X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

7 دی 1395, 09:53
کد خبر: 21651
خبرنگار: hajiia
نظرات: 1

هر سه شنبه با یاد او

باشهدای دیار سپاهان: شهید محمد زاهدی

باشهدای دیار سپاهان: شهید محمد زاهدی باشهدای دیار سپاهان: شهید محمد زاهدی

در جایی که همواره اخبار ورزشی و تیتر های پر تب و تاب آن، همه ما را به سوی خود سوق می داد؛ تصمیم گرفتیم هر هفته تیتری بزنیم از قهرمان ها، قهرمان های واقعی دیار سپاهان؛ پس برآن شدیم تا هر سه شنبه با بیان برگی از زندگینامه چند شهید، فضای مجازی هواداران طلایی را عطر آگین کنیم
باشهدای دیار سپاهان: شهید محمد زاهدی


سردار شهید محمد زاهدی
فرمانده گردان امام رضا از لشگر 14 امام حسین

محمد در یک خانواده ی مذهبی و کشاورز به دنیا آمد. دوران تحصیل در مقاطع ابتدایی و راهنمایی را در رهنان طی کرد و با شروع مبارزات انقلاب اسلامی، ایشان با سردار شهید فریدون بختیاری با انقلاب همراه شدند و در راهپیمایی ها شرکت می کردند و به پخش اعلامیه و شعار نویسی می پرداختند. پس از انقلاب هم به بسیج مردمی شتافت و به جبهه رهسپار گردید و چندین بار از ناحیه ی دست و پا و ... مجروح شد که در نهایت از یک چشم و یک پا به افتخار جانبازی نایل گردید. سال ها در لشکر 25 کربلا مشغول بود و وقتی به لشکر امام حسین (ع) آمد یک چشمش را در راه خدا هدیه داده بود و به عنوان فرمانده گردان امام رضا (ع) مشغول خدمت شد. آب های خلیج فارس و اسکله ی الامیه شاهد رشادت های این جوان 21 ساله می باشد.
محمد بیست و یک ساله، سرانجام در روز پنجم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ هجری شمسی در منطقه ‌ام‌الرصاص در حین عملیات کربلای ۴ از ناحیه سر هدف اصابت تیر تک‌تیراندازان دشمن ملعون بعثی قرار گرفت و این‌بار، تمام جان را تقدیم پروردگارش نمود و مشتاقانه به سوی ملکوت اعلی پرواز کرد. گلزار شهدای رهنان میزبان پیکر مطهر شهید محمد زاهدی، این شهید راه حق می‌باشد.


گلبرگ خاطره
در تکمیل عملیات والفجر 8 روی جاده ی فاو- ام القصر تا مچ پایش بر اثر اصابت با مین قطع شد. پس از مدتی استراحت با دو عصا به سوی گردان خود شتافت. روی تپه های هزار قله بر اثر باران خیس شده بود با یک پای مصنوعی و یک چشم، چابک و فرز می دوید، زمین می خورد و دوباره بلند می شد و گردان خود را هدایت می نمود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها