X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

17 آذر 1392, 13:47
کد خبر: 6367
خبرنگار: niloofar
نظرات: 4

کرانچار: در صورت نبود ملی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا باشگاه‌ها باید قیام کنند/ ایران و کرواسی در گروه سختی هستند/ جدایی جالوویچ برای جذب بازیکن جدید قطعی است

کرانچار: در صورت نبود ملی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا باشگاه‌ها باید قیام کنند/ ایران و کرواسی در گروه سختی هستند/ جدایی جالوویچ برای جذب بازیکن جدید قطعی است کرانچار: در صورت نبود ملی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا باشگاه‌ها باید قیام کنند/ ایران و کرواسی در گروه سختی هستند/ جدایی جالوویچ برای جذب بازیکن جدید قطعی است
زلاتکو کرانچار در مورد شرایط سپاهان و قرعه‌کشی جام جهانی 2014 برزیل صحبت کرد. این مربی سابقه هدایت کرواسی در جام جهانی 2006 و کسب نتایج خوبی همراه با این تیم در کارنامه دارد. ماحصل صحبت‌های فارس با کرانچار را در زیر می‌خوانید.

شرایط سپاهان در حال حاضر چطور است؟

پس از دیدار مقابل استقلال متوجه شدیم همچنان مشکل گلزنی در تیم ما وجود دارد در حال حاضر خودمان را به صدر جدول نزدیک نگه داشتیم و تمام نیرویمان را جمع می‌کنیم تا بتوانیم در دیدار مقابل گسترش فولاد نتیجه بگیریم و خود را بالا بکشیم.

با وجود مشکل در خط حمله آرش افشین را نیز از دست دادید. آیا فکر نمی کنید تعداد مهاجمانتان خیلی کم شد؟

مهاجم جوان زیاد داریم و باید به آنها فرصت دهیم تا خودشان را نشان دهند اما آنچه مشخص است در نقل و انتقالات بازیکنان خارجی یک مهاجم آسیایی و یک مهاجم اروپایی را جذب خواهیم کرد تا در این بخش از زمین زهردارتر ظاهر شویم.

آیا جدایی جالوویچ برای جذب بازیکن خارجی جدید قطعی است؟

بله این مسئله قطعی است.

چرا پس از این همه حمایت از آرش افشین در نهایت راضی به جدایی او شدید؟

ما باشگاه و هواداران سپاهان از این بازیکن انتظار داشتیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که او نمی‌تواند خودش را با شرایط سپاهان تطبیق دهد و اعلام کرد بی‌انگیزه است و نمی‌تواند بازی‌های خوبی ارائه کند. او می‌گفت دوست دارد به اهواز بازگردد و در نهایت ما از این مسئله استقبال کردیم و باشگاه راضی به جدایی او شد.

چرا بازیکنانی مثل مجتبی جباری و آرش افشین نتوانستند در سپاهان وضعیت خوبی داشته باشند؟

پاسخ این سؤال را خود این بازیکنان باید بگویند. ما شرایط کلی را برای آنها فراهم کردیم. به کیفیت آنها اعتماد داشتیم و کلیه امکانات مادی و تمرینی را برایشان به وجود آوردیم. تنها باید خودشان در این شرایط با تیم تطبیق پیدا می‌کردند که این اتفاق نیفتاد.

محرم نویدکیا چه زمانی به تمرینات اضافه می شود؟

محرم نویدکیا یک برنامه تمرین مناسب دارد و کارش را ادامه می دهد. او و سوکای از یک ماه دیگر می توانند در تمرینات گروهی حاضر شوند و امیدواریم بتوانند از آن زمان به ما کمک کنند.

قرعه‌کشی جام جهانی 2014 برزیل چه طور بود؟

قرعه‌کشی بسیار جذاب بود و گروه‌های مبهم و قوی تشکیل شد. ایران و کرواسی در گروه‌های بسیار دشواری قرار گرفتند و آنها با یک تدارک مناسب و خوب شانس و امید برای کسب موفقیت دارند. کار به هیچ وجه راحت نیست آنها باید در همان نخستین بازی قدرت خود را به نمایش درآورند البته بازی اول ایران به اندازه کرواسی حساس نیست چراکه آنها با نیجریه بازی می‌کنند ولی دیدار کرواسی مقابل برزیل است. در گروه ایران به غیر از آرژانتین که از همه قوی‌تر است سه تیم دیگر برای کسب مقام دومی تلاش می‌کنیم.

از تیم ملی بوسنی‌هرزگوین شناخت دارید؟

تیم ملی بوسنی ارزش‌های بازیکنان و استعدادهای آن منطقه را ثابت کرده است. فوتبال در کشورهای جدا شده از یوگسلاوی سابق بسیار باکیفیت است. نباید فراموش کنیم اکثریت بازیکنان این تیم را لژیونرهایی از کشورهای آلمان وترکیه بگیریم تا چین تشکیل می‌دهند که همه به صورت ثابت بازی می‌کنند. سافت سوسیچ یکی از بزرگان فوتبال بوسنی هدایت این تیم را بر عهده گرفته است و به عنوان سرمربی توانسته تیم خوب و هماهنگی را تشکیل دهد. شاید حضور آنها برای نخستین بار در جام جهانی مشکلاتی را به وجود آورد اما مطمئنا تیم قوی‌ای هستند ایران باید در این مسابقات هوشیار باشند. با اندکی چشم‌پوشی بوسنی و حتی نیجریه می‌تواند تیم‌های بسیار خطرناکی باشند.


می‌توان گفت کرواسی در گروه مرگ قرار گرفته است؟

گروه بسیار دشواری است حضور برزیل، کامرون، مکزیک و کرواسی در این گروه حساسیت‌های زیادی به وجود آورده است. برزیل شانس اول این صعود است و حتی می‌توان گفت آنها به فینال خواهند رسید اما سه تیم دیگر به صورت شانه به شانه برای کسب مقام دومی تلاش خواهند کرد. کرواسی تجربه حضور در سه دوره گذشته جام جهانی می‌تواند به کرواسی کمک کند.

آیا فکر می‌کنید ایران می‌تواند از گروه خود صعود کند؟

بله ایران این شانس را دارند. ایران به همراه دو تیم نیجریه و بوسنی شانس صعود به مرحله دوم را دارند البته سرمربی تیم ملی بهتر می‌داند که تیم را به چه شکلی آماده مسابقات کند ایران برای کسب موفقیت حداقل نیاز به انجام سه مسابقه تدارکاتی با تیم‌هایی که شبیه به رقبایش هستند، دارد تا بتواند کیفیت خود را ارتقا دهند همچین برگزاری اردوهای مناسب می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

از همین حالا زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه اردوهای تیم ملی از 20 فروردین آغاز می‌شود و باشگاه‌ها باید ملی‌پوشان خود را به تیم ملی تحویل دهد به گوش می‌رسد.

این موضوع هنوز تائید نشده و کسی این حرف را نزده است. فکر می‌کنم در این زمینه باشگا‌ه‌ها باید پشت سر تیم خود بایستند و اجازه ندهند این اتفاق بیفتد مطمئنا تیم‌هایی مثل استقلال و سپاهان که ملی‌پوشان زیادی دارند دچار مشکل می‌شوند و شانس‌شان پایین می‌آید. فکر می‌کنم در صورت اخذ چنین تصمیمی مسئولین باشگاه‌ها باید قیام کنند و واکنش نشان دهند اگر بایرن مونیخ و دورتموند ملی‌پوشان خود را به تیم ملی دهند چه شرایطی پیدا می‌کنند. آیا این اتفاق در ایتالیا، انگلیس و اسپانیا رخ می‌دهد. واقعا بیان این موضوع واقعا ساده لوحانه است و هر کس این ایده را بیان کند نشان می‌دهد ارتباطی با فوتبال ندارد. به جای استقبال از موفقیت باشگاه‌ها با این تصمیمات فوتبال را بی‌اعتبار می‌کنیم. شاید خود آسیا نیز اجازه چنین کاری را ندارد. سؤال من این است که این همه تلاش شده تا 4 سهمیه آسیایی کسر شود آنوقت چطور می‌خواهم با این کار منافع فوتبال را تامین کنند.

آیا گفتن اینکه اگر بازیکنان در پست‌های مدنظر به میدان نروند از لیست تیم ملی خط خواهند خورد، بازیکنان را مقابل باشگاه‌ها قرار نمی‌دهد؟

نباید این چنین فکر کرد که با این تصمیمات می‌خواهند بازیکنان را تهدید کنند. به هر حال به خاطر کمبودهایی که تیم ملی در برخی پست‌ها دارد از بازیکنان خواسته می‌شود در پست‌های خود به میدان بروند تا کار آنها در تیم ملی راحت‌تر شود.

آلفیو باسیل سرمربی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2014 اعلام کرده به دلیل شرایط آب و هوایی برزیل در خرداد ماه تیم‌های اروپایی اقبالی در جام جهانی 2014 ندارند. آیا این مسئله را قبول دارید؟

شرایط آب وهوایی برزیل در آن مقطع برای کشورهای سایر قاره‌ها مشکل‌ساز است. در آنجا تفاوت ارتفاع وجود دارد اما به همین خاطر تیم‌های ملی سه هفته قبل از شروع جام جهانی به این کشورها سفر می‌کنند تا خود را با آب و هوا تطبیق دهند. هر تیم کمپ خود را در نزدیکی شهری که در آن بازی دارد انتخاب می‌کند تا بتواند با شرایط آب و هوایی آشنا شود. فکر نمی کنم این صحبت درست باشد.

نقش چه کشوری را در جام جهانی 2014 مهم می‌بینید؟

فکر می‌کنم در این زمینه هلند نقش مهمی را ایفا می‌کند آنها در جام جهانی 2010 نیز نقش مهمی بازی کردند و فکر می‌کنم در این جام جهانی بتوانند حریفان را غافلگیر کنند.

در پایان کدام تیم ها را در جام جهانی مدعی قهرمانی می دانید؟

برزیل،‌ آرژانتین، آلمان و ایتالیا مدعی قهرمانی هستند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها