X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

31 خرداد 1394, 17:32
کد خبر: 6907
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 0

با حضور شریفی ،حاج صفی،غفوری

ملی ترین سپاهان تاریخ

ملی ترین سپاهان تاریخ
سپاهان اصفهان در حالی با 5 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ‌برتر است که با 3 ملی‌پوش موقعیت خوبی را در تیم‌ملی فوتبال هم دارد.
برای اولین بار در سال 1347 و همان سال اولیه تشکیل سپاهان، محمود یاوری از این تیم برای تیم‌ملی کشورمان بازی کرد. البته یاوری پیش از این به پاس تهران پیوسته بود اما در سال 47 و در مقطعی کوتاه در تیم سپاهان حضور یافته بود.
سپاهان در سال 61 دومین ملی‌پوش خود را به نام امیرحسین شاه زیدی معرفی کرد در حالی که طی این مدت ذوب‌آهن اصفهان مردانی مثل کربکندی، علی شجاعی، مجید حاج رسولی ها و چنگیز را به تیم‌ملی فرستاده بود. آنها در دهه 70 هم احمدرضا عابدزاده سال 72 و حمید معماریان سال 75 را به تیم‌ملی فرستادند.اوج گیری سپاهانی ها در تیم‌ملی از سال 81 شروع شد و از این تیم محرم نویدکیا و ادموند بزیک برای تیم‌ملی بازی کردند. سایر نفراتی که در هنگام پوشیدن پیراهن سپاهان برای تیم‌ملی بازی کردند، عبارتند از: محسن بنگر، هادی عقیلی، جلال حسینی، احسان حاج‌صفی، مهدی رحمتی، رحمان احمدی، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، سیدمهدی سیدصالحی، مهدی شریفی و علی کریمی. سپاهانی ها مثل فولاد صاحب ملی‌پوشان زیاد در دهه 80 و 90 بوده است.سپاهان در حال حاضر سه ملی پوش در تیم کی روش دارد که حداقل دوتای آنها (وریا غفوری و احسان حاج صفی) ثابت بازی می کنند .
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها