X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 مهر 1397, 12:05
کد خبر: 27913
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 1

برای این «شور» امانت دار باشیم

گلـــ«زنان» آزادی!

گلـــ«زنان» آزادی! گلـــ«زنان» آزادی!
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد روز گذشته تیم ملی فوتبال در دیداری تدارکاتی مقابل بولیوی موفق به کسب پیروزی شد. در این میان اما حضور بانوان در ورزشگاه از جمله نکات قابل توجهی بود که حتی رسانه های جهانی را به واکنش وا داشت. اینستاگرام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره نوشت: زنان ایرانی برای اولین بار پس از سال ها در دیدار مقابل بولیوی حضور داشتند.

بدون شک حضور بانوان در ورزشگاه یکی از مسلم ترین حقوقی است که در سال های اخیر برای نیمی از مردم ایران محقق نشده بود اما به یاد داریم سال ها قبل و در جریان صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ برخی از زنان ایرانی راهی ورزشگاه آزادی شده بودند. اما پس از صعود تیم ملی موضوع حضور بانوان در ورزشگاه باری دیگر همچنان با ممانعت روبرو شد.
گلـــ«زنان» آزادی!

شب گذشته اما فدراسیون فوتبال ایران از تیم های ملی بانوان بزرگسال و جوانان ، برخی کارمندان خانم فدراسیون و البته برخی چهره های هنری خواست تا برای تماشای دیدار تدارکاتی تیم ملی به ورزشگاه آزادی بروند. در شرایطی که تهدیدهای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعلیق فوتبال ایران به خاطر راه ندادن بانوان به ورزشگاه به گوش می رسد اعزام فوتبالیست های بانو با «لباس شخصی»شاعبه ننگین استفاده ابزاری از زنان به دست فدراسیون فوتبال را در ذهن ها می پروراند.
اگرچه باید خوشبین بود. باید معتقدبود شب گذشته، سرآغازی بر پایان همه نبودن ها است. نباید بدبینانه ترین پازل موجودی که در ذهن داریم را کنار هم بچینیم و همچنان دلسرد به روزهای آتی بمانیم.اما از یاد نبریم «آزادی حضور زنان» در ورزشگاه نباید مشروط به فرمان و خواست فدراسیون باشد. بی تردید آنچه امروز تحت تاثیر تصمیمات مدیران فعلی فوتبال است چیزی جز احساسات نیمی از مردم ما نیست. برای این «شور» امانت دار باشیم!
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها