X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

1 مهر 1395, 09:49
کد خبر: 20407
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 0

هر پنجشنبه با فوتبال اروپا...

آتش بازی کاوانی در لوشامپیونه

آتش بازی کاوانی در لوشامپیونه آتش بازی کاوانی در لوشامپیونه
در سرویس هفتگی پایگاه خبری طوفان زرد ، هر پنجشنبه به مروری بر رویدادهای فوتبال اروپا می پردازیم. حواشی ، اتفاقات و نتایج دیدار های مهم برگزار شده در لیگ های آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، اسپانیا و ...
آتش بازی کاوانی در لوشامپیونه

دیدار افتتاحیه هفته پنجم لیگ جزیره با پیروزی دو بر یک لیورپول بر چلسی در ورزشگاه استمفورد بریج لندن همراه بود.این شکست،مُهر پایانی بر رکورد سی بازی خانگی بدون شکست آنتونیو کونته بود. در طرف دیگر رکورد شکست ناپذیری کلوپ برابر چلسی همچنان حفظ شد.نکته جالب دیگر این است که سرخ های آنفیلد با گلزنی در این بازی مهم، در 18 دیدار از 19 دیدار اخیرشان در لیگ برتر موفق به گلزنی شده و برنلی آخرین تیمی شناخته می شود که آنها را متوقف کرده است.آرسنال و هال سیتی دیگر دیدار این هفته را در استادیوم کی سی شهر کینگستن هال برگزار کردند.آرسنال مقابل حریفی که بیش از یک نیمه ده نفره بازی کرد،کار سختی نداشت و با درخشش تئو ولکات، الکسیس سانچز و گرانیت ژاکا موفق به شکست چهار بر یک حریف شد.گل اول توپچی ها در این دیدار،صدمین گل دوران حرفه ای ولکات نیز نام گرفت.گواردیولا و تیم آبی آسمانی پوشش همچنان روی نوار پیروزی حرکت می کنند. آنها با رونمایی از گوندوگان و ویشلر در این فصل از رقابتها به مصاف بورنموث رفتند . حتی غیبت آگوئرو در خط حمله آبی پوشان هم مانع از برد پر گل آنها نشد و موفق شدند حریف خود را با چهار گل در هم بکوبند.

عملکر پپ در این تیم در هشت بازی ای که سرمربیگری آنها را بر عهده داشته از آن جهت قابل تمجید است که آمار 100 در صد برد،25 گل زده و تنها چهار گل خورده را برجای گذاشته است.این یعنی بیشتر از سه گل زده در هر بازی و یک گل خورده در هر 2 دیدار!شکست سه بر یک شیاطین سرخ مقابل واتفورد،علاوه بر خراب کردن جشن هشتصدمین بازی ابراهیموویچ در رده باشگاهی، سومین باخت شاگردان ژوزه مورینیو را نیز تنها در ده روز رقم زد.اتفاقی که در ده سال گذشته برای سرمربی پرتقالی هرگز رخ نداده بود و به اندازه ای قابل توجه بود که حتی کنایه تیم لیورپول در صفحه توئیتر این تیم به منچستر یونایتد را نیز بهمراه داشت.در آن سوی زمین این پیروزی، واتفورد را به تنها تیمی تبدیل کرد که 800 گل را در خانه حریفان به ثمر رسانده است.

با پایان این رقابتها در این ایستگاه،منچستر سیتی با 15 امتیاز صدر جدول را به رنگ آبی آسمانی در آورد،آرسنال،چلسی و لیورپول به ترتیب در رده های چهارم،پنجم و ششم قرار گرفتند و شیاطین سرخ که مدتی است در بحران به سر می برند،رده هفتم را به خود اختصاص دادند.


در سومین هفته از بوندس لیگا هر دو غول فوتبال آلمان موفق به کسب پیروزی های قاطع برابر حریفانشان شدند.بایرن مونیخ در خانه با شکست سه بر یک اینگول اشتات به سومین برد پیاپی خود در این فصل دست یافت. غیبت داوید آلابا، توماس مولر و فیلیپ لام در ترکیب باواریایی ها هم خللی در کسب سه امتیاز برای آنها به وجود نیاورد و آنها به راحتی از سد حریفی که یک تساوی و یک شکست را در این فصل تجربه کرده بود، گذشتند.گرفتار شدن دارمشتات در طوفان زرد استادیوم سیگنال ایدونا پارکِ شهر دورتموند دیگر اتفاق مهم این هفته از رقابتهای بوندس لیگا بود.

زنبور ها که هفته پیش شکست تلخی را برابر لایپزیگ تجربه کرده بودند،اینبار برای جبران و باقی ماندن در بالای جدول،دارمشتات را باشش گل در هم کوبیدند و شش امتیازی شدند.پس از اتمام دیدار های این هفته لیگ برتر آلمان،بایرن مونیخ در رده اول قرار گرفت و دورتموند بر پله پنجم جدول این رقابتها تکیه زد.


آبی اناری پوشان بندر بارسلون در حالی در چهارمین هفته از رقابتهای لالیگا به مصاف لگانس رفتند که در پی جبران شکست هفته سوم برابر آلاوز بودند.شاگردان انریکه در برابر این تیم ناشناخته،ملقب به خیار ها، با درخشش مثلث هجومی خودپنج بر یک به پیروزی رسیدند.نکته جالب این بود که برای اولین بار هر سه ضلع مثلث MSN بارسلونا موفق شدند در نیمه اول یک بازی رسمی گلزنی کنند.

قابل ذکر است که گل اول بازی که توسط مسی به ثمر رسید،اولین گل تاریخ بارسلونا برابر لگانس بود و این تیم توسط همین گل، سی و چهارمین قربانی مسی در رقابتهای باشگاهی لقب گرفت.سوارز هم با زدن دومین گل تیمش ، شصتمین گل خود را در مجموع 66 بازی در لالیگا برای کاتالان ها وارد دروازه حریف کرد.اتلتیکو مادرید در ادامه پیروزی های پر گل خود،اینبار خیخون را قربانی کرد و به لطف درخشش گریزمان و تورس با پنج گل این تیم را در هم کوبید.درخششی که پس از بازی تحسین سیمئونه را به همراه داشت، به اندازه ای که وی گریزمان را لایق دریافت توپ طلا دانست!این برد پر گل علاوه بر اینکه چهارمین کلین شیت تیم دوم شهر مادرید در کل رقابتهای این فصل بود، به نوعی خط و نشانی برای شاگردان انریکه نیز محسوب می شد که باید در هفته بعدی این رقابتها به مصاف اتلتیکو مادرید بروند.رئال مادرید در حالی به مصاف اسپانیول رفت که رونالدو و بیل را در ترکیب نداشت و در عوض هواداران این تیم پس از چهار ماه خامس رودریگز را جزو یازده نفر اصلی تیمشان می دیدند.کهکشانی ها در این دیدار دو بر صفر به پیروزی رسیدند تا به رکورد شانزده برد متوالی در لالیگا که در دست گواردیولا بود،برسد.رکورد341 بازی در لالیگا که در دست امیلیو بوتراگنیو بود نیز در این بازی توسط کاپیتان رئالی ها،سرخیو راموس،تسخیر شد و وی بعنوان پانزدهمین بازیکن با تجربه لالیگا شناخته شد.در پایان این رقابتها در هفته چهارم،رئال مادرید و بارسلونا با فاصله ای سه امتیازی در رده های اول و دوم جدول لالیگا قرار گرفتند و اتلتیکو مادریدنیز رتبه چهارم را به نام خود کرد.


در نخستین روز از چهارمین هفته سری آ ایتالیا آث میلان در خانه سامپدوریا به مصاف این تیم رفت.قرمز و مشکی پوشان شهر میلان پس از دو شکست متوالی ، اینبار موفق شدند با تک گل کارلوس باکا در دقایق پایانی یک بر صفر سامپدوریا را شکست دهدتا بدین ترتیب اولین کلین شیت دوناروما در این فصل رقم بخورد.بدون شک حساس ترین و جذابترین دیدار این هفته،دربی یوونتوس و اینتر میلان در ورزشگاه جوزپه مه آتزا بود. دو تیم در شرایطی متفاوت از یکدیگر به استقبال این دیدار رفتند.یوونتوس با سه پیروزی متوالی به مصاف اینتر میلانی رفت که یک برد، یک باخت و یک تساوی را در این فصل تجربه کرده بود. علی رغم شرایط متفاوت دو تیم،شاگردان فرانک دی بوئر بدون توجه به آغاز قدرتمند یوونتوس در لیگ،و با وجود اینکه از حریف عقب افتادند اما موفق به زدن دو گل شده و با برتری دو بر یک از این دیدار خارج شدند تا اولین شکست بانوی پیر در این فصل از سری آ به دست اینتر میلان رقم بخورد.

در اخرین دیدار نیز فیورنتینا در خانه پذیرای آس رم بود که موفق شد یک بر صفر از سد این تیم بگذرد و اولین شکست را در کارنامه این فصل رم به ثبت برساند.با اتمام دیدار های هفته چهارم سری آ، یوونتوس و آ اس رم رتبه های دوم و سوم را در اختیار خود گرفتند و اینتر میلان و آث میلان به ترتیب در رده های ششم و دهم ایستادند.


در آغاز هفته پنجم لیگ برتر فرانسه،پاری سن ژرمن به لطف درخشش ادینسون کاوانی شش بر صفر کان را از پیش رو برداشت.با چهار گلی که ستاره اروگوئه ای پاریسی ها در این دیدار به ثمر رساند،آمار خود را به هشت گل در هشت بازی برای پاریسی ها رساند.

موناکو در خانه سه بر صفر بر رن غلبه کردو لیل در خانه لوریان یک برصفر مغلوب شد.مارسی و لیون نیز به تساوی بدون گل رضایت دادند و به یک امتیاز این دیدار بسنده کردند.در پایان بازی های این هفته،موناکو صدر جدول را از آن خود کرد،پاری سن ژرمن با اختلافی سه امتیازی نسبت به صدر جدول در رده سوم ایستاد.لیون،مارسی و لیل نیز به ترتیب بر جایگاههای نهم،پانزدهم و هفدهم تکیه زدند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها