X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 شهریور 1397, 16:32
کد خبر: 27607
خبرنگار: lark
نظرات: 0

بررسی عملکرد تیم های اصفهانی در جام حذفی؛

اصفهان تشنه بازگشت جام حذفی

اصفهان تشنه بازگشت جام حذفی اصفهان تشنه بازگشت جام حذفی
تیم های اصفهانی مدتی است که در جام حذفی کم فروغ ظاهر شده اند اما امسال با توجه به تیم های خوبی که دارند، می توانند از مدعیان این جام باشند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، تیم های سپاهان و ذوب آهن به عنوان دو نماینده فوتبال اصفهان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی باید به ترتیب به مصاف شهرداری ماهشهر و پدیده مشهد بروند که هر دو دیدار به میزبانی تیم های اصفهانی است.
سپاهان و ذوب آهن با چهار قهرمانی در جام حذفی پس از استقلال و پرسپولیس که به ترتیب ۷ و ۵ قهرمانی به دست آورده اند، پرافتخارترین تیم های ایران در این جام محسوب می شوند اما هر دو تیم، مدتی است که در این جام موفقیتی کسب نکرده اند.
پس از آخرین قهرمانی سپاهان در سال ۹۲ که با پیروزی برابر پرسپولیس همراه بود، دیگر این تیم نتوانسته موقیت چشمگیری در جام حذفی کسب کند و اکثرا در مراحل ابتدایی از دور مسابقات کنار رفته است. زردپوشان اصفهانی، در فصل ۹۳-۹۲ در مرحله یک شانزدهم نهایی برابر صنعت نفت آبادان شکست خوردند تا حتی یک مرحله نیز در جام حذفی پیش نروند. در فصل بعدی نیز سپاهان در یک بازی باورنکردنی در برابر گل گهر سیرجان شکست خورد تا باز هم طلایی پوشان قربانی مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی شوند.
اما تیم زردپوش نصف جهان در فصل ۹۵-۹۴ با پیروزی برابر سفیر قزوین و کارای شیراز جام حذفی را آغاز کرد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز از سد راه آهن گذشت. با این حال این تیم در مرحله نیمه نهایی، در برابر تیم هم‌شهری خود یعنی ذوب آهن شکست خورد تا باز هم رنگ فینال را نبیند. البته ذوب آهن در آن سال با برتری برابر استقلال به قهرمانی جام حذفی رسید.
سپاهان در فصل بعدی نیز بار دیگر پس از شکست دادن پارس جنوبی، آلومینیوم اراک و سایپا به نیمه نهایی رسید اما تیم نفت علی دایی، ترمز سپاهان را کشید تا این تیم باز هم در مرحله نیمه نهایی با جام حذفی وداع کند. در فصل گذشته نیز سپاهان در همان گام نخست مغلوب صنعت نفت آبادان شد و طلسم ناکامی طلایی پوشان در جام حذفی به ۵ سال رسید.
ذوب آهنی ها اما در سال های ۹۴ و ۹۵، دو بار پیاپی طعم قهرمانی در جام حذفی را با یحیی گل محمدی چشیدند و در فصل ۹۶-۹۵ جام حذفی، با قبول شکست برابر تراکتورسازی در مرحله نیمه نهایی، شانس هتریک قهرمانی در جام حذفی را از دست دادند. اما فصل گذشته، سبزپوشان اصفهانی حضور کابوس واری در جام خدفی داشتند و در همان مرحله یک شانزدهم نهایی، توسط فجر سپاسی در ورزشگاه فولادشهر حذف شدند.
حالا باید دید که آیا ذوب آهن و سپاهان، می توانند در اولین گام از پس حریفان خود برآیند و آیا در ادامه روند جام حذفی، یکی از این دو تیم می تواند بار دیگر جام حذفی فوتبال ایران را به اصفهان بیاورد؟ ذوبی ها از ساعت ۱۸:۳۰ روز پنجشنبه - ۲۲ شهریورماه - به مصاف پدیده خواهند رفت و سپاهانی ها نیز روز جمعه - ۲۳ شهریور ماه - از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان، میزبان شهرداری ماهشهر خواهند بود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها