X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

1 تیر 1395, 00:01
کد خبر: 18504
خبرنگار: HSH
نظرات: 2

هر سه شنبه به یاد او...

با شهدای دیار سپاهان: شهید مصطفی چمران

با شهدای دیار سپاهان: شهید مصطفی چمران با شهدای دیار سپاهان: شهید مصطفی چمران
مصطفی چمران در 31 خرداد سال ۱۳۱۱ خورشیدی در تهران، به دنیا آمد. پدرش حسن نام داشت. او تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه انتصاریه گذراند و دوران متوسطه را در دارالفنون و البرز طی کرد. در سال ۱۳۳۲ با رتبه ۱۵ در رشته الکترومکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران پذیرفته شد. او در تمام دوران تحصیل شاگرد اول بود و در کنار زبان فارسی به زبان‌های عربی، ترکی، فرانسوی، انگلیسی و آلمانی مسلط بود و در کنار دانش، به هنر نیز توجه داشت.
وی در جنگ تحمیلی با نصب پمپ‌های آب در کنار رود کارون و احداث یک کانال به طول حدود بیست کیلومتر و عرض یک متر در مدتی حدود یک ماه، آب کارون را به طرف تانک‌های عراقی روانه ساخت، به طوری که آن‌ها مجبور شدند چند کیلومتر عقب‌نشینی کنند و سدی بزرگ مقابل خود بسازند.
شهید چمران در جریان جنگ عراق علیه ایران در هنگام سرکشی به یکی از مناطق جنگی در دهلاویه، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه شهادت نائل گردید.
آدرس مزار وی:
قطعه: ۲۴
ردیف: ۷۱
شماره: ۲۵
تاریخ دفن: ۱۳۶۰/۴/۲
آرامگاه این شهید بزرگوار در بهشت زهرا قرار دارد و فاقد سنگ مزار می‌باشد.
به سبب سالروز آسمانی شدن این شهید بزرگوار در روز سی و یکم خردادماه؛ پایگاه خبری طوفان زرد، ضمن مکرم دانستن یاد شهدای روز یکم تیر ماه، سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران، فرمانده شجاع ایران در جنگ تحمیلی را نیز گرامی می دارد.
با شهدای دیار سپاهان: شهید مصطفی چمران
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها