X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

7 مرداد 1392, 21:59
کد خبر: 3253
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 4

زلاتکو کرانچار

زلاتکو کرانچار زلاتکو کرانچار

نام کامل: زلاتکو کرانچار
زادروز: ۱۵ نوامبر ۱۹۵۶ (سن: ۵۶ سال)
محل تولد : زاگرب، کرواسی
پست مربی (گذشته:مهاجم)


زلاتکو کرانچار (به کروات: Zlatko Kranjčar) (زاده ۱۵ نوامبر ۱۹۵۶ در زاگرب) بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل کرواسی است.او در ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۸۸ به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس انتخاب شد.
وی در آبان ماه سال ۱۳۹۰ با عقد قرارداد ۲ ساله به باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان پیوست و هم‌اکنون هدایت این تیم را بر عهده دارد. او پدر نیکو کرانچار نیز می‌باشد. وی همچنین در لیگ برتر ۹۱-۱۳۹۰ و جام حذفی ۹۲-۱۳۹۱ موفق شد تیم فوتبال سپاهان را به مقام قهرمانی برساند.
بازیکن
کرانچار فوتبال را از ۷ سالگی آغاز کرد و در سن ۱۱ سالگی به تیم پایه دینامو زاگرب و در ۱۷ سالگی به تیم اصلی دینامو زاگرب پیوست. او در خلال سال‌های ۱۹۶۶ تا سال ۱۹۸۳ در ۵۵۶ بازی برای این تیم بازی کرد و توانست ۹۸ گل برای این تیم به ثمر برساند.
وی همچنین سابقهٔ بازی در تیم‌های راپیدوین و سنت پولتن را نیز دارد و به همراه راپیدوین به مقام نایب قهرمانی جام برندگان جام اروپا در سال ۱۹۸۵ نیز رسید.
کرانچار یکی از بازیکنانی بود که پس از فروپاشی و تجزیه یوگسلاوی و تشکیل کشور کرواسی در نخستین بازی تیم ملی فوتبال این کشور برابر آمریکا در ۱۷ اکتبر ۱۹۹۰ به میدان رفت و نخستین کاپیتان تاریخ تیم ملی فوتبال کرواسی به شمار می‌آید.
زلاتکو کرانچار
مربی
کرانچار پس از خداحافظی از بازیکنی فوتبال٬ پای به دنیای مربیگری فوتبال نیز گذاشت. او سال ۱۹۹۱ به جرگهٔ مربی‌گری وارد شد و مربی‌گری را از یک تیم باشگاهی اتریشی آغاز کرد. وی سابقهٔ مربی‌گری در تیم‌های زیادی از جمله دینامو زاگرب را دارد.[۷]
او هم‌چنین مربی تیم‌های ملی فوتبال کرواسی و مونته‌نگرو نیز بوده است. وی موفق به راه‌یابی تیم ملی کرواسی به عنوان تیم اول از گروه ۸ به جام جهانی ۲۰۰۶ شد و در جام جهانی ۲۰۰۶ سکان هدایت این تیم را در دست داشت.

افتخارات
بازیکن
دینامو زاگرب
لیگ اول یوگسلاوی (۱): ۸۲-۱۹۸۱
جام یوگسلاوی (۲): ٬۱۹۸۰ ۱۹۸۳
راپیدوین
بوندس‌لیگا اتریش (۲): ۸۷-٬۱۹۸۶ ۸۸-۱۹۸۷

مربی
دینامو زاگرب
لیگ برتر کرواسی (۱): ۹۶-۱۹۹۵
جام کرواسی (۲): ٬۱۹۹۴ ۱۹۹۶
زاگرب
لیگ برتر کرواسی (۱): ۰۲-۲۰۰۱
سپاهان
لیگ برتر ایران (۱): ۱۲-۲۰۱۱
جام حذفی ایران (۱): ۱۳-۲۰۱۲
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها