X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

1 مرداد 1394, 11:51
کد خبر: 8974
خبرنگار: lark
نظرات: 9

​شانس بالای مربیان و کمتر بازیکنان

بهترینِ ایران از اصفهان است؟

بهترینِ ایران از اصفهان است؟ بهترینِ ایران از اصفهان است؟
خبرگزاری ایمنا: در شرایطی که پیش‌بینی می‌شود عنوان بهترین سرمربی فصل به احتمال زیاد نصیب فوتبال اصفهان شود درباره رسیدن عنوان بهترین بازیکن سال به بازیکنان یکی از دو تیم اصفهانی با درجه اطمینان کمتری می‌توان اظهارنظر کرد.
به گزارش ایمنا، مراسم بهترین‌های لیگ چهاردهم روز شنبه برگزار می‌شود. در سالی که علیرغم همه نوسانات در طول فصل برای فوتبال اصفهان به بهترین و باشکوه‌ترین شکل ممکن به پایان رسید عجیب نیست که تیم‌های اصفهانی بیشترین نماینده را در بین کاندیداهای احتمالی داشته باشند.
از سپاهان حسین فرکی و مهدی شریفی و از ذوب‌آهن یحیی گل‌محمدی و قاسم حدادی‌فر نامزد احراز عناوین بهترین‌های فصل شده‌اند. در این
میان، فرکی با گذشت چند هفته از شروع فصل تیمی را که خودش نبسته بود تحویل گرفت و با وجود آنکه عملکردش در مقطعی حتی مورد اعتراض هواداران قرار گرفت و تصور می‌شد دوران حضورش در اصفهان چندان به درازا نکشد اما در نهایت با ایده‌آل‌ترین عملکرد ممکن در شش هفته پایانی در نهایت سپاهان را به قهرمانی لیگ رساند.
ارزش کار فرکی وقتی بیشتر مشخص می‌شود که در نظر داشته باشیم او این عنوان را برای دومین سال پیاپی بود که از آن خود می‌کرد. شاید وقتی یک مربی برای دو سال پیاپی دو تیم مختلف را به قهرمانی در لیگ برتر می‌رساند از هر نظر شایسته دریافت عنوان بهترین باشد و کمتر کسی به این انتخاب معترض شود. با این حال، سرمربی سپاهان برای دریافت این عنوان یک رقیب بسیار جدی دارد و آن کسی نیست جز یحیی گل‌محمدی که پیش از این در نظرسنجی‌های مختلفی که به شکلی غیررسمی برای انتخاب بهترین سرمربی فصل و به انتخاب هواداران و کارشناسان فوتبال صورت گرفته این عنوان را از آن خود کرده و هیچ بعید نیست که در انتخاب رسمی سازمان لیگ هم به عنوان بهترین سرمربی فصل برگزیده شود.
یحیی ذوب‌آهن را در لیگ برتر چهارم کرد و به قهرمانی در جام حذفی رساند که به مراتب ارزشی کمتر از قهرمانی در لیگ دارد اما آنچه او را کاملا شایسته بهترین بودن جلوه می‌دهد این است که سرمربی ذوب‌آهن تیمی را به مرور به رده‌های بالای جدول رساند و بار دیگر به جمع مدعیان قهرمانی و کسب سهیمه آسیایی بازگرداند که طی دو سال قبل از آن با از دست دادن شخصیت یک تیم مدعی به مرور شکل یک تیم ته جدولیِ فانوس به دست را به خود گرفته بود.
به هر حال و صرفنظر از آنکه حسین فرکی به عنوان بهترین سرمربی فصل انتخاب شود یا یحیی گل‌محمدی آنچه که تا حدود بسیار زیادی محتمل است این است که این عنوان از نصف جهان خارج نشده و به احتمال فراوان به سرمربی یکی از دو تیم اصفهانی خواهد رسید
مسلما در سالی که برای فوتبال اصفهان با شیرینی هرچه تمام‌تر به پایان رسید، قاعدتا بازیکنان دو تیم اصفهانی هم باید از بیشترین بخت برای احراز عنوان بهترین بازیکن فصل برخوردار باشند. به همین دلیل عجیب نیست که قاسم حدادی‌فر و مهدی شریفی هم کاندیدای بهترین بازیکن فصل باشند هرچند که عملکرد بسیاری از همبازیان این دو نفر در سپاهان و ذوب‌آهن هم از نظر درخشان بودن دست‌کمی از آنها نداشت. با این حال، شاید این دو بازیکن در قیاس با سرمربیان تیم‌های خود شانس کمتری برای دریافت عنوان بهترین داشته باشند. هرچه نباشد در لیگ چهاردهم بازیکنی به نام ادینیو در ترکیب تراکتورسازی حضور داشت که در مسابقات لیگ 20 گل زد و این نزدیک به دو برابر تعداد گل‌هایی بود که نزدیکترین رقیبش یعنی شریفی برای سپاهان زد. البته از آنجا که این مهاجم برزیلی پس از درخشش در لیگ چهاردهم به فوتبال متمول قطر رفته و دیگر در ایران حضور ندارد هیچ بعید نیست که مسئولان سازمان لیگ ترجیح بدهند تا عنوان بهترین بازیکن فصل را به یک نفر دیگر به غیر از او بدهند. در مقابل، این احتمال کاملا جدی را هم نباید از نظر دور داشت که سازمان لیگ به دست آوردن دل تراکتورسازان را هم در انتخاب خود دخیل کند تا تیمی که روز آخر قهرمانی را به شکلی دراماتیک از دست داد دست‌کم سهمی از جوایز پایان فصل داشته باشد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها