X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

3 اسفند 1395, 00:45
کد خبر: 22211
خبرنگار: hajiia
نظرات: 1

هر سه شنبه با یاد او

با شهدای دیار سپاهان: شهید زهیر ترکان

با شهدای دیار سپاهان: شهید زهیر ترکان با شهدای دیار سپاهان: شهید زهیر ترکان
در جایی که همواره اخبار ورزشی و تیتر های پر تب و تاب آن، همه ما را به سوی خود سوق می داد؛ تصمیم گرفتیم هر هفته تیتری بزنیم از قهرمان ها، قهرمان های واقعی دیار سپاهان؛ پس برآن شدیم تا هر سه شنبه با بیان برگی از زندگینامه چند شهید، فضای مجازی هواداران طلایی را عطرآگین کنیم
با شهدای دیار سپاهان: شهید زهیر ترکان

دست نوشته‌های شهید زهیر ترکان برای خانواده‌اش،شهید غواص و خط شکن کربلای 4 که به تازگی احراز هویت شده؛

« تا می‌توانید خانواده‌های شهدا، مفقودین، مفقود الجسدها، اسرا و معلولین را دلداری دهید.»
مروری بر وصیت نامه این شهید 17 ساله ناگفته‌های زیادی را به دنبال داشت؛ ناگفته‌هایی که به قلم آوردنش برای نوجوانی با این سن و سال کمی عجیب بود و شاید همین‌ها بود که از او یک قهرمان فرا ملی ساخت.
او در بخشی از وصیت نامه خطاب به مادرش آورده است:« مادرم؛ چون کوه استوار باشی و فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار بده و امیدوارم که با تربیت کردن خوب خواهرانم، خواهرانی نمونه تربیت کنی. ای مادرم خدا را شکر کن که این امانت را به خوبی به صاحبش بازگرداندی و امیدوارم که صبر پیشه کنی همان طور که در قرآن نوشته شده است.»
زهیر در بخشی دیگر خطاب به پدرش گفته است: «پدر عزیزم من خودم خوب می دانم که پسر خوبی برای شما نبودم ولی امیدوارم مرا ببخشید و برای من دعا کنید و اگر خداوند جان ناقابل مرا قبول کرد در آن دنیا پاسخ خوبیهایتان را می دهم انشاءالله»
زهیر همچنین خطاب به خواهرانش گفته است: «من از خواهرانم طلب بخشش می‌کنم و از آنها می‌خواهم که زینب گونه با مشکلات و ناملایمات زندگی دست و پنجه نرم کنند و برای من دعا کنند.»
شهید ترکان در وصیت نامه‌اش مردم شهر خود را فراموش نکرده و خطاب به آنها آورده است: «من کوچکترم از آنم که بخواهم چیزی را بازگو کنم ولی صحبتی با شما دارم. اول آنکه از امام و یارانش پیروی کنید و به این آیه شریفه جامعه عمل بپوشانید... اطیعوا الله و اطیعوا الرسول ... از خدا و رسول خدا و صاحبان( ائمه و فقیه) فرمان ببرید و اطاعت کنید و دوم اینکه تا می‌توانید خانواده‌های شهدا، مفقودین، مفقود الجسدها، اسرا و معلولین را دلداری دهید.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها