X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

26 بهمن 1394, 10:22
کد خبر: 14964
خبرنگار: fateme-qp
نظرات: 0

هر دوشنبه با...

منهای فوتبال

منهای فوتبال منهای فوتبال
پایگاه خبری طوفان زرد روزهای دوشنبه را به مرور رشته های مختلف ورزشی که در اصفهان طی یک هفته اتفاق افتاده می پردازد.
منهای فوتبال


1-چهارمین دوره مسابقات هندبال نوجوانان دختر کشور از روز شنبه 17 بهمن ماه به میزبانی شهرستان مبارکه اصفهان آغاز شد.
در روز نخست این رقابت‌ها، تیم‌های سپاهان اصفهان و شاهین‌شهر موفق به شکست حریفان خود شدند اما ذوب‌آهن و هیئت شهرستان اصفهان مقابل حریفان خود شکست خوردند.
در روز دوم نیز، سپاهان برابر پاسارگاد قم و همدان به دو پیروزی دست یافت و ذوب‌آهن و هیئت شهرستان اصفهان نیز تیم‌های طرقبه و یزد را مغلوب کردند اما شاهین‌شهر برابر حریف خود متحمل شکست شد.

2-در چارچوب دومین هفته از مرحله دوم لیگ برتر هندبال مردان، سالن شهید سجادی اصفهان عصر روز یکشنبه 25 بهمن میزبان جدال دو تیم سپاهان و شهرداری کاشان بود.
دو تیم هم استانی که در مرحله نخست لیگ برتر در دو گروه متفاوت قرار داشتند، تا کنون فرصت رویارویی با یکدیگر را پیدا نکرده بودند که این اتفاق امروز افتاد.
مصاف شاگردان مجید رحیمی‌زاده و علی ربیع در اصفهان بسیار نزدیک و تماشایی از آب درآمد و این سپاهان میزبان بود که موفق به شکست شهرداری کاشان تنها با یک گل اختلاف و با نتیجه 28 بر 27 شد.
در سایر مسابقات این هفته، منیزیم فردوس که میهمان هیئت هندبال تهران بود، با نتیجه 31 بر 29 به برتری رسید، نفت و گاز گچساران، سنگ آهن یزد را با حساب 25 بر 22 شکست داد و هپکو اراک در خانه مس کرمان به پیروزی پرگل 33 بر 20 رسید.


1- دیدارهای سوم مرحله نخست پلی‌آف لیگ دسته یک والیبال، شب چهارشنبه 21 بهمن ماه برگزار و چهره چهار تیم دیگر راه یافته به مرحله بعدی این مسابقات مشخص شد.
در یکی از بازی‌های این مرحله که در سالن 17 شهریور اصفهان برگزار شد، تیم رعد پدافند هوایی اصفهان میزبان سفیر گیلان بود که موفق به شکست 3 بر صفر میهمان خود شد و با کسب دو برد از سه دیدار برابر سفیر گیلان، به مرحله بعدی صعود کرد.
پیش از این، صعود چهار تیم شهرداری بجنورد، متین دامغان، شهرداری اراک و سازمان عمران شهرداری ساری صعودشان به مرحله دوم پلی‌آف لیگ دسته یک قطعی شده بود.
ادامه ی این رقابتها در روز یکشنبه 25 بهمن پیگیری شد که تیم والیبال رعد پدافند هوایی اصفهان در دور رفت مرحله دوم پلی‌آف لیگ دسته یک والیبال به مصاف کاله جوان رفت و در زمین حریف با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.
تیم اصفهانی در ست‌های اول، دوم و چهارم این مسابقه به ترتیب با نتایج 25 بر 22، 25 بر 22 و 25 بر 23 شکست خورد و فقط ست سوم را با نتیجه 25 بر 17 به سود خود به پایان رساند.
با این نتیجه، پدافند باید دیدار دوم در اصفهان را که روز چهارشنبه برگزار می‌شود به سود خود به پایان برساند تا سومین رویارویی دو تیم در این مرحله، تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی را مشخص کند.
در سایر مسابقات امروز هم، تیم‌های گل گهر سیرجان، شهرداری بجنورد و شهرداری اراک برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.این مرحله نیز به صورت دو از سه برگزار می‌شود و تیم‌هایی که دو برد کسب کنند به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد.

2- هفته نهم لیگ برتر والیبال بانوان با پیروزی تیم ذوب آهن به پایان رسید. ذوب‌آهن اصفهان که عصر جمعه در سالن اختصاصی خود میزبان سایپا تهران بود این تیم را با شکست 3 بر صفر بدرقه کرد. شاگردان فریبا صادقی در ست‌های اول تا سوم این مسابقه با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 13 و 25 بر 10 به برتری رسیدند.


1-نخستین اردوی تیم ملی بسکتبال بزرگسالان ایران قرار است از روز سه‌شنبه 27 بهمن ماه آغاز شود. این مرحله از اردوی تیم ملی که تا 30 بهمن در تالار بسکتبال آزادی تهران در جریان است، با حضور 24 بازیکن برگزار خواهد شد.
نکته جالب در بیین اسامی دعوت شدگان، دعوت محمدصادق طاهری از تیم آینده‌سازان میهن اصفهان است. این تیم که همین امسال تشکیل شد، لیگ را به پایان نرسانده منحل شد.
اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی به شرح زیر است:
محمدصادق طاهری (آینده‌سازان میهن اصفهان)، بنی کوچویی و فرهاد صبوری (شهرداری گرگان)، محمدرضا بهرام زاد، سالار منجی، احمد قاطع (پتروشیمی بندرامام)، محمد ترابی، محمد یوسف وند، علی الله‌وردی، امیر صدیقی، رضا رنجبر، کیوان رباعی، پیام کیانی، درو درغوکاسیان (شیمیدر تهران)، صالح فروتن نیک، وحید دلیر زهان، حسین رحمتی (نیروی زمینی)، علیرضا مرتضوی، سجاد پذیرفته، ابراهیم بیگی (شهرداری تبریز)، سید ابوالفضل سیدی (دانشگاه آزاد تهران)، نیما بخشی (ثامن مشهد)، امیرحسن خندان پور و نوید رضایی‌فر (مهرام تهران)

2-هفته پایانی دور رفت و هفته نخست دور برگشت مرحله پایانی سوپرلیگ A بسکتبال بانوان از جمعه 23 بهمن به میزبانی اصفهان در سالن ملت آغاز شد. در این مرحله، تیم‌های گاز تهران، ذوب‌آهن اصفهان، کوشا سپهر سبلان و شهرداری بندرعباس به صورت دوره‌ای به مصاف هم می‌روند. در دومین دیدار این هفته ذوب‌آهن که در خانه به مصاف شهرداری بندرعباس رفته بود با نتیجه 59 بر 47 شکست خورد.
مرحله پایانی این رقابتها نیز شنبه 24 بهمن با انجام هفته نخست دور برگشت پیگیری شد. شاگردان آیلین ملکیان در تیم ذوب‌آهن اصفهان که در این مرحله از امتیاز میزبانی هم برخوردار بودند، از ساعت 10 شنبه و در سالن ملت اصفهان به مصاف گاز تهران رفتند اما با نتیجه نزدیک 53 بر 50 شکست خوردند. ذوب‌آهن هنوز نتوانسته در در مرحله پایانی سوپرلیگ به برد دست پیدا کند و کارش برای کسب مقام در پایان این مسابقات سخت است.


از سوی سعید احمدوند سرمربی تیم ملی 4 تنیسور به سومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی تنیس بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های گروه ۳ آسیا و اقیانوسیه دعوت شدند.
انوشا شاهقلی، شاهین خالدان (ملی‌پوش اصفهانی)، محسن حسین‌زاده و معین محمدی نفرات دعوت شده به این مرحله از اردو هستند که تمرینات خود را به مدت یک ماه در مجموعه ورزشی استقلال پیگیری می‌کنند.


چهاردهمین دوره مسابقات سبک‌های آزاد کاراته قهرمانی کشور 22 و 23 بهمن ماه به میزبانی استان مازندران در شهر تنکابن با حضور 205 شركت كننده از 29 استان برگزار شد.
در پایان این مسابقات، تیم تهران مقام نخست را به دست آورد، خراسان رضوی دوم شد، تیم فارس در مكان سوم قرار گرفت و مازندران بر سكوی چهارم ایستاد.
در این مسابقات محمود غریب نبی از اصفهان توانست مقام سوم وزن 90- کیلوگرم را از آن خود کند. همچنین اخوت‌پور و کاظمی دو کاراته‌کای تیم اصفهان موفق شدند به اردوی آمادگی تیم ملی سبک‌های آزاد جهت حضور در مسابقات جهانی راه پیدا کنند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها