X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

22 مهر 1397, 19:55
کد خبر: 27898
خبرنگار: lark
نظرات: 4

لازم است که کشور ایران را با چشم هایتان ببینید

کومان: احتمالا چمن نقش جهان جدید است و نیاز به زمان دارد

کومان: احتمالا چمن نقش جهان جدید است و نیاز به زمان دارد کومان: احتمالا چمن نقش جهان جدید است و نیاز به زمان دارد
ولادیمیر کومان می گوید که شما باید با چشم های خودتان ایران و تهران را ببینید تا تمام ترس هایی که از اخبار دریافت کرده اید، ناپدید شود.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه"، ولادیمیر کومان یکی از خریدهای خارجی امیرقلعه نویی در این فصل به شمار می رود؛ بازیکنی که سرمربی سپاهان وسواس ویژه‌ای روی خرید او به خرج داد و البته خیلی دیر هم به ترکیب طلایی پوشان برای فصل جاری لیگ برتر اضافه شد. این بازیکن در اوکراین به دنیا آمد ولی به واسطه مهاجرت خانواده به مجارستان و بازی پدرش برای تیم ملی این کشور، کار خود را در رده ملی مجارستان ادامه داد.
کومان پس از چند هفته نیمکت نشینی در نهایت موفق شد خود را به ترکیب اصلی سپاهان تحمیل کند و از دیدار برابر شهرداری بوشهر در جام حذفی توانسته خود را به ترکیب 11 نفر اصلی تیمش برساند.
با این بازیکن که نمایش های خوبی هم مقابل شهرداری، فولادخوزستان و همینطور نساجی مازندران داشته، گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

• چه زمانی پیشنهاد باشگاه سپاهان را دریافت کردی و چرا اینقدر دیر به تیم اضافه شدی؟
پیشنهاد باشگاه سپاهان را اوایل جولای (تیرماه) دریافت کردم. در آن زمان پیشنهادات مختلفی از سایر لیگ ها داشتم و لازم بود تا تمام جوانب را بررسی کنم. در نهایت سپاهان را انتخاب کردم، چون آنها دو سه مرتبه برای جذب من تلاش کردند و می خواستند تا این قرارداد نهایی شود. در دنیای امروز شما باید از این (تلاشی که برای جذب من داشتند) تشکر کنید و احترام بگذارید اگر کسی اینقدر برای جذب شما اصرار می کند.

• پیش از انتخاب سپاهان چیزی در مورد ایران می دانستید؟
من چیزی در مورد لیگ ایران نمی دانستم ولی تیم ملی ایران را همیشه در تورنمنت های مختلف می دیدم. من دوستی دارم که در کشورهای مختلف آسیا و لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده و دیدگاه او در مورد ایران خیلی مثبت بود. اگر با شما صادق باشم در مورد ایران چیزهای زیادی در اروپا می شنوید، اما فقط چیزهای منفی. این خبرها یک مقداری ترسناک بود ولی وقتی وارد تهران شدم، تمام این ترس ها ناپدید شد. لازم است که کشور (ایران) را با چشم هایتان ببینید.

• به خاطر دیر اضافه شدن به تیم، در هفته های ابتدایی فرصت بازی به تو نرسید؛ آیا از آمدن به ایران و انتخاب سپاهان پشیمان نشدی؟
من ابتدای آگوست ( مردادماه) به ایران آمدم. به طور طبیعی این در سایر لیگ ها دیر به حساب نمی آید ولی در ایران لیگ را شروع کرده بودند. من بدون تمرینات آماده سازی به تمرینات تیم ملحق شدم و در انتهای فصل گذشته هم در ترکیه با مصدومیت زانو کارم تمام شده بود. وقتی به ایران آمدم، تمریناتم را تنهایی به همراه مربی بدنساز آغاز کردم. بعد از 10 روز تمرین مربی به من 20 دقیقه بازی داد ( هفته سوم برابر پیکان)؛ در این 20 دقیقه ما فهمیدیم که به زمان بیشتری برای آماده کردن بدنم زمان نیاز دارم. من در مقطعی بازی نکردم ولی این شانس را داشتم که همیشه در کنار تیم باشم.


• شما از فوتبال ترکیه می آیید. لیگ ایران را در مقایسه با این لیگ چطور می بینید؟
لیگ ایران بسیار سخت است، چرا که خیلی فیزیکی است. لیگ ایران با لیگ ترکیه متفاوت است، چون در لیگ ترکیه فوتبال بیشتر از فوتبال ایران تکنیکی است؛ اما من از مقایسه ها لیگ ها خوشم نمی آید، چون این مقایسه غیرممکن است.

• در زمان زدن پنالتی دیدار برابر نساجی در جام حذفی سر خوردید ولی شانس آوردید که توپ وارد دروازه شد؟ چمن نقش جهان هنوز شما را اذیت می کند؟
در آن صحنه من سر خوردم ولی شوتم ریسکی نبود.احتمالا چمن ورزشگاه جدید است و نیاز به زمان دارد.

• مجارستان در سال های گذشته میان تیم های مدعی جهان نبود؛ چرا این افت ایجاد شده و به نظر بهترین بازیکن فوتبال مجارستان چه کسی است؟

فوتبال در کشور من (مجارستان) قبلا بسیار قدرتمند بود؛ بهترین بازیکن مجارستان پوشکاش است و به نظرم هیچ کسی را نمی توان با او مقایسه کرد. در تاریخ مجارستان بازیکنان خوب بسیاری وجود دارند و حالا هم استعدادهای خوبی داریم. در مورد اینکه چرا فوتبال مجارستان مثل گذشته قدرتمند نیست مشکلات زیادی در فوتبال ما وجود دارد که به زمان زیادی برای توضیح دادن نیاز دارد. من بازیکن هستم و فقط وظیفه ای که برعهده من است را انجام می دهم.

• خانواده شما هنوز در ایران نیستند؛ برنامه ای برای آوردن آنها به ایران دارید؟

برنامه ام بر این است که ماه آینده خانواده ام را به اینجا بیاورم تا در کنار هم باشیم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها