X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 آبان 1392, 18:46
کد خبر: 5780
خبرنگار: عشق قمیشی
نظرات: 12

سپاهان امروز، آينه‌اي از پرسپوليس فصل نهم!

سپاهان امروز، آينه‌اي از پرسپوليس فصل نهم! سپاهان امروز، آينه‌اي از پرسپوليس فصل نهم!
در آستانه خداحافظي دوباره كرانچار از ليگ ايران
سپاهان امروز، آينه‌اي از پرسپوليس فصل نهم!

بهناز ميرمطهريان
آدم‌ها وقتي در موقعيت‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند، برداشت‌ها و تعريف‌‌هاي متفاوتي از اشتباه دارند. شايد اگر تا همين فصل پيش هم پاي حرف سپاهاني‌ها مي‌نشستيم، با قاطعيت تمام از تصميم اشتباه پرسپوليسي مي‌گفتند كه سرمربي توانمندي چون كرانچار را به راحتي از دست داده بود. آنها به چشم خود ديدند كه پرسپوليس چطور تاوان اشتباهش را داد و تا مدت‌ها بعد از اخراج كرانچار، حسرت يك دقيقه نشستن او روي نيمكت تيمش را داشت. سپاهان بارها با پيشنهاد قرمزپوشان براي گرفتن كرانچار مواجه شده بود و با غرور به اين خواسته رقيب جواب رد داده بود اما امروز با چشماني بسته همان اشتباهي را مرتكب مي‌شود كه پرسپوليس مدت‌ها بابت آن پشيمان بود.
در نگاهي موشكافانه‌تر بايد بگوييم شايد اشتباه پرسپوليس كه هيچ شناختي از كرانچار نداشت، قابل بخشش باشد اما اشتباهي كه سپاهان در صورت از دست دادن كرانچار مرتكب مي‌شود، بي‌شك يكي از نابخشودني‌ترين اشتباهات در طول تاريخ اين تيم اصفهاني مي‌باشد كه قطعا آنها تا مدت‌ها از پس ترميم صدمات ناشي از آن برنمي‌آيند. همه اين‌ها در شرايطي در ذهنمان تداعي مي‌شود كه بعد از زمزمه‌هاي جايگزيني محرم به جاي كرانچار، پيش از استعفاي عليرضا رحيمي حالا بعد از غيبت اين مربي كروات در تمرين‌هاي پنج‌شنبه سپاهان، رسانه‌ها احتمال استعفاي او را جدي‌تر مطرح كردند.
بر همين اساس گفته مي‌شد كرانچار در حالي استعفايش را نوشته كه اعلام كرده تا تعيين سرمربي جديد در كنار زردپوشان خواهد ماند و احتمالا ديدار روز يكشنبه سپاهان آخرين ديدار اين مربي كروات براي سپاهان خواهد بود. همچنين گفته مي‌شد استعفاي كرانچار بي‌ارتباط با اعتراضات تماشاگران اصفهاني به اين مربي در فرودگاه اصفهان نبوده و ظاهرا او ديگر از كارشكني‌هايي كه از ابتداي فصل در كارش مي‌شود، خسته شده است و مي‌خواهد به پيشنهادهايي كه از ليگ كرواسي دارد فكر كند.
خبرها درباره استعفاي كرانچار در اصفهان آنقدر جدي دهان به دهان مي‌شود كه حتي عده‌‌اي در اظهارنظرهايي بسيار عجيب، منصور ابراهيم‌زاده را به‌عنوان گزينه جانشيني او مطرح مي‌كنند! گزينه‌اي كه به توجه به نتيجه‌گيري تيمش در اين فصل، حتي فكر كردن به آن براي نشستن روي نيمكت سپاهان در شرايط فعلي، مديران سپاهان را زير سوال مي‌برد، چه برسد به عملي كردن اين تصميم!
در كنار اين خبر هم هستند افرادي كه باز هم به سراغ نويدكيا مي‌روند و به ادعاي خود مبني بر تمايل او براي نشستن روي نيمكت سپاهان پافشاري مي‌كنند. اين افراد معتقدند كرانچار به خاطر كارشكني‌هاي محرم ناچار به استعفا شده و نويدكيا همه اين كارها را كرده تا خودش را به نيمكت سپاهان برساند. در همين راستا هم خبرهاي زيادي هرروز نقل محافل خبري مي‌شود و تصميم كاپيتان سپاهان براي بازي كردن در نيم فصل دوم يا خداحافظي پيش از پايان فصل را مورد بررسي قرار مي‌دهد. طولاني شدن دوره مصدوميت محرم نويدكيا هم بزرگترين دليل است كه شايعه خداحافظي او را جدي‌تر از قبل برسرزبان‌ها بيندازد.
در اين ميان اما آنچه اهميت دارد، قطعا گزينه جايگزين كرانچار نيست. بلكه نفس رفتن شخصي چون اوست كه حتي از كنار احتمال آن هم نبايد به راحتي رد شد. كرانچار بي‌ترديد يكي از فني ترين، حرفه‌اي‌ترين و بي حاشيه‌ترين مربياني است كه فوتبال ايران مي‌توانست به خود ببيند. كسي كه حتي در بحراني‌ترين روزهايش در فوتبال ايران مثل يك جنتلمن واقعي برخورد كرد و ذره‌اي از دنياي حرفه‌اي‌اش دور نشد.
هنوز روز جدايي‌اش از پرسپوليس را از ياد نبرده‌ايم. وقتي به بچگانه‌ترين شكل ممكن از پرسپوليس كنار گذاشته مي‌شد اما خيلي حرفه‌اي اين موضوع را پذيرفته بود و آنقدر محترمانه با اين اتفاق برخورد كرد كه هواداران پرسپوليس را هم شرمنده كرد، چه برسد به حبيب كاشاني كه تصميم‌نهايي اخراجش را اعلام كرده بود. اين موضوع اما مختص پرسپوليس نبود. درست است كه سپاهان به نسبت پرسپوليس روزهاي حاشيه‌اي كمتري داشته اما ماجراي مجتبي جباري يا آرش افشين هم حاشيه‌هاي كوچكي نبودند كه در سپاهان به وجود آمد و كرانچار كوچكترين اظهارنظر خلاف عرفي درباره آنها نداشت. با اينكه حالا حتي نزديك‌ترين افراد به باشگاه سپاهان هم دخالت نويدكيا در جذب اين بازيكنان را تأييد و بلافاصله بعد از آن ادعاي خود را تكذيب مي‌كنند اما در ميان تمام صحبت‌هاي كرانچار حتي يك جمله هم درباره اين اتفاقات نمي‌توانيد پيدا كنيد و اين چيزي جز مرام حرفه‌اي كرانچار نمي‌تواند باشد.
با اين شرايط آيا واقعا فراهم نكردن شرايط مساعد براي فعاليت كرانچار، بزرگترين مسووليت مديران سپاهان نيست؟ در صورتي كه خبر استعفاي كرانچار صحت هم داشته باشد آيا قبول آن بي‌تدبيري آنها به حساب نمي‌آيد؟ چيزي كه مسلم است و مديران اين باشگاه بايد مد نظر داشته باشند اين است كه سپاهان با توجه به روندي كه در سال‌هاي اخير داشته، عادت به حاشيه‌هاي اين چنيني ندارد و ممكن است حتي كوچكترين اشتباهات در اين برهه زماني بدترين تأثيرها را روي اين تيم داشته باشد.
سپاهان امروز، آينه‌اي از پرسپوليس فصل نهم!

رد كارشكني‌ها عليه سرمربي در تمرين ديروز
كرانچار: كدام استعفا؟! لازم باشد يك سال ديگر هم مي‌مانم

عدم حضور سرمربي سپاهان در تمرين پنج‌شنبه اين تيم و جلسه با هيأت مديره، چنان شايعه استعفاي كرانچار را جدي كرد كه تبعات اين شايعه تا تمرين اين تيم هم كشيده شد. در تمرين ديروز (جمعه) سپاهان، زلاتكو كرانچار حضور پيدا كرد تا خط بطلاني به شايعه كناره‌گيري او كشيده شود. البته حضور كرانچار در اين تمرين آنقدرها هم بي‌دردسر نبود و مي‌شد به خوبي نشانه‌هاي كارشكني‌هايي كه در سپاهان عليه او مي‌شود را در اين تمرين مشاهده كرد.
در حاشيه تمرين تعدادي از هواداران در تمرين حاضر شده و عليه سرمربي تيم شعارهايي سر مي‌دادند كه برخي ديگر از هواداران سپاهان از سرمربي تيم خود حمايت مي‌كردند و خواستار ادامه فعاليت او در اين تيم بودند. همين مساله باعث به وجود آمدن درگيري بين اين دو دسته از هواداران شد تا در تمرين مشكلاتي به وجود بيايد.
زلاتكو كرانچار هم در ادامه اين اتفاقات تأكيد كرد: «هيچ استعفايي در كار نيست و با قدرت به كارم ادامه مي‌دهم. جلسه‌ام با هيأت مديره هم در مورد مشكلات تيم و نقل و انتقالاتي كه در نيم فصل بايد انجام شود، برگزار شد و در مورد اهداف تيم و موضوعاتي كه در سپاهان وجود دارد با اعضاي هيات مديره صحبت كرديم. من به دنبال اهداف بلندمدتم در سپاهان هستم و اگر لازم باشد براي رسيدن به اين اهداف يك سال ديگر قراردادم را با اين تيم تمديد مي‌كنم. هدف بزرگ ما موفقيت در ليگ قهرمانان آسياست.»
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها