغ حسینی و در افتادن با هواداران استقلال یک اقدام هوشمندانه کرد و روی بازیکنی دست گذاشت که از نظر استعداد به جرئت می‌توان گفت دست کمی از حسینی استقلال نداشت ولی به اندازه او هنوز چهره نشده بود و جذبش کار به مراتب راحت‌تری بود. او کسی نبود جز پیام نیازمند، پدیده پیکان در فصل قبل که توسط جلالی کشف و معرفی شد و توانست با نمایش‌های درخشانش رحمان احمدی با تجربه را نیمکت‌نشین کرده و از عوامل موفقیت پیکان در فصل هفدهم باشد.
اگرچه نیازمند جوان عملکرد درخشانی در لیگ داشت ولی حضورش در سپاهان هنوز تردیدهایی به جا گذاشته بود که شاید نتواند در محیط جدید و تیمی بزرگتر و پرتماشاگرتر زیر فشار انتظارات عملکرد خوبی داشته باشد و کمبود تجربه‌ برایش دردسرساز شود.
حال 6 هفته از فصل جدید گذشته است و اگرچه دریافت 6 گل در این تعداد بازی آمار چندان مثبتی محسوب نمی‌شود ولی با نگاهی به دیدارهای دشوار و سنگین سپاهان و توجه به بازی هجومی تیم‌های قلعه‌نویی که همیشه تعداد گل‌های زده و خورده تیم‌هایش بالا است نشان از عملکرد خوب نیازمند دارد.
او توانست با واکنش‌های خوبش بارها دروازه تیم را نجات دهد و حتی تمجید سرمربی خود را هم برانگیخت. او در چند بازی کلیدی مثل بازی با ذوب آهن، پارس جم و بازی با تراکتورسازی بارها ناجی دروازه تیمش شد و شاید اگر هرکسی جای او بود پیروزی در دربی و یک امتیاز با ارزش مقابل تراکتور و پارس به سپاهان نرسیده بود و سپاهان با 4 امتیاز کمتر همسایه استقلال در رتبه‌های دهم و یازدهم جدول بود.
خرید نیازمند تا اینجای کار موفق بوده و توانسته امنیت در دروازه طلایی‌پوشان را به ارمغان بیاورد. اگر این باور وجود داشته باشد که لازمه یک تیم موفق، داشتن یک گلر مطمئن است، سپاهان آن را در اختیار دارد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها